Ga naar inhoud

Herinstallatie Windows 7 of andere optie


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik denk erover om iets van de volgende opties te proberen om m\'n laptopproblemen mee op te lossen. De vraag is vooral welke optie ik het beste als eerste uit kan proberen. Ik weet in ieder geval dat optie 4 de allerlaatste optie is. Ik kom er misschien zelf straks nog achter via google wat de verschillen zijn, maar zo niet, dan heb ik de vraag hier alvast gesteld. Ik denk erover om er vanavond/vannacht iets mee te doen.\r\n\r\n1.Een oude backup (door Windows) uit 2010 van de externe schijf terugzetten.\r\n2.Dell datasafe local backup.\r\n3.Herinstallatie/reparatie(?) via windows 7 zelf (als ik het goed heb begrepen).\r\n4.Herinstallatie dvd gebruiken van Dell (Windows 7)+dvd drivers and utilities.\r\n\r\nEen handmatige backup van mijn persoonlijke bestanden heb ik op de externe schijf staan.
Link naar reactie
Helemaal \"blind\" (we kennen je problemen niet), durf ik wel optie 3 te adviseren. Kost weinig tijd en kwaad kan het niet.\r\nBij optie 1 heb je je Windows en programma\'s/updates t/m xx/xx/2010 nog, ben je in een half uur klaar maar moet je daarna nog veel updaten en nieuwe programma\'s na xx/xx/2010 opnieuw installeren.\r\nOptie 2 ken ik niet, zal je van een Dell-eigenaar moeten horen \r\nOptie 4 is het beste om helemaal met een schone lei te beginnen, maar ja, alles opnieuw installeren/updaten.\r\n\r\nBeter hier je problemen vertellen; er lopen hier veel knappe kerels rond;)
Link naar reactie
Dank voor je antwoord :)\r\n\r\nBegrijp ik goed dat je bij optie 3 gewoon je softwareprogramma\'s behoud?\r\n\r\nMijn laptopproblemen staan in een ander topic beschreven. Mijn laptop is trager gaan werken en er is een geluidsprobleem dat lijkt te zijn ontstaan na het installeren van meerdere Windows-updates in 1 keer. Ik krijg dan rare geluidjes in bv muziek erbij.
Link naar reactie
Reparatie inderdaad, had ik gelijk moeten zeggen. Opstarten met Windows-DVD en aangeven dat je iets (bijv. het opstarten) wilt repareren. \nWat je problemen betreft zou ik iig eerst MBAM Free en Ccleaner draaien.\nJe kan ook de audiodriver in Apparaatbeheer deïnstalleren en daarna opnieuw opstarten zodat Windows opnieuw de driver er bij zoekt.\nVoor dat geluidsprobleem kan je ook eens googlen naar Microsoft Fixit, wie weet...
Link naar reactie
Ik heb al eens via de website van microsoft/windows wat geprobeerd met een oplosser, maar daar kwam helaas niks uit. Dan werd er vermeld dat het correct werkte ofzo of dat er geen probleem werd gevonden.\r\n\r\nReparatie via een windows-dvd is denk ik niet mogelijk. De dvd\'s die ik heb, zijn meegeleverd door Dell, en komen niet uit de winkel (maakt mogelijk een verschil). Ik denk dat de windows-dvd van Dell alleen voor een volledige nieuwe installatie is.\r\n\r\nMalwarebytes had ik eerder al gebruikt, zonder resultaat. Ccleaner niet.\r\n\r\nDeïnstallatie van de audiodriver heb ik nog niet gedaan (zou een langzamer werkende laptop hier ook een verband mee kunnen hebben?).\r\n\r\nIk had pas Dell datasafe local backup uitgeprobeerd. Bij deze optie kon ik m\'n persoonlijke bestanden behouden op de laptop en zou windows teruggaan naar de fabriekskopie. Na het openen van het programma en het klikken op \"opnieuw starten\", kwam ik in het programma. Bij de eerste keer liep op een moment het beeldscherm van het programma vast. Daarna nog een keer geprobeerd. Tijdens het programma, had ik de mogelijkheid om een nood-backup te laten maken, wat ik gedaan had. Wat opvalt, is dat ik steeds bij dezelfde vensters terecht leek te komen, wanneer ik verder probeerde te komen. Er was ook minstens 1 keer dat het programma aan het zoeken was op gewijzigde bestanden sinds de fabriekskopie (of zoiets). Maar ik had niet de indruk dat hij bezig was met een herstel, maar meer alleen om m\'n bestanden te behouden. Aangezien het programma niet verder leek te komen dan dit, heb ik maar op annuleren of afsluiten geklikt. \r\n\r\nToen windows weer was opgestart, bleek in ieder geval m\'n geluidsprobleem verdwenen te zijn. Ik kreeg ook een melding (later pas denk ik) dat het besturingssysteem succesvol was hersteld (??). Naast mijn bestanden bleek de software (van na de fabriekskopie) ook te zijn gebleven. Echter, toen ik de laptop in de slaapstand zette (wat ik vaak doe), en later weer opstartte vanuit de slaapstand, bleek het geluidsprobleem weer terug te zijn. Via een automatische scan van Norton pc checkup werd ook (weer) weergegeven: \"Uw pc werkt langzaam!\". Misschien toch maar de oude backup uit 2010 nog proberen of het Dell programma opnieuw installeren ofzo.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
De herinstallatie met dell datasafe local backup was toch nog gelukt (heb het 2 keer kort achter elkaar gedaan). Wel een wat warrig programma. \r\nIk ga binnenkort misschien opstart herstel uitproberen. Zowel voor als na de herinstallatie is het voorgekomen dat het beeld tijdelijk op een zwart scherm blijft hangen vlak nadat het Dell-scherm verdwijnt en vlak voordat \"Windows starten...\" verschijnt (en wanneer de 4 kleuren samen staan, lijkt het beeld daar ook tijdelijk te haken). Ook kan het zijn dat het Dell-scherm langer doet over het laden.\r\nHet geluidsprobleem was weg, en sinds kort weer terug, maar dat kan ik straks waarschijnlijk oplossen via systeemherstel.
Link naar reactie
Oke de her installatie. Ik zou m\'n data gewoon met copy en paste overzetten naar een extern medium. Denk ook om mail, contactpersonen, favorieten en de andere persoonlijke mappen.\nDaarna zou ik optie 4 uitvoeren (de herstel dvd\'s) Dit geeft je een laptop terug, zoals je deze kocht. Daarna voorzichtig alleen essentiele updates laten doen en je data terug zetten. \nKijken hoe dat gaat.\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...