Ga naar inhoud

CDRom driver windows 7 nodig???


Aanbevolen berichten

Ik dacht dat windows 7 het meest geavancerde OS was, maar na wat ik vandaag heb meegemaakt lijkt het toch meer op het meest belachelijke OS wat er bestaat.\r\n\r\nEen Acer Aspire M3641 waar Vista op draaide.\r\nDaar is nu windows 7 op gezet. Volgens de site van Acer zelf zijn er dan alleen audio drivers nodig. Je zou ook zoiets verwachten.\r\n\r\nNiets is minder waar, een coprocessor driver werd in apparatenbeheer ook niet gevonden. Dit bleek op te lossen door de Vista!! chipset drivers te installeren.\r\nHet gaat hier om windows 7 Ultimate 32-bits.\r\n\r\nHet kreng wenst geen SATA cd/dvd-rom te herkennen. Er is ook nog een onbekend dingens (volgens mij voor usb zo te zien) in hardwarbeheer.\r\nDe cd/dvd/ staat er wel, maar met een uitroepteken erbij als zou de cd/dvd geen goede driver hebben, danwel driver stuk or whatever.\r\n\r\nDus dacht ik een truukje uit te halen. De SATA er uit gehaald en een simpele gewone IDE Cd-rom ingebouwd. Het enige aanwezige ide device.\r\nEn wat denk je? Ook hier de bios geen enkel probleem ermee, maar windows Ultimate ziet ook deze cd/dvd maar eveneens met uitroepteken. Een bios update van de pc mocht ook niet baten.\r\n\r\nEven uit de losse pols.... zelfs windows 98 herkent een cdrom automatisch!\r\n\r\nNu heb ik wat forums doorzocht maar daar komt de oplossing om de sata/ahci driver van Vista te installeren, maar dat helpt helaas niet.\r\n\r\nVraag is nu of iemand weet om de dvd toch goed aan te praat te krijgen, c.q. uitroepteken weg te krijgen zodat het goed herkend wordt en er ook een driveletter verschijnt hiervoor.
Link naar reactie
Ah jij kent me nog niet zie ik, maar da\'s niet erg.:)\r\nDoor te proberen een CD er in te stoppen heeft mijn moeder (want daar is de pc van) ontdekt dat het ding niet werkte.\r\nDingen als via apparatenbeheer drivers te laten updaten is iets wat ik standaard al doe voordat ik verder ga zoeken naar andere oplossingen. Mijn kennis op het gebied van pc\'s is meer dan behoorlijk te noemen, maar dat kon jij niet weten.\r\n\r\nDus toch bedankt voor het meedenken!(Y)\r\n\r\nVermoedelijk zal de oplossing met lower en upperfilter wel gaan werken, maar gezien hij niet hier bij mij thuis staat kan ik het morgen pas gaan testen.
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;607923]Ah jij kent me nog niet zie ik, maar da\'s niet erg.:)\nDoor te proberen een CD er in te stoppen heeft mijn moeder (want daar is de pc van) ontdekt dat het ding niet werkte.\nDingen als via apparatenbeheer drivers te laten updaten is iets wat ik standaard al doe voordat ik verder ga zoeken naar andere oplossingen. Mijn kennis op het gebied van pc\'s is meer dan behoorlijk te noemen, maar dat kon jij niet weten.\n\nDus toch bedankt voor het meedenken!(Y)\n\nVermoedelijk zal de oplossing met lower en upperfilter wel gaan werken, maar gezien hij niet hier bij mij thuis staat kan ik het morgen pas gaan testen.[/QUOTE]\n\nOw, oeps:-D. Iets te simpel dus.\nDe fix die Microsoft geeft wordt ook gebruikt bij errors in iTunes bij het importeren van cd\'s. Als je de registerwaarden Upper en Lower filter verwijderd kan dit ertoe leiden dat je geen cd\'s in iTunes meer kan branden. Wil je dit wel kunnen maak je na het verwijderen en opnieuw opstarten een multi-string value aan met als naam UpperFilters en als waarde GEARAspiWDM.
Link naar reactie
Aha, bedankt voor de tip! Heb ik toch nog iets kunnen leren.\r\nIs nu niet van toepassing want moeder doet daar niets mee, maar deze fix heb ik wel eens eerder toegepast. Dus als dat eens bij de kids moet gebeuren, heb ik nu gelijk de oplossing voor het iTunes fenomeen als zich dat mocht voordoen.\r\nWaarvoor dank!
Link naar reactie
De upper en lowerfilter hebben het probleem gefixed.\r\n\r\n@Niekie30: Vista? Dit ben ik al in XP een paar keer tegen gekomen, volgens mij zelfs al ooit eens in windows 98. Dus niet bepaald een echt Vista ding.:)\r\n\r\nNu blijft nog 1 probleem over:\r\nUSB\\VID_EB1A&PID_2821&REV_0100&MI_00\r\n\r\nDus ik ga nog eens smurfen met die laatste link van Jeroentje. De link met update heeft niet geholpen. Je mededeling bij de laatste link klopt volgens mij niet want je komt gewoon bij acer uit en het serienummer van je pc wordt gevraagd, maar daar ga ik nu ff mee aan de slag voor die usb driver.:)
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;608019]De upper en lowerfilter hebben het probleem gefixed.\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nJe cd drive wordt dus herkend? Mooi.\r\nJammer dat beide links niets voor je kunnen doen.\r\nWat is precies het probleem met je USB? In je eerste post wordt hij niet herkend en nu geeft hij een error? Waar, hoe en wanneer gaf hij deze error?
Link naar reactie
Fixit is me bekend maar het probleem is al opgelost.\r\nAlles van usb uitgetrokken, behalve usb muis. Toen dat stukje hardware verwijderd en opnieuw gestart, kwam niet meer terug.\r\nDaarna eerst webcam geinstalleerd en daarna de printer. Dus ik denk dat het iets van de webcam geweest is. Mijn zus had die ingestoken zonder eerst de driver te installeren.\r\n\r\nZiet er naar uit dat alles gefixed is, hartelijk dank voor het meedenken! (Y)
Link naar reactie
Altijd fijn, en v.w.b. de links, die zijn geheid een andere keer wel weer te gebruiken.\r\nWindows 7 is toch niet alles, nu lopen we weer tegen een probleem op bij de installatie van de HP printer. Het probleem is bij windows bekend maar de enige oplossing die ze dan hebben is alles opnieuw installeren en als dat niet helpt een basisdriver installeren.;)\r\nDan werkt de AIO printer wel, maar de scanner dus niet en die had m\'n moeder net hard nodig. En dat terwijl alles in Vista wel prima werkt. Dat had ik echt niet verwacht van 7.\r\n\r\nIk ben zo blij dat ik nog XP heb, dat geloof je niet.:mrgreen:
Link naar reactie
Bedankt voor de tip maar het is inmiddels opgelost.\r\nDe printer werd wel herkent met de basisdriver, maar het scannen werkte dan niet. En dat was net nodig.\r\n\r\nNa nog wat indringender zoeken vond ik tussen dezelfde oplossing nog een oplossing staan met het opnieuw registreren van de microsoft installer en het registreren van nog een ander .dll bestand.\r\nDaarna alles maar dan ook alles van de HP printer nog eens verwijderen.\r\nSysteem herstarten en dan nog eens de gehele installatie opnieuw doen.\r\nEn dat heeft geholpen. Dus het is gelukkig opgelost, maar ik was het alle vergeten hier te melden.\r\n\r\nBedankt voor het meedenken!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...