Ga naar inhoud

USB-poorten vallen steeds uit


Aanbevolen berichten

Ik heb een Toshiba laptop met windows 7 er op. Nu was ik van het weekend bezig met me laptop en me telefoon was aangesloten via usb aan de laptop. Zomaar uit het niet *pang* blauwscherm ik zag in een flits nog iets staan over USB. Toen de laptop opnieuw opgestart was merkte ik dat de usb-poorten het niet meer deden.\r\n\r\nDe volgende dag starte ik weer de laptop op en hey hij deed het weer. De laptop zag me telefoon maar nadat hij volledig opgestart was hoorde ik het geluidje die je hoort als je een usb-apparaat loskoppelt en er was geen verbinding meer met het apparaat. Opnieuw aansluiten heeft dan totaal geen zin meer want usb/laptop reageerd nergens op.\r\n\r\nWanneer je de laptop weer afsluiten en opnieuw opstart ziet hij het usb apparaat weer wel (voor een korte duur).\r\n\r\nWeet iemand wat ik hier aan kan doen of wat evt het probleem is? Ik heb geen drivers veranderd of software geinstalleerd. Het probleem is vooral dat ik de laptop hard nodig heb voor mijn werk en opnieuw installeren niet zo makkelijk gaat omdat ik nu belangrijke documenten niet eraf kan halen door de niet (goed) werkende usb-poorten.\r\n\r\nAlvast bedankt voor tips/info/hulp.
Link naar reactie
er gaat wel vaker iets mis met usb-poorten.\r\nals eerste dan de poorten door windows opnieuw laten installeren. dat gaat zo:\r\n- koppel alle usb-aparaten af\r\n- configuratiescherm (- systeem - hardware) - apparaatbeheer\r\n- als kruisje voor 1 usb-vermelding, dan openklikken zodat je een reeks usb-dingen ziet.\r\n- selecteer de bovenste ervan, klik rechts en kies voor: installatie ongedaan maken\r\n- werk zo alle usbvermeldingen af\r\n- herstart de pc, waarna alle usb-dingen opnieuw in windows worden geïnstalleerd.\r\n- daarna zouden alle apparaten (een voor een aankoppelen!) weer herkend moeten worden.\r\n(nb: onder w7 of sommige vistas wordt meteen de poort opnieuw geinstalleerd, dus zonder herstart. \r\ndat merk je wel aan de acties die de pc uitvoert dan. belangrijk: werk wél alle usb-vermeldingen af op die wijze.)
Link naar reactie
Waarschijnlijk trekt je phone meer stroom dan je USB-poort kan leveren. De max. stroom per USB-poort is 500mA. Als je phone meer stroom trekt schakelt de USB-poort automatisch uit om schade door overbelasting te voorkomen. Bij opnieuw opstarten van de laptop zal de poort weer ingeschakeld worden, totdat hij weer overbelast wordt. Zitten er nog meer apparaten via een passieve USB-hub op dezelfde poort aangesloten? Dan kun je eens proberen om de phone alleen op een USB-poort aan te sluiten.
Link naar reactie
Net zoals falstring zei geprobeerd met het volgende resultaat. Ik heb na het opnieuw opstarten mijn Hercules Dj set aan me usbpoort gehangen omdat je hier mee makkelijk kan testen of de poort werkt. Zodra hij aangesloten word gaan er allerlei lampjes branden. Nu gebeurde dit ook alleen na een seconde of 5 doven de lampjes uit. Wanneer je het apparaat loskoppelt en weer opnieuw aansluit gebeurt er constant het zelfde.\r\n\r\nWat kan het probleem zijn? Hij doet het bij al de 3 de usbpoorten.
Link naar reactie
als ik even google begrijp ik dat die hercules zelf ook drivers heeft.\r\ndaarom: deïnstalleer de hele boel van hercules, laat register cleanen met ccleaner, herstart de pc, haal nieuwste drivers op van de hercules in installeer die. denk erom: de usbkabel pas inpluggen als de software je vraagt dat te doen!
Link naar reactie
Een standaard riedeltje, maar waard om te proberen:\n\nAlle USB apparaten afkoppelen. \nIn apparaatbeheer de USB tak uitvouwen, en rechtsklikken op de hoofdhubs (even allemaal doen) en onder \'[I]Eigenschappen - tab Energiebeheer[/I]\' het vinkje weghalen bij \'[I]De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen[/I]\'.\nDan de laptop uitschakelen, adapter er af, de accu er uithalen, een paar maal op de aan/uit knop drukken, een halve minuut wachten, en vervolgens de accu plaatsen en opstarten.\n\nProbeer hem allereerst niet met die telefoon, maar een ander apparaat.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...