Ga naar inhoud

Windows XP SP3 SVChost.exe toepassingsfout


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\r\n\r\nIk heb hier een Toshiba Satelite laptop met het besturingssysteem XP service pack 3 erop.\r\nHet probleem is als volgt.\r\nHij start de laptop wel op maar zodra ik in het windows scherm (bureaublad) ben dan krijg ik eerst een pop-up met de volgende melding:\r\nsvchost.exe toepassingsfout\r\nde instructie op 0x000218ca verwijst naar geheugen op 0x000218ca . De lees of schrijfbewerking (\"read\") op het geheugen is mislukt.\r\n\r\nDeze melding kan ik alleen wegklikken dmv van ok.\r\nDoe ik dit niet dan kan ik helemaal niets verder.\r\nDoe ik dit wel krijg ik weer een pop-up met de volgende melding:\r\n\r\nexplorer.exe toepassingsfout\r\nniet juist initialiseren 0x0000006\r\n\r\nDeze kan ik ook alleen dmv van ok wegklikken.\r\nOf ik nu wel de pop-ups wegklik of niet ik kan totaal niets meer met de laptop aangezien de start balk niet tevoorschijn komt.\r\nOok niet via de Fn functies.\r\nIk kan alleen via alt/control/delete kiezen of ik wil aflsuiten/afmelden etc.\r\n\r\nHeb ook al geprobeerd de laptop met de schijf van Windows XP SP 3 op te starten maar nadat hij de schijf gaat op starten (via een willekeurige toets gebruikt te hebben) krijg ik ook daar een melding dat er de schijf niet verder kan gaan dmv ook een fout.\r\n\r\nHopelijk is het duidelijk en kan iemand mij helpen om dit probleem op te lossen.\r\nMocht u meer vragen hebben dan probeer ik die zo duidelijk mogelijk te beantwoorden.\r\nAlvast bedankt.\r\n\r\nMVG,\r\nNickymickey
Link naar reactie
Met Windows E start je de verkenner op en met Ctrl Shift Esc start je Task Manager op. Maak in task manager de taak explorer.exe aan. Maak ook cmd.exe aan. Typ in de command prompt sfc /scannow om te scannen of je Windows bestanden niet zijn beschadigd. Je hebt zeer waarschijnlijk hiervoor de Windows XP installatiedisk voor nodig om beschadigde bestanden te vervangen. Helaas is deze functie nog niet helemaal goed uitgewerkt in Windows XP, dus verwacht geen wonderen.
Link naar reactie
Windows E doet hij niet op mijn eigen laptop wel maar ja daar is niets mis mee gelukkig.\r\nCrtl Shift Esc doet hij wel maar ik kan wel van alles zien zoals bijv. processen maar kan niets anders dan een nieuwe taak doen.\r\nZodra ik dat doe zoals bijv. sfc /scannow komt er op een gegeven moment te zien dat taakbeheer niet reageerd en springt dan weg.\r\nIk krijg dan wel weer een pop-up met het volgende.\r\n\r\nInstructies op 0x80000009 verwijst naar geheugen op 0x80000009.\r\nDe lees of schrijfbewerking (\"read\") op het geheugen is mislukt.\r\n\r\nKlik op OK om het programma te beëindigen.\r\n\r\nHopelijk kun jij hier iets mee.\r\nEn bedankt alvast voor je hulp.
Link naar reactie
Ben inmiddels wel in de veilige modus met opdrachtpromp gekomen en heb daar sfc /scannow gedaan.\r\nHelaas kreeg ik de melding \r\n\r\nDit gaat niet. Specifieke foutcode is 0x000006ba. De RPC-server is niet beschikbaar.\r\n\r\nHeb ook chkdsk gedaan maar alles was daar in orde.\r\n\r\nHopelijk heb je wat aan deze info.\r\nMaar heb toch de vraag als het niet in orde komt of ik de laptop kan formateren zodat ik alles er opnieuw op kan zetten.\r\nHeb alle drivers van de laptop dus dat is iets wat ik zeker kan.\r\nMaar dan is wel de vraag hoe kan ik dit dan het beste doen.\r\n\r\nMVG,\r\nNicky
Link naar reactie
Start je pc op in veilige modus met internet. Start regedit.exe\nNavigeer naar deze key: HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\Windows NT\\CurrentVersion\\Winlogon\nZet de waarde van SFCDisable op 0. Nu moet sfc /scannow weer werken.\n\n[IMG]http://maxcdn.benosullivan.co.uk/images/posts/2009/may/14/sfcdisable.png[/IMG]\n\n[URL=\"http://www.windows7info.net/repair-0x80000009.php\"]Hier[/URL] nog wat info over je errors en wat je er mee kunt doen. Naar mijn idee doet Windows XP Manager hetzelfde maar dan beter.\nKijk ook eens [URL=\"http://social.msdn.microsoft.com/Forums/en-US/vsdebug/thread/287d95a2-8f64-437b-9d76-912febee58fd\"]hier[/URL].\nHeb je laatst drivers of printers o.i.d. geïnstalleerd?\n\nIk kan van harte aanraden om Windows XP Manager (Yamicsoft) te downloaden, installeren en je register op te schonen. Ik denk dat dit al veel kan schelen. Je kan hiervoor gewoon de trial gebruiken. Ik gebruik zelf Windows 7 Manager met alle tevredenheid, het is betrouwbare software. \n\nIk vermoed dat het ook iets hardwarematig is, je geheugenbanken. Je kan ze checken met memtest86. Ook kan je proberen ze van plek te wisselen of er maar één in te zetten.
Link naar reactie
misschien een domme vraag \r\nmaar hoe kom ik in regedit.exe\r\nals ik opstart in veilige modus met netwerk krijg ik dezelfde foutmeldingen en de achtergrond is totaal zwart\r\nik kan wel weer naar taakbeheer maar als ik een nieuwe taak doe dus regedit.exe krijg ik ook weer de foutmelding en kan ik hem alleen afsluiten door op OK te klikken verder kan ik niets\r\ndus hetzelfde als dat ik hem niet in veilige modus opstart\r\n\r\nhelaas weet ik helemaal niets van wat er evt. gedownload of geïnstalleerd is voordat deze problemen met de laptop ontstonden aangezien het niet mijn laptop is
Link naar reactie
[QUOTE=Nickymickey;611455]heb het gevoel dat dit het inderdaad wel eens kan zijn\r\nmaar ik kan niet in Start komen\r\nen als ik taakbeheer open en een nieuwe taak doe\r\ndus MMC\r\ndan krijg ik weer dezelfde foutcode als voorheen 0x000006ba[/QUOTE]\r\n\r\nWat gebeurt er al je Windows R typt en dan mmc tikt?
Link naar reactie
de 2e optie is heel ingewikkeld maar de cd/dvd drive doet het ook niet als ik in veilige modus of de \"gewone\" modus (weet even niet hoe ik het noemen moet) zit\r\nde cd/dvd drive doet het wel als ik de laptop laat opstarten met cd/dvd\r\nmaar zodra ik een willekeurige toets aangeklikt heb krijg ik de volgende melding\r\n\r\nregel 3882 van INF-bestand\\i386\\txtsetup.sif is ongeldig\r\nsetup kan niet doorgaan\r\ndruk op een toets om het installatieprogramma af te sluiten
Link naar reactie
In dat geval is je XP CD corrupt. Download en brand een nieuwe. Het liefst zou ik ook aanraden je hele pc opnieuw te installeren met die nieuwe cd. Dan ben je sowieso van dit probleem af.\nVeel fabrikanten zetten de werking van de system file checker (sfc) uit. Met een nieuwe CD ben je hier ook vanaf. Die register aanpassingen zouden dit ook moeten oplossen, helaas voor jou werkt je explorer ook niet goed wat het een heel karwei maakt, tot het onmogelijke toe.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...