Ga naar inhoud

computer is vast geslagen


Aanbevolen berichten

Hallo\r\n\r\nIk heb een computer windows vista nu ging ik hem aanzetten hij start wel op maar na een tijdje sla hij iedere keer vast wat kan ik doen met mijn programma\'s die er op staan die ik nog graag terug wil hebben op de computer nadat ik hem helemaal opnieuw heb geinstalleerd.\r\nIk heb wel heel veel van mijn programma\'s(gelukkig) op mijn usb staan maar niet alles.\r\nWat kan ik het beste doen ik zit nu op een laptop voor tijdelijk.\r\n\r\nWeet iemand hier iets op of ben ik alles kwijt.\r\n\r\nIk hoor het graag \r\n\r\ngr jannie
Link naar reactie
Lijkt op een warmte probleem, is de kast stofvrij van binnen ook tussen de koelribben van de processor en andere onderdelen die een ventilator hebben, draaien de ventilatoren. Je kan testen of het met warmte te maken heeft door tijdelijk de zijkant van de kast te verwijderen, als het dan langer duurt voordat \'ie ermee stopt, of het blijft helemaal weg, dan kan je daar dus van uitgaan. Een goede schoonmaak beurt met een langharige kwast en een stofzuiger waarmee je voorzichtig het losgekomen stof direct wegzuigt, of een speciale spuitbus met perslucht kan in zo\'n geval wonderen doen.
Link naar reactie
Vind ik ook, herinstalleren pas doen als de machine schoon is, anders doe je het voor niets, en loop je ook kans dat het ding vastloopt tijdens installatie.\n\nAls het in veilige modus wel blijft werken, en er zit een losse videokaart in met koelfan (op een koelblok), dan zou die wel eens vol stof kunnen zitten.
Link naar reactie
Als het ding vanzelf komt met een voorstel om in veilige modus op te starten, zou ik als hij weer draait tot ook een grondige controle van de harde schijf uitvoeren en het resultaat in de logboeken na kijken. \n(Je krijgt niet automatisch bericht als er iets mis is met de schijfcontrole.)\n\nNiek
Link naar reactie
Weet je van het losmaken van de fans om de koelblokken eronder ook schoon te maken ? Heb je dat gedaan ?\r\n\r\nEn heeft de PC een losse video insteekkaart, of zit de video adapter geïntergreerd op het moederbord ? Als het een losse kaart is moet de koel-fan opengemaakt worden om hem schoon te krijgen.
Link naar reactie
ja dat heb ik ook gedaan en de pc heeft een van die video kaart weet ik niet waar kan ik dat zien ik ben niet zo op de hoogte van die dingen allemaal maar ik ben hem nu weer opnieuw aan het installeren na de 6de keer denk en als dit niet lukt dan kijk ik nog wel wat ik er mee ga doen
Link naar reactie
het is gelukt hij doet het weer gelukkig zo lang als het duurt natuurlijk maar nu heb ik nog een probleem ik weet niet of ik met deze vraag hier terecht kan mijn internet krijg ik er niet op geinstalleerd hij geeft aan \"geen netwerkadapter gedetecteerd wat kan ik daar nu weer aan doen
Link naar reactie
[QUOTE=Anacho;612505]Zijn alle drivers voor je moederbord al geïnstalleerd? Vooral de \"chipset drivers\" zijn belangrijk, hierbij zit meestal ook de driver voor de netwerkkaart.[/QUOTE]\r\n\r\nik heb gekeken in de bios chipset drivers en daar sta frame buffer size (128) en primary display adapter (pci-e).\r\nIk weet niet of dit goed is of moet er ng meer staan ik hoor het wel weer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...