Ga naar inhoud

Windows 7 64-bit


Aanbevolen berichten

Ik ben van plan de volgende laptop te kopen:\r\n[URL=\"http://www.mediamarkt.nl/mcs/catentry/Pavilion-DV6-6C20ED,10259,350521,262481.html?s2m_indirect=1&referer=beslist\"]http://www.mediamarkt.nl/mcs/catentry/Pavilion-DV6-6C20ED,10259,350521,262481.html?s2m_indirect=1&referer=beslist[/URL]\r\n\r\nHet enige wat mij tegenhoudt is dat het bestuurssysteem 64-bit is.\r\nKan ik programma\'s ontwikkeld voor 32-bit nog gewoon op deze laptop draaien?\r\nEn kan ik gewoon mijn printer blijven gebruiken?\r\n\r\nGroetjes Chiem
Link naar reactie
[QUOTE=Anacho;609969]Hoe verklaar je dan dat ik dit typ in een Firefox 32bits versie op m\'n Windows 7 x64?[/QUOTE]\r\n\r\nOmdat Firefox officieel ondersteuning bied voor x64 systemen. Dat heeft te maken met de manier waarop het programma is geprogrammeerd. Het programma wordt dan gedraaid in x86 compatibiliteitsmodus. Uiteraard kunnen niet alle programma\'s dit.\r\nDie compatibiliteitsmodus is geïmplanteerd in Windows 7 (x86 & x64) toen ze een Windows XP compatibiliteitsmodus installeerden.
Link naar reactie
[QUOTE=Jeroentje94;609971]Omdat Firefox officieel ondersteuning bied voor x64 systemen. Dat heeft te maken met de manier waarop het programma is geprogrammeerd. Het programma wordt dan gedraaid in x86 compatibiliteitsmodus. Uiteraard kunnen niet alle programma\'s dit.\nDie compatibiliteitsmodus is geïmplanteerd in Windows 7 (x86 & x64) toen ze een Windows XP compatibiliteitsmodus installeerden.[/QUOTE]\n\nNog nooit zoveel onzin bij elkaar gelezen....\n\n[quote]Omdat Firefox officieel ondersteuning bied voor x64 systemen.[/quote]Firefox ondersteund 64 bit helemaal niet. Als je een 64 bit firefox wilt hebben, moet je uitwijken naar Waterfox, een fork van firefox, die aangepast wordt voor 64 bit. \n\n[quote]\nDat heeft te maken met de manier waarop het programma is geprogrammeerd. Het programma wordt dan gedraaid in x86 compatibiliteitsmodus. Uiteraard kunnen niet alle programma\'s dit.[/quote]Ikzie welke kant je wilt opgaan, maar nee, dat klopt ook niet. Of software wel of niet wil werken op een 64 bit windows is afhankelijk van beschikbare libraries. Microsoft heeft veel werk gestoken om zoveel mogeijk libraries beschikbaar te houden voor 32 bit applicaties. Sommige (hele oude) libraries zijn niet compatible met de moderne 32/64 omgevingen, en applicaties die daarvan gebruik maken werken dan ook niet. Sommige andere oude(re) applicaties werken niet (goed), vanwege wijzigingen in de interface (Aero, en plaatsing van besturingselementen), en daarvoor kan je die applicaties ook in een compatibiliteits mode draaien. \n\nOm ze dan toch te laten werken is daarom een virtuele Windows xp in sommige versies van windows 7 standaard toegevoegd, zodat die toepassingen alsnog uitgevoerd kunnen worden. \n\n[quote]Die compatibiliteitsmodus is geïmplanteerd in Windows 7 (x86 & x64) toen ze een Windows XP compatibiliteitsmodus installeerden.[/quote] huh??? die mag je even uitleggen?\n\nchiempeters: voor de gemiddelde gebruiker, die met de normale applicaties en apparatuur werkt, is er geen vuiltje aan de lucht. Alleen met heel oude apparatuur en toepassingen kan het een probleem zijn, maar vaak is daar nog wel een oplossing voor te vinden.
Link naar reactie
@Marc H\nIk geef toe, het kwam er niet zo lekker uit. De woorden \'officiële ondersteuning\' is, ik geef toe, een verkeerde keuze geweest :oops:. Ik bedoel te zeggen dat Mozilla aangeeft dat Firefox gewoon op een x86 systeem werkt. Zelf gebruik ik ook Waterfox, dus ik weet wat ik bedoel (duhu), het kwam er wat ongelukkig uit.\nCompatibiliteitsmodus is toegevoegd aan Windows voor (onder andere) dit soort problemen, volgens mij al vanaf Windows 3.1 en 95 (om terug te vallen op DOS). Aangezien Windows XP x86 is (ik weet, er is een x64 versie) moeten latere, x64 versies van Windows, ook ondersteuning bieden, vanwege die modus, en bij x86 programma\'s valt Windows dan inderdaad terug op die libraries. DAT bedoelde ik met compatibiliteitsmodus voor x86 programma\'s, het kwam er alleen, nou, laten we het op \'slecht\' houden, uit.\nToen ik zei DIE compatibiliteitsmodus doelde ik op XP specifiek, omdat dit de eerste versie van Windows was met x64 ondersteuning (voor \'the public\' en hoe belabberd die ook was).\nEn uiteraard bedoel ik met DIE modus niet dat je rechts op het programma klikt en dan wat instelt, dat was inderdaad niet duidelijk. Misschien het het woord modus zelfs slecht gekozen...:roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...