Ga naar inhoud

zoekopdracht windows


Aanbevolen berichten

Hoi\r\n\r\nIk heb een vraagje.\r\nIn een editie van Computer Idee stond bij de lezersbrieven een tip om bestanden te vinden die in de zoekfunctie van Windows niet worden gevonden.\r\nHij gaf de volgende tips.\r\nOp Windowsknop onderaan “cmd” in te typen + enter, dan het te doorzoeken station intypen + enter en dan dir /s /b >alles.txt (ik heb het een beetje aangepast) waarbij “>” voor een uitvoer zorgt in kladblok in de betreffende map. \r\nHetgeen ik nu wil weten is hoe ik ervoor kan zorgen dat de uitvoer in Kladblok op een ander station terechtkomt.\r\nBv. Ik wil een overzicht van mijn harde schijf en wil het resultaat in Kladblok op mijn usb-stick hebben.\r\n\r\nBedankt voor de tips
Link naar reactie
Als je echt alle bestanden van een harddisk of folder wil zien, kan je beter attrib gebruiken. \n\n\"Dir\" laat namelijk niet de verborgen en systeembestanden zien. \n\nAttrib laat de attributen van elk bestand zien. Voor het bestand kunnen dan een of meer letters staan, die betekenen:\n R = Read-only (Alleen lezen bestand)\n A = Archive (Bestand is gewijzigd sinds de laatste backup)\n S = System (Systeem bestand)\n H = Hidden (Verborgen)\n I = Not content indexed. (Dit bestand of folder wordt overgeslagen bij indexeren) \n\nHet commando wordt dan: \n\n[code]\nattrib /s>d:\\naam.txt\n\nWaarbij:\n\nAttrib = de opdracht\n/s = Doe ook subfolders\n> = Stuur de uitvoer niet naar het scherm, maar maar het volgende\nd:\\ = De disk waarop het bestand moet komen \nnaam.txt = het bestand waar de uitvoer weggeschreven wordt\n[/code]
Link naar reactie
Ja en nee. \n\nJa, dat is ook een optie, maar als je attrib gebruikt om bestand \"x\" te vinden, kan je meteen zien of het een gewoon bestand betreft, of dat het een systeembestand betreft of dat het verborgen staat.\n\nAttrib verteld je gewoon meer. \n\nDoe ik een dir /s /a /b, krijg ik alleen dit\n\nC:\\Users\\All Users\\NTUser.dat.LOG2\n\nAttrib verteld mij dit over hetzelfde bestand: \n\n SH I C:\\Users\\All Users\\NTUser.dat.LOG2\n\nHier zie ik meteen dat het een systeembestand betreft, verborgen is, en dat het niet geindexeerd wordt, dus met de gewone search van windows niet te vinden is. Wat is handiger?
Link naar reactie
OK, je ziet de attributen, maar als je ook de bestandsgrootte wilt zien, en datums.... die staan niet vermeld bij de opdracht attrib.\r\n\r\nEen tip is om de opdracht DIR eens beter te bekijken met\r\n[CODE]DIR /? > c:\\dir.txt[/CODE]\r\ndan kan je dir.txt afdrukken en in een opdrachtprompt al de opties die interessant lijken gaan proberen in een testmapje.\r\n\r\nBedenk dat als je een opdracht geeft die ook sub\'s laat zien (/s) dit heel lang kan duren, en dat je die als je dat wilt halverwege kunt stoppen met Ctrl+C.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;611839]Dat zag ik, maar dat is wel een precieze kopie van de opdracht die rainbowniagara in CI had gezien. De meesten willen meer dan alleen de naam en het pad.\r\n\r\nNou, keuze genoeg inmiddels.[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb de tips geprobeerd. Er komen veel bestanden tevoorschijn, maar niet alles.\r\nBv. een deel van de server waar ik geen toegang voor heb, komt niet tevoorschijn. Maar het is toch al een start voor mijn bestanden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...