Ga naar inhoud

hoe zet ik een WindowsImageBackup terug?


Aanbevolen berichten

ik heb maar eens de ingebouwde image-maker van windows 7 uitgeprobeerd, i.p.v. acronis, omdat mijn versie niet goed werkte met windows 7, en nu wil ik zo\'n image terugzetten, maar WAT ik ook doe, het lukt niet. hij staat op een externe HD (op aanbeveling van windows zelf nota bene), een map en een submap, maar als ik volgens bartjes alle stappen volg zie ik GEEN images op de externe HD, alleen een paar oude images op een (interne) partitie.\r\n\r\nhoe krijg ik in godsnaam zo\'n image teruggezet? m.a.w. hoe \'start\' ik dat verrekte programma? er moet toch ergens een knoppie of zo zitten? ik heb GEEN idee... bedankt alvast.
Link naar reactie
Je maakt een recovery disk aan, start daarmee op, en vervolgens kun je het image terugzetten. Mits het correct is aangemaakt uiteraard. Je kunt deze vanuit windows zelf aanmaken, maar ook wel als iso downloaden.\n\n[url]http://windows.microsoft.com/en-us/windows7/Create-a-system-repair-disc[/url]
Link naar reactie
[QUOTE=couch_potato;614522]Je maakt een recovery disk aan, start daarmee op, en vervolgens kun je het image terugzetten. Mits het correct is aangemaakt uiteraard. Je kunt deze vanuit windows zelf aanmaken, maar ook wel als iso downloaden.\n\n[url]http://windows.microsoft.com/en-us/windows7/Create-a-system-repair-disc[/url][/QUOTE]\n\nbedankt, maar zover was ik al, hoor. ik ben gisteren de hele dag bezig geweest, maar het probleem is en blijft nog steeds dat ik ook vanuit de systeemherstel-schijf NIET bij de externe HD kom. heb al meer van deze klachten gelezen trouwens, kijk hier maar:\n\n[url]http://www.computing.net/answers/windows-7/restoring-from-a-windowsimagebackup/527.html[/url]\n\n... en ook hier is geen oplossing gegeven. gggrrrr...\n\np.s.: en moet je hier lezen! WAT een ramp zeg!\n\n[url]http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-performance/windows-image-restore-refuses-to-recognize/43a29e5a-b1a3-4097-a254-2af0239ade88?msgId=53278f5e-d636-444c-8d9e-980f32b6f310[/url]
Link naar reactie
Eigenlijk lees ik daar, dat restoren vanaf een set dvd\'s \"de manier\"is. Daarbij zou je moeten opstarten vanaf de restore DVD.\nTerwijl windows 7 toch zelf voorstelt in het programma om even een disk aan te wijzen waar de backup naar toe moet.... vreemd.. \n\nMaar weer dit gelezen hebbende weet ik weer, waarom ik het nooit gebruik. \nAls ik op een externe schijf backup, zet ik met copy/paste de (normaal zichtbare) userdata bestanden over en ik exporteer email, accounts en contactpersonen.\n\nAls je echt om het hand zit nu: Haal de externe schijf uit de case en hang die aan een vrije poort in je computer. (bij een laptop gaat dat niet, hoewel sommige 17 inch hebben 2 bay\'s) Start dan op met de restore dvd. Dan zal de backup vermoedelijk wel gevonden worden.\n\nHet probleem lijkt te zijn dat de Windows tool geen USB devices herkent... (hoe dom van MS) \n\nNiek
Link naar reactie
bedankt jongens, maar mooi dat ik dit natuurlijk NIET doe, mijn mooie externe HD slopen! ze zijn echt van de pot gerukt hoor, bij microsoft. ner-gens staat wat je nou moet doen in zo\'n/mijn geval, terwijl het probleem al jaren blijkt te spelen! typisch M$; je geen zak aantrekken van een ernstige systeemfout, want dat is het toch wel! \r\n\r\nmaar ik blijf optimistisch: ik blijf vragen naar een oplossing voor een in wezen simpel probleem: hoe zet ik een image terug. boy o boy...
Link naar reactie
[QUOTE=foureyes;614535]bedankt jongens, maar mooi dat ik dit natuurlijk NIET doe, mijn mooie externe HD slopen! [/QUOTE]\r\n\r\nZou je nog willen vertellen welke externe hd je hebt..... Ik haal die dingen regelmatig uit elkaar om er een nieuwe harde schijf in te zetten en dan gaan ze weer als nieuw terug naar de eigenaar. \r\nEnne dat heet geen \"slopen\" maar demonteren...:-)\r\nMaar de belangrijkste vragen: \r\nWas het een probeersel?\r\nOf heb je de backup echt nodig? \r\nAls je die backup niet echt nodig hebt, zou ik de hd ook niet [B]demonteren[/B].:-) \r\n\r\nNiek
Link naar reactie
hoi niekie30: \r\n\r\ndie externe HD is 2 1/2 inch, 320 gb, usb aangesloten, en de naam is apollo (van imation). en zelfs ALS ik hem zou willen slopen, eh... \'demonteren\', pardon, ik zou niet weten hoe! \r\n\r\nen het was in díe zin een probeersel, dat ik al eerder die W8 consumer preview had geïnstalleerd, en redelijk compleet had ingericht naar mijn smaak, tot ik eergisteren of zo zag dat de release preview uit was, met allerhande aanpassingen, en die wilde ik dus ook wel eens proberen. toen heb ik die image gemaakt, en op aparte partitie (had ik al; dual boot met windows 7 werkt prima, we dienen ook het goeie nieuws te vertellen niewaar) die release preview gezet. daar zat weinig nieuws bij merkte ik, dus ik wilde terug naar mijn \'oude\' windows 8. en dat lukt dus niet!\r\n\r\nik zit er dus niet echt om te springen, maar ik zou natuurlijk wel verrekte graag willen weten hoe ik die image kan terugzetten, en waarom dat backup programma van windows zo verschrikkelijk kl*te van de bok is!
Link naar reactie
[QUOTE=couch_potato;614538]Ik heb nooit enig vertrouwen gehad in windows wat backups betreft. Ik maak altijd image backups met paragon backup & recovery. Op dit moment heb je daar natuurlijk weinig aan. Maar wellicht een een idee voor de toekomst.[/QUOTE]\r\n\r\nik had dat ook niet hoor, vertrouwen in windows kwa backups, maar de laatste tijd heb ik nogal wat positiefs gelezen over de NIEUWE backup mogelijkheden van windows 7 en 8, en mijn versie van acronis, tot voor kort mijn all time favorite, wilde niet overweg met windows 7, dus ik zag redenen genoeg.\r\n\r\nnu dus maar hopen dat acronis binnenkort met een ietsje gebruiksvriendelijkere versie uitkomt die ook nog overweg kan met windows 7 en 8... anders ga ik over op paragon. kan die wèl overweg met windows 7?
Link naar reactie
Ik ben ook de mist ingegaan met Windows backup. \nMet ParagonDB twee keer een backup van een W7-systeem teruggezet. De ene duurde een half uur en dat is normaal. De andere liefst 4 uur en dat snap ik niet; waarschijnlijk had ik \'m niet te voren gecleaned. Hoe dan ook, de backup was iig geslaagd.
Link naar reactie
Mocht echt niets meer werken, dan moet je weten dat een Windows backup in zip-formaat wordt opgeslagen. Met een zip-programma krijg je je bestanden dan nog wel terug. Toegegeven, handig is anders.\n\nWat ik er van begrijp kun je het beste eerst een kale Windows herstellen en als die werkt dan vanuit Windows de gemaakte backup terug zetten. Zie ook [url]http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/Restore-your-computer-from-a-system-image-backup[/url] en [url]http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/Restore-files-from-a-backup[/url]
Link naar reactie
dank voor jullie reacties, maar nogmaals, voor alle duidelijkheid: het grootste probleem is dus dat ik in de verkenner de images op de externe HD zie zitten (dus de pc herkent dat ding), maar dat ik vanuit systeemherstel of image backup of restore of hoe het ook heet, die hele externe (usb-) HD niet eens ZIE!\r\n\r\nmaar ik weet het al: ook na een \'kale\' installatie van windows 7 (of 8, for that matter!) blijft het probleem: ik kan niet bij die image komen! mij niet meer gezien dus, en ik heb gisteren met acronis nummer 11 (niet de nieuwste, dat is een ramp) een image gemaakt, en die ga ik straks proberen terug te zetten.\r\n\r\nnogmaals dank voor de moeite, en als ik ERGENS geen vertrouwen meer in heb is het windows backup!
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;614638]Gelukkig, ze heeft nog wel vertrouwen in ons..... :-)\r\nThnx voor het terug melden en succes.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\neh... wie is die \'ze\'? ik ben een \'hij\' hoor, de partner van de \'ze\'. ik mag van tijd tot tijd gebruik maken van haar account, da\'s alles. \r\n\r\nik heb nog wel wat goed nieuws: zojuist het (gratis) paragon backup & recovery geïnstalleerd, een image gemaakt naar/op de externe hd, en daarna gelijk weer teruggezet. geen enkel probleem; was in een paar minuten gepiept. dus couch potato, bedankt voor je paragon-tip!\r\n\r\n... en tòch wil ik weten hoe ik die verrekte windows-image moet terugzetten, dus ik BLIJF rondvragen.
Link naar reactie
dit is het laatste woord hierover wat mij betreft! ik kreeg zojuist onderstaande posting door. (ff doorscrollen naar onderen)\r\n\r\nik val HELEMAAL van de pot over M$... WAT een arrogante rotvlegels toch. begon ik NET een beetje enthousiast te worden over W7 en W8, en dan lees je dit... \r\n\r\n[url]http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-performance/windows-image-restore-refuses-to-recognize/43a29e5a-b1a3-4097-a254-2af0239ade88[/url]\r\n\r\nmaar nogmaals: het goeie nieuws is dat paragon backup & recovery niet alleen pijlsnel een image op je USB-HD zet, maar ook pijlsnel weer terugzet vanaf die externe hd. so who the hell needs microsoft backup software! zeg het voort, zou ik zeggen! )-: \r\n\r\n(kan hier geen smiley zetten. raar forum hoor - grapje)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...