Ga naar inhoud

Programma's organiseren onder de Startknop


Aanbevolen berichten

Hallo Forumgebruikers.\r\nBinnenkort ben ik aan de beurt om noodzakelijkerwijze van Good Old Win XP over te stappen op Windows 7.\r\nHeb bij sommige kennisen al stiekum gekeken hoe een en ander werkt en er valt mij elke keer weer op dat de lijst met programmas onder de start-knop steeds langer en langer wordt.\r\nRijst bij mij de volgende vraag:\r\nIs er bij Windows 7 een optie om gebruik te maken van het zogenaamde Klassieke Startmenu? (Zoals bij Win XP).\r\nUit ervaring weet ik dat dit menu het organiseren van ALLE programma\'s onder de startknop tot een fluitje van een cent maakt.\r\nDeze optie heb ik bij Windows 7 niet kunnen ontdekken.\r\nWie weet raad?\r\nBij voorbaat dank voor alle tips.\r\nM.vr.gr.\r\nAad
Link naar reactie
Daarvoor hoef je in Windows 7 niet eens terug te vallen op het klassieke startmenu, je kunt dat gewoon zelf indelen. Als je rechts-klikt op het \"Alle Programma\'s\" menu, dan kun je kiezen voor \"Openen\". Je opent dan de map op je harde schijf die feitelijk via dat menu getoond wordt, en daar kun je dan gewoon mappen maken, indelen, verslepen, enzovoorts. Op die manier kun je dat menu gewoon indelen.\n\nWat je wel in de gaten zult moeten houden is dat er feitelijk twéé mappen zijn die via het startmenu getoond worden - namelijk, de map van de huidige gebruiker (de account waaronder je ingelogd bent) en de \"standaard\" map, die voor iedereen van kracht is. Er zijn programma\'s die voor alle gebruikers geïnstalleerd worden, die worden dan in de standaard map gezet. Er zijn ook programma\'s die je alleen voor de huidige gebruiker (=account) kunt installeren, en die zie jij alleen. Die map kun je ook opruimen, door wederom rechts te klikken, maar dan \"Alle gebruikers weergeven\" te kiezen.\n\nJe kunt overigens ook nog gewoon mappen en snelkoppelingen slepen in het menu, om op die manier dingen te ordenen.\n\nVoor zover ik weet kun je in Windows 7 trouwens niet eens meer overschakelen naar het klassieke startmenu. Ik kan de optie in ieder geval niet meer vinden.
Link naar reactie
[QUOTE=JohnL;612230].\r\n\r\nVoor zover ik weet kun je in Windows 7 trouwens niet eens meer overschakelen naar het klassieke startmenu. Ik kan de optie in ieder geval niet meer vinden.[/QUOTE]\r\n\r\nHoi John\r\nTypisch geval van Jammer, dus.\r\nDesalnittemin, toch bedankt voor je tip. Heb er direct een print van gemaakt voor later gebruik.\r\n@dutch-online:\r\nEn naar verloop van tijd is er dus in het menu start geen overzicht meer.\r\nToch bedankt voor het meedenken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...