Ga naar inhoud

raad en advies over xp probleem


Aanbevolen berichten

Beste mensen\r\nIk als nieuw lid wil graag een probleem aankaarten.\r\nMijn pc is net 3,5 jaar oud,en heb xp erop.\r\nMijn schijf van 150gb ,zit voor 27 gb vol,wat dus niet veel is.\r\nToch blijft de pc vaak hangen en is traag.\r\nals ik bij op hyves zit,en ik wil een bericht op de startpagine lezen uit de krant,,zit hyve\'s mee vast,en moet ik alles sluiten.\r\nIk heb de pc geformateert,en die wekelijks schijfopruiming en defragmenteer wekelijks.\r\nDit wil allemaal niet helpen,dus ben ik bezig een nieuwe pc te kopen.\r\nToch wil ik graag weten welk besturings systeem ik het beste kan nemen.\r\nWindows 7 is nu in productie,net als vista.\r\nToch wil ik graag weten wat de verschillen zijn met windows 7,en windows 8.\r\nEn hoelang duurt het dat windows 8 in nederland te koop is.\r\nXp is veroudert,en ik heb begrepen,dat er volgend jaar geen update\'s meer van uitkomen,moet daarom naar een ander besturings systeem toe.\r\nDus ik vraag me af wat word het windows 7 of windows 8.\r\nViste is ook al veroudert vandaar dit ik dit programma oversla.\r\nIk doe niet veel met de pc.wat surven of zoekwerk via google.\r\nIk download niet,en brand weinig tot niet,al heb ik wel een brander.\r\nWie kan mij raad geven wat betrefd ,voor mij een goed alternatief is voor xp,met indien mogelijk de verschillen.\r\nXp ben ik tevreden of,en ovr andere besturingsprogramma\'s weet ik weinig tot niets\r\nGraag advies\r\nVr Gr Ton
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;607705]Met een 64 bits Windows 7 op een Computer jaren vooruit \r\nDan kun je veel geheugen plaatsen. en Zet je Windows op een SSD schijf ,weet je niet wat je overkomt.\r\nZo snel gaat dat.;):D\r\n\r\n\r\nOverstappen van XP naar Windows 7 is gemakkelijk .\r\n\r\nWindows 8 komt vermoedelijk aan het einde van 2012[/QUOTE]\r\n\r\noke bedankt.\r\nmaar vind je het waaard om te wachten ttot windowos 8 komt,of is dat verschil niet al te groot.\r\ndeze doet het nog wel,maar koop binnen enkele maanden een andere pc,wil gewoon info vragen ,om een goede keuze te maken.\r\n bedankt
Link naar reactie
Ik persoonlijk vind het het niet waard om te wachten op Windows 8, deze lijkt vooral op de tablets te zijn gericht alhoewel het nu nog een betaversie is, er kan dus nog steeds het een en ander aangepast en toegevoegd worden. Maar Windows 7 voldoet uitstekend en ik denk dat ik ga wachten met een evt nieuw OS tot Windows 9 uitkomt, dat zal nog wel een paar jaar duren en tot dan gewoon Windows 7.
Link naar reactie
Ik zou niet zomaar overstappen naar een ander OS. 3.5 jaar geleden was XP al verouderd, en als ik een harddisk lees van 150 GB, was voor die tijd ook niet bepaald groot, en zeker klein als het hier een desktop betreft. Wat zijn de specificaties van de computer? Draai speccy eens, ([url]http://www.piriform.com/speccy/download[/url]) en vertel ons wat in de computer zit: \nProcessor: Type, en snelheid\nGeheugen: hoeveel, en welk type (SDR, DDR, DDR2, DDR3)\nVideokaart: Type, en hoeveelheid geheugen. \n\nAls je dit te inewikkeld vind, vind je in speccy, bij bestand, de optie \"Publiceer snapshot\" \nAls je dit doet, krijg je een linkje terug die lijkt op [url]http://speccy.piriform.com/results/mpQk4VfHyji5a24m5taEksz[/url] (dit is een overzicht van mijn laptop)\n\nAls je dan dat linkje hier post, dan vissen wij wel eruit wat belangrijk is.
Link naar reactie
[QUOTE=Marc H;607727]Ik zou niet zomaar overstappen naar een ander OS. 3.5 jaar geleden was XP al verouderd, en als ik een harddisk lees van 150 GB, was voor die tijd ook niet bepaald groot, en zeker klein als het hier een desktop betreft. Wat zijn de specificaties van de computer? Draai speccy eens, ([url]http://www.piriform.com/speccy/download[/url]) en vertel ons wat in de computer zit: \r\nProcessor: Type, en snelheid\r\nGeheugen: hoeveel, en welk type (SDR, DDR, DDR2, DDR3)\r\nVideokaart: Type, en hoeveelheid geheugen. \r\n\r\nAls je dit te inewikkeld vind, vind je in speccy, bij bestand, de optie \"Publiceer snapshot\" \r\nAls je dit doet, krijg je een linkje terug die lijkt op [url]http://speccy.piriform.com/results/mpQk4VfHyji5a24m5taEksz[/url] (dit is een overzicht van mijn laptop)\r\n\r\nAls je dan dat linkje hier post, dan vissen wij wel eruit wat belangrijk is.[/QUOTE]\r\nbeste man/vrouw.\r\nik weet zelfs niet eens hoe je een uitdraai maakt van wat er in d epc zit,hoe ik bij betrewffende gegevens kom.\r\nMaar zoals gezegt,mijn sijf is nu nog 11123 gb leeg,voor mij hoefd er geen grotere schijf in,maar ik ben me ervan bewust,dat ik mee moet,dus er zal wel een schijf van 500gb of zelfs van 1 tb inkomen.\r\nwijs me de weg hoe ik betreffende info kan vinden,en ik laat het jullie weten\r\nalvast bedankt
Link naar reactie
Die weg wijst Marc H in post 6. Die blauwe stukjes tekst kan je op klikken. Dan kom je op de sites die marc beschrijft. Daar kan je het programma Speccy ophalen en installeren. Dat Speccy laat alle specificaties van je huidige systeem zien en die willen we graag weten. Dus zet dat hier neer.\n\nIk denk overigens dat je pc wat ouder is dan 3,5 jaar, gezien het besturing systeem en de harde schijf van 150GB. \nWil je naar Windows 7 (wat ik ook zou adviseren) dan zal het toch naar alle waarschijnlijkheid een geheel nieuw systeem worden. \n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=tonherben;607739]\r\nMaar zoals gezegt,mijn sijf is nu nog 11123 gb leeg,voor mij hoefd er geen grotere schijf in,maar ik ben me ervan bewust,dat ik mee moet,dus er zal wel een schijf van 500gb of zelfs van 1 tb inkomen.\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nBeste Dutch \r\nIk heb nergens overheen gelezen, maar uit bovenstaande zin, maakte ik op, dat er mogelijk nog getwijfeld werd over aanpassingen.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...