Ga naar inhoud

Desktop ini.


Aanbevolen berichten

Desktop.ini.\r\n\r\ndoor Ramon » wo 23 mei 2012, 14:58 \r\n\r\nSteeds als ik een afbeelding download verschijnt er op mijn buroblad dat blaadje met een tandwiel Desktop.ini (type configuratie Instelling)\r\nAls ik het wil verwijderen staat er: Als U dit bestand verwijdert werkt Windows of een ander programma mogelijk niet meer goed.\r\nIk heb onder andere nu enkele van deze pictogrammen op mijn buroblad en in de Verkenner staan.\r\nHoe kan ik ze zonder enig risico verwijderen????\r\nRamon
Link naar reactie
In dit bestandje staat o.m. opgeslagen hoe de map waarin het bestandje staat er uit ziet op je scherm. Je kunt het dus verwijderen maar zal steeds weer opnieuw aangemaakt worden. In principe staat er in elke map zo\'n bestand. Zolang je geen zwaarwegende redenen hebt om ze te verwijderen kun je ze beter laten staan.
Link naar reactie
Je kunt ze weggooien, maar dan zullen enkele instellingen over hoe die pictogrammen zijn gerangschikt etc. worden verwijderen.\n\nBeter geef je in mapopties aan dat verborgen systeembestanden verborgen moeten blijven. Dan ben je er ook van af (tenminste, je ziet ze niet meer). De weergave van normale verborgen bestanden kun je ingeschakeld laten.\n\nMaar Windows gaat er in ieder geval niet stuk van als je deze bestandjes weggooit.
Link naar reactie
Er staan er meerderen op dezelfde locatie, en dat hoort niet :wink:\r\n\r\nIk lees dat dat een teken kan zijn dat er een worm op je PC actief is, malware dus.\r\nWat je alvast kan proberen is een quick scan met Malwarebytes Antimalware om te zien of die snel iets vindt.\r\n[url]http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html[/url]\r\n\r\nEerst zorgen dat het programma een update doet.
Link naar reactie
[QUOTE=ricardo38;613843]\nIk heb onder andere nu enkele van deze pictogrammen op mijn buroblad en in de Verkenner staan.[/QUOTE]\nHet kan dat ik dit verkeerd interpreteer, en dat \'enkele\' betekent één op het bureaublad, en nog een paar ergens anders in de Verkenner.\nMaar er zijn mensen die het omschrijven als \'[I]infested with desktop.ini\'s[/I]\', dus dan zal het wel zo\'n geval zijn dacht ik.\n\nMaar je hebt gelijk :oops:\nWat ik las was bij nader inzien ook niet wat ik las.\nSlorry ( = \"[I]sorry voor slordig[/I]\" )
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;613850]en dat \'enkele\' betekent één op het bureaublad, en nog een paar ergens anders in de Verkenner.[/QUOTE]\r\n\r\nIk ging er van uit dat dit het geval is, dat er gewoon verschillende mappen zijn waar één desktop.ini in staat. Dat is normaal en niks om je zorgen over te maken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...