Ga naar inhoud

Nieuwe pc


Aanbevolen berichten

Wie zegt dat het de monitor is? Piepjes die de pc afgeeft betekenen in 9 van de 10 gevallen dat het niet aan externe hardware maar aan interne hardware ligt.\r\nDenk dus eerder eens aan de grafische kaart of geheugen modules voordat je een andere monitor gaat kopen. Een computer piept niet als resultaat op externe defecte hardware.\r\n\r\nDaarnaast zijn die piepjes er op een bepaalde manier. Bijv. drie korte na elkaar, of 1 korte met een regelmaat of 2 korte en een lange.\r\nProbeer dat eens in de gaten te houden. Schrijf dat eens op, in de meeste gevallen kun je dan al de oorzaak achterhalen.\r\n\r\nMaar ik zie dat hier ook al de meest mensen wijzen naar de vgakaart. Er zijn ook verloopstukjes te krijgen van DVI naar VGA, die kun je ook proberen. Zal echter de pieptoontjes niet opheffen.
Link naar reactie
Niemand zegt dat de monitor stuk is. (Lees het hele topic even door) :-)\n\nTS heeft de monitor vermoedelijk aangesloten op de VGA van het moederbord, omdat de aanwezige videokaart alleen DVI heeft.\nZolang die kaart erin zit, is de VGA van het moederbord uitgeschakeld, dus zal er dus geen beeld komen.\nDe keuze is dus:\n1) De videokaart verwijderen. (is zonde)\n2) Een verloopstukje DVI. VGA kopen van 5 euro om de monitor aan te sluiten op de DVI van de videokaart.\n\nNiek
Link naar reactie
Hij heeft het eerder gehad over [QUOTE]wanneer ik op de F toetsen druk om de USB te laten opstarten heel korte piepjes na elkaar.[/QUOTE]\nDus dat zijn geen BIOS beeps.\nEven wat uitleg voor TS;\nAls je je PC opstart en alles is OK, dan hoor je 1 enkele piep, dus zonder dat je een toets aanraakt. De vraag is dus wat hoor jij, en dan dus niet de piepjes die je hoort als je de F toets indrukt, maar gewoon bij het opstarten.
Link naar reactie
Ja maar Anacho..... als je te vaak op de F toetsen drukt bij het opstarten, gaat elke pc toch piepen.?\nOverigens ken ik geen F toets die je pc van usb laat opstarten, of het zou de \"opstartvolgorde\" F toets moeten zijn.\n\nEn een moederbord, dat geen scherm vindt kan wel meer dan 1 piep geven volgens mij. \n\nNiek\n\nNiek
Link naar reactie
@Niekie30: Ik had het hele topic gelezen, want jij schreef zelf:\r\n[quote]Heb je de monitor al op een andere pc aangesloten om deze te testen?[/quote]\r\nDat doe je normaliter als je de gedachte hebt dat de monitor stuk kan zijn.\r\n\r\nMaar ik reageerde feitelijk op deze uitspraak klaratje:\r\n[quote=klaratje]dus eigenlijk als ik beeld wil hebben heb ik de keuze tussen een andere monitor kopen of mijn videokaart eruit halen [/quote]\r\nMijn vraag omtrent wie gezegd zou hebben dat de monitor stuk zou zijn, was dus terecht. Waarom zou ze anders een keuze hebben om een nieuwe monitor te kopen?\r\n\r\nV.w.b. de piepjes ben ik er wel wat te snel overheen gefietst. Als het geen bios beepjes zijn (en het lijkt er op dat het geen bios beepjes zijn), dan moet er elders gezocht worden.\r\nEerst maar eens een verloopstukje proberen, zoals ook al in jouw linkje stond Niekie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...