Ga naar inhoud

Herinstallatie Windows


Aanbevolen berichten

Een kennis heeft het volgende probleem:\r\nNa het opstarten (Windows XP Professional) is alleen het bureaublad zichtbaar, dus zonder pictogrammen en taakbalk. Het probleem is lastiger dan ik dacht.\r\nTaakbeheer (Ctrl-Alt-Del) reageert niet. Opstarten in veilige modus geeft een zwart scherm. Recovery met F10 reageert niet. Alleen de BIOS is bereikbaar.\r\nZijn er nog alternatieven alvorens Windows opnieuw te installeren?\r\nWorden tijdens herinstallatie alle gegevens van de gebruiker gewist? (er is maar één partitie).
Link naar reactie
Ja tijdens een herinstallatie worden[B] alle gegevens in principe gewist[/B], tenzij je binnen XP kunt opstarten vanaf de cd van XP en een nieuwe XP op de schijf naast de oude zet. De oude installatie krijgt dan de naam \"windows.old\". Daarin staan dan de gebruikers gegevens.\n\nEr zijn alternatieven:\n1) Opstarten in veilige modus en kijken welke bestanden je kunt veiligstellen\n2) Opstarten vanaf de cd van XP en \"repair\" kiezen.\n3) Opstarten vanaf een opstartbare cd/dvd en eerst de gegevens van de gebruiker veilig stellen op een extern medium.\n\nGezien het feit dan ook de recovery functie niet werkt, vrees ik voor de kwaliteit van de harde schijf. \n\nZie je in het bios nog wel een harde schijf? \n\nNiek
Link naar reactie
Zoals ik al zei: opstarten in veilige modus lukt niet. Er is geen Windows-cd aanwezig.\nVanaf een Windows XP-cd van mezelf kan ik wel installeren maar niet voor repair kiezen. In de bios zie ik de harde schijf.\nHoe kan ik met mijn installatie-cd een nieuwe XP naast de oude installeren?\n\np.s. bedankt voor de snelle reactie
Link naar reactie
Tijdens het installatie proces, moet je een keer F8 geven om een beeld met tekst weg te krijgen (de accoord verklaring) als je dat gedaan hebt, moet je drie keuzes krijgen:\n1) Windows installeren\n2) Een bestaande versie repareren\n3) met F3 afsluiten.\n\nMaar zie je bij het pogen te installeren nog wel een harde schijf verschijnen?\n\n\"Er naast\" zetten zal niet gemakkelijk zijn, omdat je XP niet meer opgestart krijgt vanaf de schijf. \nMaar als je een nieuwe installatie kiest, kan je hem op dezelfde schijf ernaast zetten volgens mij. \nJe moet dan beslist niet kiezen voor formatteren of partitie verwijderen.\nAls alles goed gaat, wordt de oude versie hernoemd naar Windows.old.\nMaar stel nu eerst de gegevens van de gebruiker veilig met een opstartbare cd zoals bijvoorbeeld hier te lezen is: [url]http://www.nu2.nu/pebuilder/[/url]\n\nMet zo\'n cd kan je ook de harde schijf controleren.\n\nNiek
Link naar reactie
Inmiddels heb ik een Bart\'s PE Builder-cd gemaakt met behulp van een geleende Windows XP Pro cd.\nTijdens het opstarten krijg ik de mededeling dat U1SATA.sys niet gevonden wordt.\nDe pc heeft een Seagate harddisk (ST3250824AS) en de gebruiker heeft geen floppy met de driver software.\nHoe nu verder?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...