Ga naar inhoud

Upgrade


Aanbevolen berichten

Waar de N precies voor staat weet ik niet, maar het betekent dat de betreffende Windowsversie zonder Windows Media Player wordt geleverd.\n\nVerder is Windows precies hetzelfde, kost het hetzelfde als een normale niet-N versie en kun je als je wil gewoon Media Player zelf downloaden en installeren.\n\nEDIT: Naast Windows Media Player krijg je ook geen Windows Media Center. Zelf zou ik voor een niet-N versie kiezen, je kunt altijd nog besluiten om de betreffende \"Media\" programma\'s niet te gebruiken.
Link naar reactie
[QUOTE=Anacho;615149]Toevoeging aan FooBar, de N-versie moet ook een browserkeuzescherm hebben, en mag dus niet standaard IE installeren.[/QUOTE]\n\nDe N-versie zegt niets over de browser, alleen maar de media-features. Die browserkeuze komt via Windows Update binnen op oudere systemen, en op nieuwe wordt het standaard geactiveerd bij een nieuwe installatie als er geen alternatief voor IE gedetecteerd wordt.\n\nInternet Explorer wordt echter gewoon standaard geïnstalleerd. Dat kan ook moeilijk anders, want hoe moet je anders een alternatieve browser downloaden?\n\n[SIZE=1]En ja, ik weet dat je via andere methodes een browser kunt binnenhalen en/of installeren, maar dat is meer iets voor de tweakers onder ons.[/SIZE]
Link naar reactie
Natuurlijk, dat had ik over het hoofd gezien, toch toen ik vorige week een clean install van Windows 7 deed werd er niet zoals ik gewend was een icoontje voor IE op de desktop en de snelstartbalk geplaatst. Toen ik het browserkeuzescherm kreeg en Fx selecteerde kwam ik direct in een fullscreen pagina van Fx terecht en pas toen ik via updates IE9 kreeg aangeboden en accepteerde werden de betreffende icoontjes geplaatst, vandaar de verwarring.
Link naar reactie
In je installatie schermen (Windows Setup) kan je in het begin kiezen voor het her-inrichten van je harddisk[B];[/B] partitioneren.\nPartitioneren is de schijf opnieuw indelen in één of meerdere stations (meerdere is aan te bevelen, één voor het systeem (100 gB of iets minder), één voor data (de rest b.v.)).\nDe systeempartitie wordt daarna geformatteerd. Pas daarna kan Windows daarop geïnstalleerd worden.\n\nMaar als je bovenstaand doet moet je alle data nodig al op andere media hebben gezet, want er blijft niets van bestaan.\n\nHet kan ook zijn dat je al een extra data-partitie hebt, en dat de systeempartitie al groot genoeg is zoals die nu is met Vista er op.\nDan hoef je geen nieuwe of andere partities aan te maken, maar kan je de bestaande systeempartitie (over het algemeen station C: ) formatteren (alle data weg !) en W7 daarop zetten. Maar let op dat deze groot genoeg is.\n\nHulp:\n[url]http://www.schoonepc.nl/windows7/windows7_setup.html[/url]
Link naar reactie
Ik ken de specificaties van je systeem niet, maar ik zou altijd gaan voor de 64bit versie van Windows 7 Home Premium. Het nadeel van een 32bit systeem is dat het maximaal maar 3.2 Gb aan intern geheugen kan adresseren. Een 64bit versie kan tussen 8 en 190 GB aan afhankelijk van de versie zie: [url]http://www.zdnet.com/blog/hardware/max-memory-limits-for-64-bit-windows-7/4254[/url]\n\nEn ja volgens mij kan je met die oem versie een schone installatie uitvoeren. Backup wel eerst al je persoonlijke data, email, contactpersonen, favorieten etc. \nHoewel Microsoft dit niet echt goed vindt. Een Oem versie dient officieel verkocht te worden samen met een pc. [url]http://www.computeridee.nl/nieuws/verkoop-losse-oem-versie-windows-7-illegaal[/url]\nAan de andere kant doet MS er ook niets tegen: [url]http://tweakers.net/nieuws/63387/microsoft-legt-verkoop-oem-versies-windows-7-niet-aan-banden.html[/url]\n\nNiek
Link naar reactie
Ik heb, door omstandigheden, m\'n OEM versie W7 Home Premium (die dus eigenlijk gebonden moet zijn aan de 1e PC waarop je \'m installeert) al 4 keer op een PC met een andere configuratie gezet. En de activatie is dus tot nu tot zonder problemen verlopen. Eerder met XP heb ik het wel meegemaakt dat je dan moest bellen voor een nieuwe code.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Je kunt met een upgradeversie wel een schone installatie doen, maar in principe moet je dan eerst je vorige versie van Windows installeren en dan van daar uit de installatie van Win7 starten. Je kunt dan gewoon kiezen voor een volledige herinstallatie in plaats van \"er overheen\".\n\nEr zijn echter omwegen om niet eerst de vorige versie van Windows te hoeven installeren. Zie bijvoorbeeld hier: [url]http://www.mydigitallife.info/clean-install-windows-7-with-upgrade-media-and-product-key-on-formatted-or-empty-blank-hard-drive/[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...