Ga naar inhoud

windows op SSD ,AL het andere op 2e schijf


Aanbevolen berichten

hallo iedereen ,ik zit met een groot probleem met mijn ,notabene nieuwe ,laptop.\r\n\r\nik heb een ultrabook van acer ,de M3 ,gekocht ,en heb hem 1 week. Nu kwam ik er op internet achter dat windows 8 te downloaden is ,dus ik dacht ,laat ik dat doen. Ik heb zo vaak windows versies geinstalleerd en verwijderd ,alsof ik een boodschappenlijstje schrijf.\r\n\r\nEchter viel windows 8 me zo zwaar tegen ,dat ik er direct vanaf wilde.\r\n\r\nNa een hoop mislukt gedoe om windows 7 terug te krijgen (de ingebouwde herstelpartitie is verziekt), staat hij er weer op ,MAAR ,ik heb een 20 GB SSD ,en een 300GB gewone harde schijf.\r\nWindows staat op de 20 GB SSD ,maar alles word daar automatish opgeslagen . en als ik bijv. iets op het buroblad plak ,kost dat SSD ruimte. die is dus zo goed als vol. Terwijl toen ik de laptop kocht ,ging ALLES wat ik installeerde of uitvoerde automatish via de 300 GB harde schijf.\r\n\r\ntot overmaat van ramp had ik zitten rommelen in schijfbeheer en heb ik van de 300 GB schijf een DYNAMISHE schijf gemaakt ,waardoor ik daar ook niet veel meer mee kan. Dit kan ik niet terugdraaien ook al beweren sommige teksten op internet dit. Wat logisher klinkt is dat dynamish speciaal voor windows XP zou zijn ,en je windows XP moet installeren om dat dynamish om te zetten in NORMAAL.\r\n\r\nkortom wie kan mij helpen ,dat mijn laptop netjes windows op de SSD komt ,en al het andere automatish op de HARDE SCHIJF gebeurd. en dat ik dit kan instellen ,ongeacht die dynamishe schijf. (misschien hoeft die dynamische schijf niet \"normaal\" te worden om mijn laptop te krijgen zoals het moet) ALVAST HARTELIJK DANK ! ps. ik hoop op duidelijke antwoorden die een \"leek\" ook snapt. Ik heb een windows 7 CD in huis ,mocht alles opnieuw moeten.
Link naar reactie
Als je ze niet hebt gemaakt, zou ik een stel herstel dvd\'s aanschaffen. 20GB is erg weinig voor een normale installatie van W7, dus ik vermoed inderdaad, dat het alleen als opstart schijf was ingesteld, of inderdaad cache. \nMisschien dat je na een echt verse installatie van W7 met de SSD tweaker van OCZ nog zoiets kan instellen, maar ik betwijfel dat.\n\nIk vermoed wel dat je met RST het e.e.a. kunt realiseren. Zie o.a. [url]http://en.wikipedia.org/wiki/Smart_Response_Technology[/url]\nMaar dat zal ook aan je hardware liggen.\n\nNiek
Link naar reactie
Dit gaat niet gemakkelijk worden ben ik bang.\nZelfs als je programma`s installeert op de D schijf wordt er bijna altijd ook een beetje weg geschreven naar de C schijf.\nOok Windows Update maakt de C schijf voller. Cookies....\nIk denk dat het moeilijk zal gaan worden, maar misschien komen er nog goede oplossingen.
Link naar reactie
ik lees nu al dingen die logish klinken. ze zeggen van acer wel dat windows 7 op de SSD staat ,en updates ,bestanden ,installaties ,gingen vanzelf op de gewone harde schijf.\r\n\r\nik vraag me nu af in hoeverre WINDOWS ZÉLF op die SSD heeft gestaan.\r\n\r\nDe pest is ,door die dynamishe schijf ,kan ik nu niet anders ,dan windows op de SSD zetten.\r\nIk krijg dat dynamish niet meer gewoon. Hierboven las ik wat dingen ,dus ik ga in de weer deze avond. Ik ben heel benieuwd of die laptop ooit nog bruikbaar word .\r\n\r\nzoals het nu geinstalleerd staat raakt de SSD te vol. ik had 5GB over daar ,maar wat al gezegt werd : de updates ,en vele installaties ,die me geen keus geven dan ze op de SSD erbij te zetten ,(DRIVERS van audio ,video ,internet enz.) zorgde ervoor ,dat er nogmaar 1,5 GB over is. de balk bij het schijfsymbool is al rood.\r\n\r\nen tips blijven welkom ,vooral dat dynamishe schijf herstellen naar gewoon. ,en dit kan NIET via schijfbeheer met de rechter muisknop !\r\n\r\nword vervolgd......
Link naar reactie
oke weer een reactie... op een heel maffe manier heb ik het dynamishe eraf gekregen : UBUNTU geinstalleerd ! die pakte de schijf gewoon. nu deed ik windows 7 er weer in en ik kon hem keurig op de harde schijf installeren. de SSD blijft dus leeg ernaast. hoe kan ik daar nog is voordeel uit halen ? misschien cashe ervan maken dat ik begreep. kan iemand mij vertellen hoe dat werkt en hoe ik er het beste voordeel ermee kan doen dat ik een 20GB SSD erin heb zitten ? alvast bedankt voor de tips!
Link naar reactie
Als je laptop een Z68 chipset heeft kan je hier de mogelijkheden lezen. [url]http://www.anandtech.com/show/4329/intel-z68-chipset-smart-response-technology-ssd-caching-review/2[/url]\n\nHet komt er op neer dat je de zaak in raid zet en dan SRT software installeert.\nMaar dat moet wel vóór, of tijdens de install van Windows. (Ik heb het hele artikel niet gelezen.\n\nEdit: Ik zie bij Dell ook ultrabooks die gebruik maken van RST, maar kan nergens iets vinden over de chipset. Misschien is RST intussen ook wel mogelijk zonder Z68? \n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...