Ga naar inhoud

oude OS


Aanbevolen berichten

Daar [url]http://download.cnet.com/Microsoft-Windows-98-SE/3000-18513_4-12296.html[/url] kan je W98 SE halen.\nEn daar W98 lite. Die laatste site ken ik niet, dus pas een beetje uit.\nDe eerste site ook goed lezen, wat je download en mogelijk wat vinkjes verwijderen voor extra ongewenste toolbars enzo.\n\nNiek
Link naar reactie
Die link werkt niet meer. Er staat het volgende bij van Cnet (overigens een gerenommeerde site, bestaat al vele jaren):\r\n[quote]\r\nCNET Editors\' note: This is not a downloadable product. The information presented here is to assist users in finding more information about the product.[/quote]\r\nOp de download knop staat duidelijk erbij \"external link\" en die wordt ook gelinked naar Microsoft zelf, die er vervolgens niets meer mee doet.\r\nDe link bij Microsoft werkt dus niet meer.\r\n\r\nLogisch, product is end of life.
Link naar reactie
[url]http://www.schoonepc.nl/optim/98lite.html[/url]\r\n[url]http://www.98lite.net[/url]\r\n\r\ndsb,28412\r\n\r\nGoeie dag.\r\nBedankt voor jullie snelle reactie.\r\n\r\nZoals Dutch-online op merkte is een\r\nnieuwe harddisc het beste.\r\nMaar dan kom je bij mijn vraag.\r\nEr moet nl een OS op de schijf.\r\n\r\nMet win98 kan ik sommige progs sneller\r\ndraaien en gemakkelijker dan op XP, \r\nVista en Ubuntu.\r\n\r\nVaak moet ik mijn werk afmaken op Win98\r\nDe PC waarin de wapperende HD zit is net\r\nzo verjaard als de HD en langzaam voor\r\nde huidige begrippen.\r\n\r\n98lite heeft de snelheid van Win95, de kennis\r\nvan Win98 en met progs van ME lijkt zij al op XP.\r\n\r\n98lite draait zelfs in Ubuntu,\r\nDe demo heb ik even geprobeerd (98lite45.exe)\r\nmaar ik kwam niet verder omdat ik de gegevens-\r\nCDrom niet heb.\r\n \r\n\r\n98readme.txt:\r\n\r\n----------------------------------------------------------------\r\n README for\r\n 98lite Products\r\n December 1999\r\n----------------------------------------------------------------\r\n\r\n(c) 98lite.net, 1998-2000\r\n\r\nThis document is the Introductory README for 98lite Prodcts\r\n\r\n------------------------\r\nHOW TO USE THIS DOCUMENT\r\n------------------------\r\n\r\nIN DOS\r\n------\r\n\r\nType \"EDIT Readme.txt\" or \"TYPE Readme.txt | MORE\" without the \r\nquotation marks.\r\n\r\nIN WINDOWS\r\n----------\r\n\r\nTo view Readme.txt on screen in Notepad, maximize the Notepad \r\nwindow.\r\n\r\nTo print Readme.txt, open it in Notepad or another word \r\nprocessor, and then use the Print command on the File menu.\r\n\r\n========\r\nCONTENTS\r\n========\r\n\r\nINTRODUCTION\r\n\r\nDISTRIBUTION\r\n Version\r\n Files \r\n Documentation\r\n\r\n------------\r\nINTRODUCTION\r\n------------\r\n\r\nThank you for purchasing 98lite. We are confident \r\nthat 98lite will recover its cost many times over in added \r\nperformance, stability, security, and uptime, in your 98lite\r\nenhanced Windows setup.\r\n\r\nWhile 98lite is straight forward in operation, and simple in \r\napplication; we strongly urge you to read all the 98lite \r\ndocumentation before proceeding.\r\n\r\n------------\r\nDISTRIBUTION\r\n------------\r\n\r\nFiles\r\n-----\r\n\r\nCheck your 98lite distribution includes the following\r\nfiles:\r\n\r\n98LITE.DAT\r\n98LITE.EXE\r\n98LITE.LIB\r\n98LITE.PIF\r\n\r\nDocuments\r\n---------\r\n\r\n98Readme.txt This File\r\n98Manual.txt Professional installation and configuration \r\n98Supprt.txt Technical Support resources and information\r\n98Licens.txt 98lite User License\r\n\r\n----------------------------------------------------------------\r\nShane Brooks\r\nPresident /Lead Developer\r\n[url]http://www.98lite.net[/url]\r\n\r\nNogmaals dank.\r\n\r\nMvgrt\r\nHogenberg\r\n(sinds sept 2009 op Ubuntu)\r\n(krijg er soms bijkans een boentoet van)
Link naar reactie
quote>>>Bedoel je daarmee de normale installatie CD van W98 ?\r\nEdmoor biedt die eventueel aan in bericht #6. \r\n\r\nNee, 98lite is samengesteld uit de snelle win95, een uitgedunde Win98Se en gegevens\r\nvan windowsME, deze zijn compleet op een CDrom gezet , deze CDrom heb ik niet \r\n\r\nWindowsME is in <98lite> gezet wegens gedeeltelijke voorbereiding op XP\r\n\r\n1 van de computers waarop zo nu en dan wat doe, is tamelijk bejaard gerekend naar\r\nhuidige begrippen. Hier op draai ik Win98SE met een wapperende HD.\r\nDe programma\'s waarmee ik op deze computer werk zijn gemakkelijk te gebruiken, zonder\r\ntoeters en bellen en overige \r\nEn met deze progs uit de 9tigger jaren VE kan zelfs ik uit de voeten, beter gezegd bibber handen.\r\n\r\nOp een andere PC, (van PCDumpwinkel) heb ik Windows Xp. Knettergek werd ik van de rond vliegende tekstballonnen en opspringende mededelingen.\r\nVoor de goede orde de balloons heb ik uit het register gesloopt, waarbij de zaak een stuk\r\nrustiger werd.\r\nVan Vista kreeg helemaal een #@$!(())grr grr !!!. \"Ultimate\", wat een verschrikking.\r\n\r\nZodoende heb ik op deze PC, een 2e schijf gezet met daarop Ubuntu.\r\nDit na aanraden van CID , om eens Ubuntu9.04 uit te proberen.\r\n\r\nUbuntu10.04, is mij goed bevallen\r\nMaar dan: Win98 is soms sneller en gebruiksvriendelijker dan XP, Vista, Ubuntu en\r\noverige Ubuntu distributies die ik heb uit geprobeerd. (Lupu is heel geinig).\r\n\r\nNog sneller is 98Lite\r\nEn in volgorde, heb ik ook al zelf bedacht eerst een schijf, dan de OS .\r\nTerug naar de vraag.\r\n\r\nmvgrt\r\nh
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;612261]Ik zag hier vandaag om de hoek voor € 129 weer een serie HP/Compaq\'s P4 3 GHz met 1 GB geheugen, model desktopje voor onder de monitor, met XP Prof schoon er op.\r\n\r\nDit modelletje:\r\n[ATTACH]16920[/ATTACH]\r\nIk vergat alleen te zien hoe groot de harddisk is.[/QUOTE]\r\n\r\nLeuk, waar, maar ik heb er al nog zoveel: 1980 Cosmicos, 1982 Sinclair Z80, 1983 Vic20, enz enz.\r\nEn ik snap er nog steeds niks van.\r\nHeb je Ubuntu al eens geprobeerd met NortonCommander 1993?\r\nOf de in CID alle besproken commanders? Of MidnightCommander?\r\n\r\ngrt\r\nh
Link naar reactie
Je vraag \'waar\' dat setje staat hoef ik naar ik aanneem niet serieus te beantwoorden gezien je ervaringen met XP. Ik weet het, een mens is geloof ik naar mate deze ouder wordt meer conservatief, en wil bij het oude blijven. Ik weet bijna zeker als XP er als enige OS was je er bij zou zweren, maar dat besef je denk ik zelf ook wel :wink:\r\n\r\nNee die commanders op Ubuntu heb ik nooit geprobeerd, ik ben niet meer zo experimenteel nu.
Link naar reactie
[quote]Knettergek werd ik van de rond vliegende tekstballonnen en opspringende mededelingen.[/quote]\r\nVage versie dan, dat heb ik in XP nooit gezien.\r\n\r\n[quote]Maar dan: Win98 is soms sneller en gebruiksvriendelijker dan XP[/quote]\r\nJa op een oude pc met 512 kb geheugen.;)\r\nEen mix van 95 met 98 is sowieso bull, maar oke, ieder zijn hobby.\r\nHeb je niet perse USB nodig, dan kun je ook nog naar windows 95 OSR2 Revisie C, da\'s de snelste die ooit uitgekomen is, ook sneller dan win 98 se.\r\nViste is een verschrikking, dat klopt.\r\n\r\nUbuntu is een Debian-gebaseerd OS, populair omdat ie compleet is voor niet-linuxkenners.\r\nLinux Mint is ook best wel aardig wat dat betreft.\r\nOp de meeste hosting servers wordt echter Centos gebruikt, die is weer iets minder goed voor thuisgebruik. Ubuntu heeft meer multimedia spul al ingebouwd zitten etc.\r\n\r\nMidnight Commander zit in zowat alle Linux distro\'s, al jaren, erg handig en werkt prima, ook al jaren. Dus daar is niets experimenteels aan. Die is op Linux distro\'s minstens zo bekend als Total Commander op windows.
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;612442]\nMidnight Commander zit in zowat alle Linux distro\'s, al jaren, erg handig en werkt prima, ook al jaren. Dus daar is niets experimenteels aan. Die is op Linux distro\'s minstens zo bekend als Total Commander op windows.[/QUOTE]\nMijn \'experiment\' zou bestaan uit het verwijderen van een goed werkende Windows XP van mijn PC, om daarna opnieuw te partitioneren en Linux er naast te zetten, niet het proberen van een Commander. Ik heb dus geen Linux, behalve dan een Ubuntu versie opstartbaar vanaf CD.
Link naar reactie
Ja weet ik, het oudste besturingssysteem als eerste installeren is over het algemeen de volgorde, want alleen het nieuwere OS kan weten dat er oudere zijn (en ook welke), en daarvoor de juiste maatregelingen nemen zoals de juiste bootmanagers installeren en dat oudere systeem daarin opnemen.\r\nMaar ik begin er dus niet aan om mijn hoofdsysteem als experimentje te gebruiken :rolleyes:\r\n\r\nWat betreft die tekstballonnen in XP, ook ik heb daar over het algemeen geen last van. Wel in een paar programma\'s, maar dat wordt gedaan in die programma\'s, niet in XP zelf.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...