Ga naar inhoud

Geluidsproblemen na windows updates(?)


Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...
Inmiddels heeft de laptop rond begin september ofzo 2 keer kort achter elkaar een nieuwe installatie gehad via dell datasafe local backup (terug naar de fabriekskopie). De windows updates heb ik in delen geïnstalleerd. Toen ik 2 optionele updates had geïnstalleerd, kreeg ik hetzelfde geluidsprobleem weer terug. Ik ben van plan een systeemherstel uit te gaan voeren (nu bezig met een nieuwe backup te maken). Hieronder meld ik welke 2 updates ik installeerde. Als iemand weet waarom het door 1 van deze updates zou kunnen komen, mag hij/zij het \"zeggen\".\r\n\r\nKB976422-update voor windows 7 voor x64 systemen\r\nRealtek - Network - Realtek PCIe GBE family controller\r\n\r\nVerder zie ik bij de update-geschiedenis ook nog een paar updates van windows defender in de buurt van de installeerdatum, maar dat zal het probleem wel niet zijn.
Link naar reactie
[QUOTE=Olga1983;624156]De windows updates heb ik in delen geïnstalleerd. Toen ik 2 optionele updates had geïnstalleerd, kreeg ik hetzelfde geluidsprobleem weer terug. Ik ben van plan een systeemherstel uit te gaan voeren (nu bezig met een nieuwe backup te maken). Hieronder meld ik welke 2 updates ik installeerde. Als iemand weet waarom het door 1 van deze updates zou kunnen komen, mag hij/zij het \"zeggen\".\n\nKB976422-update voor windows 7 voor x64 systemen\nRealtek - Network - Realtek PCIe GBE family controller[/QUOTE]\nHeb je die beiden gescheiden geprobeerd ?\n\nOptionele updates geven vaker problemen, ik heb de optie om die te installeren dan ook uit staan. Daarna kan je tenslotte zelf kiezen welke je wel- of niet wilt, één voor één proberen.\n\nDe eerste is voor ondersteuning van geheugenkaarten groter dan 32 GB (komt nog niet veel voor), de laatste dus voor je netwerkadapter.
Link naar reactie
Desperado: \r\nJa, de laptop staat vrijwel altijd op dezelfde plek sinds maanden. toen ik in India was, een jaar geleden, nam ik hem wel geregeld mee in de tas naar een restaurant met internet, maar toen had ik die geluidsproblemen niet.\r\nHeb een aangesloten speakerset, maar dat maakt geen verschil (eerder al had ik dit vergelijkbare geluid, ook zonder externe speakers).\r\n\r\nErikdenhouter:\r\nNee, ik had deze 2 tegelijk geïnstalleerd. Wel los van de andere updates.\r\n\r\n\r\nIk heb al \"succesvol\" systeemherstel uitgevoerd, maar het geluid blijft. Ik denk dat ik nog een herstelpunt van een eerdere datum ga proberen. Vreemd dit.\r\n\r\nAls een extra: ik weet nog dat ik bij aanschaf van de laptop er iets extra in had laten zetten door Dell, dat had met een internetkaart te maken. Ik kreeg iets met \"a/b/g/n\" geloof ik. De exacte bewoording moet ergens op een papier staan, maar er zat een extra optie op die de laptop geschikt maakte voor een extra snelle verbinding. \r\nVanaf het begin dat ik de laptop kreeg, had ik last van het opstarten zonder geluid en als ik dan 1 keer herstarte, was het weer goed. Dit verminderde toen geloof ik al gauw. Later weer vaker teruggekomen geloof ik. Op een moment in het afgelopen half jaar, had ik geloof ik een driver voor het geluid ge-update en zal het verdwenen zijn (of nog minder). Mijns inziens staat die driver-update wel los van het geluidsprobleem (i.v.m. de tijd van de installatie en het hebben van de andere geluidsproblemen), maar misschien dat iemand nog een idee heeft m.b.t. de internetkaart.
Link naar reactie
[QUOTE=Olga1983;624226]\nAls een extra: ik weet nog dat ik bij aanschaf van de laptop er iets extra in had laten zetten door Dell, dat had met een internetkaart te maken. Ik kreeg iets met \"a/b/g/n\" geloof ik. De exacte bewoording moet ergens op een papier staan, maar er zat een extra optie op die de laptop geschikt maakte voor een extra snelle verbinding.[/QUOTE]\nDat is een wireless LAN kaart, en de extra optie zal N zijn wat het kaartje versnelt tot [I]theoretisch[/I] 300 mb/s tegenover de 54 mb/s met alleen a/b/g.\n\nKijk in je update geschiedenis op de Windows Update Site om te zien welke datum ze geplaatst zijn. Dan heb je een betere indicatie van dat herstelpunt. Eerst de optie voor optionele updates uitschakelen, anders heb je ze zo weer terug.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...