Ga naar inhoud

Geluidsproblemen na windows updates(?)


Aanbevolen berichten

Recentelijk heb ik meerdere windows updates in 1 keer geïnstalleerd (voor Windows 7). Moeten zo ongeveer updates zijn tussen oktober of november 2011 en 1 mei 2012. Het lijkt er op dat dat de oorzaak is van een nieuw geluidsprobleem in m\'n laptop (Dell studio 1745). Tijdens het afspelen hoor ik storende geluidjes in de muziek. Ik heb vandaag meerdere keren systeemherstel geprobeerd op een paar punten, maar elke keer krijg ik achteraf de melding dat systeemherstel niet is voltooid en [I]\"Met systeemherstel kan geen toegang tot een bestand worden verkregen. Mogelijk is een antivirusprogramma actief op de computer. Schakel het antivirusprogramma uit en voer systeemherstel opnieuw uit. Er is tijdens systeemherstel een onbekende fout opgetreden. (0x80070005)\".[/I]\r\n\r\nMijn avast-scanner stond uit, dus dat kon het niet zijn.\r\nMisschien kan ik systeemherstel nog proberen via het opstarten van de laptop. Anders, heeft iemand nog andere ideeën?
Link naar reactie
Bedoelde je alleen voor de audio of alles, want ik heb een en ander proberen te installeren, sommige lijken niet door de installatie heen te komen, maar de audio wel. Helaas blijft het probleem nog steeds (na het opnieuw starten na die update). Heb ook inmiddels systeemherstel via het opstarten geprobeerd, maar krijg dezelfde melding weer :(.
Link naar reactie
Ik heb de site automatisch de servicetag laten zoeken en laten zoeken op updates (met een installatie via de website om dat mogelijk te maken). Vervolgens staat er onder \"analyseer dit systeem voor updates\" \"scanError\". Vaag. Ergens anders zie ik zelf 1 update voor audio staan, niet 2. Wel specifiek voor mijn type laptop dan.\r\n\r\nMijn audio is IDT High Definition Audio CODEC.\r\n\r\nDank voor het meedenken.
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;612749]Normaal kun je ook de chipset installeren , en natuurlijk wel kiezen voor het nu gebruikte BesturingSysteem [ Windows ]\r\n\r\nStaan er in apparaatbeheer vraagtekens ?? bij items.[/QUOTE]\r\n\r\nBij het apparaatbeheer zie ik ook geen vraagtekens bij items.\r\n\r\nChipset installeren, kun je daar misschien iets meer over zeggen?\r\n\r\nNee, zoals je ziet, ik ben niet verder met het probleem :sad:
Link naar reactie
Helaas, de opties die bij chipset stonden op de dell-site, hebben ook niet geholpen. Had ze geïnstalleerd en na een nieuwe opstart is het geluid nog steeds hetzelfde. Wel zaten er updates tussen op de dell-site, die uit 2009 waren, terwijl ik de laptop in feb./maart 2010 kocht/ontving. Dan zou je misschien denken dat alle updates tot die datum er op zouden moeten staan.
Link naar reactie
Als je eerst de audiodriver installeert en daarna een systeemherstel doet:\r\n[QUOTE]want ik heb een en ander proberen te installeren, sommige lijken niet door de installatie heen te komen, maar de audio wel. Helaas blijft het probleem nog steeds (na het opnieuw starten na die update). Heb ook inmiddels systeemherstel via het opstarten geprobeerd, maar krijg dezelfde melding weer[/QUOTE]\r\n\r\nDan gaat het niet werken, want met een systeemherstel naar een datum vóór de audioupdate, mik je die er dan subiet weer af. \r\n\r\nEn de site van Dell geeft heel vaak scan errors als je voor auto-update kiest.\r\n\r\nVerder de Avast \"scanner\" niet aan hebben staan is niet hetzelfde als je antivirus programma uitschakelen. \r\nKijk op de onderzijde van je laptop op de sticker en laat even exact weten welke Service Tag of Express service code daar staat of doe het zo:\r\n\r\n\r\nOp de site van [url]www.dell.nl[/url] kies je voor:\r\n \r\nDrivers en downloads\r\nMaak uw keuze uit een lijst van alle Dell producten \r\nKies Laptop\r\nKies Studio 1745\r\nKies besturing systeem\r\n\r\nVoor Windows 7 64 bit zie je dan dit lijstje:\r\n\r\nAudio (1)\r\nBIOS (1)\r\nChipset (2)\r\nCommunicatie (4)\r\nHulpprogramma\'s voor systemen (1)\r\nInvoer (3)\r\nNetwerk (7)\r\nSeriële ATA (5)\r\nToepassing (6)\r\nVerwisselbare opslag (2)\r\nVideo (4)\r\n\r\nVoor Vista 32 bit dit lijstje\r\n\r\nBIOS (1)\r\nChipset (2)\r\nCommunicatie (2)\r\nHulpprogramma\'s voor systemen (1)\r\nInvoer (2)\r\nNetwerk (4)\r\nSeriële ATA (4)\r\nToepassing (3)\r\nVerwisselbare opslag (2)\r\nVideo (2)\r\n\r\nVoor Vista is er geen aparte audiodriver, die zit of bij de chipset in, of Vista levert hem zelf. \r\n\r\nMaar een geluids probleem kan heel veel oorzaken hebben. \r\n\r\nNiek
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
SP 1 voor Windows 7 is al een klein jaartje geleden uitgekomen. Zoiets heeft te maken met veiligheid o.a. Dus die zou ik maar even eerst installeren.\nHet zal overigens niet de oorzaak van het probleem zijn verwacht ik.\nDe site van dell geeft momenteel een error, als je drivers wil ophalen, dus die link kan ik nog niet geven met jou service tag.\n\nNiek
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Begrijp ik het goed dan dat er tussen okt, nov. 2011 en mei dit jaar geen updates hebben plaatsgevonden op jouw systeem?\nNormaal hoort een draaiende virusscanner nl geen probleem te zijn bij systeemherstel. \nIk zou de PC maar eens goed scannen met[URL=\"http://www.malwarebytes.org/mbam/program/mbam-setup.exe\"] MBAM(Klik)[/URL] om te beginnen.\n\n[QUOTE]Download [B][COLOR=red]Malwarebytes Anti-Malware[/COLOR][/B] naar je bureaublad vanuit één van de volgende links: \n[LIST]\n[*][URL]http://www.malwarebytes.org/mbam/program/mbam-setup.exe[/URL]\n[*][URL]http://www.malwarebytes.org/mbam-download-exe.php[/URL]\n[/LIST]\n\nDubbelklik op [B]mbam-setup.exe[/B] om het programma te installeren. \nZorg dat er na de installatie een vinkje is geplaatst bij: \n[LIST]\n[*]\"Update Malwarebytes Anti-Malware\"\n[*]\"Start Malwarebytes Anti-Malware\"\n[/LIST]\nKlik daarna op \"[B]Voltooien[/B]\".\n[I]Indien een update gevonden wordt, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.[/I]\n\nEr zal een pop-upvenster komen met de vraag of je de betaalde versie van MBAM tijdelijk gratis wilt uitproberen.\n[IMG]http://img30.imageshack.us/img30/3928/mbam2.png[/IMG] \nKlik hier op \"Weigeren\". \n\nZodra het programma gestart is, ga je naar het tabblad \"[B]Instellingen[/B]\". \n[LIST]\n[*]Vink hier aan \"[B]Sluit Internet Explorer af tijdens het verwijderingsproces[/B]\".\n[*]Ga naar het tabblad [B]\"Update\"[/B] en klik op [B]\"Controleer op updates\"[/B].\n[*]Ga daarna naar het tabblad \"[B]Scanner[/B]\". Kies hier voor \"[B]Snelle scan[/B]\".\n[*]Druk vervolgens op \"[B]Scan[/B]\" om de scan te starten.\n[*]Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.\n[*]Wanneer de scan voltooid is, klik op [B]OK[/B], daarna \"[B]Bekijk resultaten[/B]\" om de resultaten te zien.\n[*]Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is. Klik daarna op \"[B]Verwijder geselecteerde[/B]\".\n[*]Na het verwijderen zal een logbestand openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dit dan ook.\n[/LIST]\nDe log wordt automatisch bewaard door Malwarebytes Anti-Malware en kan je terugvinden door op het tabblad \"[B]Logbestanden[/B]\" te klikken in het programma. [/QUOTE](Met dank aan Nucia.eu voor de handleiding:))
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Nog bedankt voor jullie antwoorden. Ik had ze eerder al gelezen. Heb de rollback geprobeerd, maar de stoorgeluidjes blijven. De laptop werkt ook langzamer, sinds die updates destijds denk ik, maar weet niet of het daarvoor ook al aan zat te komen. Scannen met MBAM heb ik ook geprobeerd, maar er werd niks kwaadaardigs gevonden. Ik denk inderdaad dat ik geen updates had geïnstalleerd tussen okt-nov 2011 en mei 2012.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...