Ga naar inhoud

overspringen van partitie C-naar D.


Aanbevolen berichten

Hallo forum leden,\r\nIk heb mijn computer in een C- en D partitie verdeeld.\r\nDie via opstarten afzonderlijk van elkander kunnen worden geactiveerd.\r\nAls ik C- opstart en een wordt document heb geschreven dat moet worden opgeslagen,\r\nKont dit altijd terecht in Mijn documenten der C-partitie.\r\nEn dan ineens - zonder daar opdracht voor te hebben gegeven - wordt bij het commando \"opslaan\"\r\nwordt het document in een D-map gesloten.\r\nAls iemand me kan laten weten, wat daar de oorzaak van kan zijn, en hoe dit euvel kan worden hersteld\r\nbij voorbaat mijn dank. Weetgraag.
Link naar reactie
Waarschijnlijk heb je een keer de functie \"bestand opslaan als\" gebruikt in Word om een bestand op de D partitie op te slaan en dan is Word zo eigenwijs dat het de volgende keer bij gewoon \"Opslaan\" de file opslaat naar diezelfde D partitie.\n\nDe oplossing is om een bestand te openen of maken in Word en de dan op de C partitie op te slaan, dan zal Word de volgende keer de bestanden gewoon weer op de C partitie op te slaan.
Link naar reactie
1) Nou... Ik begrijp dat weetgraag een systeem heeft wat, of van de c: schijf, of van de d: schijf opstart. Dat betekent dat er 2 besturingsystemen op staan. \nWord staat standaard ingesteld om documenten op te slaan in c: gebruikers/naamgebruiker/mijn documenten. \nSla je in een sessie 1 maal op, op een andere plaats, dan houdt Word die locatie even vast, om daar het volgende document ook op te slaan.\nZodra Word weer op nieuw wordt gestart staat dat weer standaard op c: gebruikers/naamgebruiker/mijn documenten. \n\n2) Als je inderdaad 2 besturing systemen hebt, heb je ook 2 keer Word geinstalleerd en zal Word op de andere hd opslaan als je vanaf die schijf bent opgestart.\n\n3) wil je de standaard locatie om bestanden op te slaan wijzigen in Word ga je naar \"Opties\" en daar kijk je bij \"Opslaan\" (Word 2010).\n\nNiek
Link naar reactie
Hallo allemaal die hebben gereageerd.\nVoor word functioneert jullie advies goed.\nIk heb echter nog iets geks geconstateerd.\nNamelijk dat alle snelkoppelingen op het bureaublad van de gestarte partitie C, bij eigenschappen als \nD-partitie worden aangegeven.\nHet is net de D-partitie bezig is om de C-partitie te gaan overnemen.\nDe vraag voor mij is dus, hoe die verschillende programma\'s die ik in C-partitie heb geinstalleerd,\nals D:/ worden gekenmerkt.\nKan het zijn, dat ik bij het downloaden van die programma\'s, ze vanuit de C-partitie onbewust naar de\nD- partitie heb geloodst?\nMet de vriendelijke groet, Weetgraag.
Link naar reactie
Het is vaak zo, dat als je met een dualboot systeem werkt met bijvoorbeeld XP op D: en Windows 7 op C: \nDat als je op W7 inlogt, de partitie waar W7 op staat de C: partitie is. De andere partitie met XP is dan D:.\n\nLog je in onder XP, dan is in dat systeem de partitie waar XP opstaat de C: schijf en het deel waar W7 op staat de D: partitie. \n\nZe wisselen dus van letter, afhankelijk van op welk systeem je inlogt. \n\nHet systeem geeft de partitie op dat moment een letter en die letters zijn dus nooit fysiek aan een harde schijf of partitie verbonden. \n\nKan er zoiets aan de hand zijn? \n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...