Ga naar inhoud

Herstelbeheer start elke keer op


Aanbevolen berichten

Momenteel heb ik de harde schijf in de PC zitten inderdaad, het enige probleem is dat Windows hierdoor erg traag reageert en windows niet volledig opstart (kan eigenlijk niks doen). Zonder de harde schijf implementeren werkt alles prima. \n\nNu zoek ik de oplossing voor recovery die het beste is. Via de USB heb ik wel de mogelijkheid de PC volledig op te starten en de kapotte schijf in te pluggen en dan een programma draaien. Maar zoals je zegt dat een recovery programma meer kan doen direct in de PC, moet er gekeken worden hoe ik Windows op kan starten met de defecte harde schijf aangesloten. \n\nIk ben benieuwd naar Niek\'s mening!
Link naar reactie
  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb nog nooit kunnen vaststellen, dat een schijf beter recoverde rechtstreeks aan de pc zelf. \nMaar hij hangt er nu in. \nAls het je lukt om de pc goed opgestart te krijgen (en ja dat zal traag kunnen gaan) zou ik hem er rustig in laten zitten en met Recuva kijken wat ik eraf kan halen.\n\nIn raid 0 zetten moet je echt [B]helemaal nooit doen[/B] nu, want dan gaat het systeem gebruik maken van 2 (even grote) schijven, waarover hij stukjes data verdeelt. Beide schijven zullen los daarna onbruikbaar zijn. Alleen samen (en geheel in orde) wordt dit soms gedaan, om een systeem sneller te maken. Maar raid 0 moet altijd met 2 gelijke schijven. \nDus in het bios moet je echt niets veranderen en al zeker geen Raid instellen. \n\nNiek
Link naar reactie
Als je raid 0 gaat doen ben je al je data gegarandeerd kwijt. Bij Raid 0, ook wel striping genoemd, Wordt de data over twee schijven verdeeld 50% op de eerste disk, en 50% op de tweede. (bij twee harddisks, bij 3 disks 33,3% bij 4 25%). Tijdens het aanmaken van een raid 0 wordt alle data van de schijven gewist\n\nWat hij waarschijnlijk bedoelde was Raid 1, mirroring. Als je een tweede harddisk naast de bestaande plaatst, wordt de data van de eerste disk gemirrord naar de tweede. Grote nadeel ervan is dat er een grote kans is dat tijdens het mirroren fout gaat. Als de raid controller data niet kan lezen van de bron schijf, is er een goede kans dat de raid controller het proces niet afmaakt. Om maar niet te spreken van het risico dat per ongeluk de lege disk gemirrord wordt naar de disk met data. \n\nOok het testen van de harddisk zou ik achterwege laten, De schijf heeft problemen, dat weten we al, wat een test kan vertellen, is imho, niet belangrijk. Testen houdt lees- en schrijf-acties in, en dat kan betekenen dat de schijf het helemaal voor gezien houdt. \n\nSata harddisks kan je hot-pluggen. dwz. aansluiten op een draaiende computer. Je start dan de computer op zonder de defecte harddisk, (op de harddisk heb je alleen de stroom aangesloten), en als je computer volledig is opgestart, sluit je de datakabel aan op de harddisk. Daarna start je de recovery software op, en probeer je de data te herstellen. Welke recovery software het beste is kan ik je niet vertellen, ik heb het nog nooit nodig gehad.\n\nDoor hem rechtstreeks aan te sluiten op het moederbord, omzeil je eventuele problemen met de SATA=>USB controller, en zou mijn voorkeur hebben voor recovery. \n\nGelukkig heb je het belangrijkste al op een backup staan. Ik had namelijk een andere indruk gekregen van de topic start.
Link naar reactie
Oke bedankt voor jullie berichten. Dus het is veilig mijn PC op te starten zonder de kapotte schijf aan te koppelen om Windows te starten en daarna de datakabel (SATA) in te pluggen om te proberen te bestanden veilig te stellen met een recovery programma? \n\nIk zal niks veranderen in de BIOS en direct vanuit windows aan de slag gaan. Eerst zorgen dat er een goed recovery programma op staat alvorens ik de kapotte harde schijf koppel aan het moederbord.
Link naar reactie
Momenteel de kapotte harde schijf terug in de behuizing gedaan, windows opgestart en File Scavenger 3.2 gedownload en licentie gekocht. Eerst gezorgd dat alles goed stond alvorens ik de kapotte harde schijf ging aanzetten. Na het aanzetten werd via File Scavenger het station gevonden en na direct te zoeken door de gehele kapotte harde schijf zijn (grotendeels) alle bestanden te zien. Het programma is nog bezig met zoeken (aardig wat bestanden) en kan straks alles overzetten naar mijn vaste harde schijf (hopelijk hier geen problemen mee). \n\nIk laat het jullie weten als het gelukt is!
Link naar reactie
Dat klinkt heel positief. Hou er rekening mee dat de meeste recover programma\'s eerst een lijst en laten zien van wat ze gevonden hebben. Die zoeklijst kan je vaak opslaan. Hierna kan je vaak selecteren welke bestanden wel en welke niet moeten worden terug gehaald. Daarna kan je een locatie aan wijzen waar de gevonden bestanden moeten worden opgeslagen. \nPas daarna gaat het programma de bestanden terug halen en op slaan op de door jou aangegeven locatie.\nDit zijn de algemene stappen hoe de meeste recover programma\'s werken. File Scavenger kende ik nog niet, dus ben erg benieuwd naar je ervaringen. \n\nNiek
Link naar reactie
Het klopt precies wat je zegt wat het recovery programma doet, zo ook bij File Scavenger. Van ongeveer gisterenavond 23u tot vanmorgen 7u was het programma aan het scannen. Daarnaast de mappen geselecteerd en gekopierd naar de vaste harde schijf van de computer. Rond 9u was het programma klaar. \n\nAlle bestanden zijn terug ( ik heb nog niet gekeken hoeveel % er daadwerkelijk beschadigd) en veilig opgeslagen op een andere schijf. \n\n[B]Aanrader File Scavenger 3.2.[/B]\nDemo versie is om te downloaden waarmee je kan zien of de schijf en bestanden wel word gevonden. \nVoor €39,95 heb ik het programma laten draaien en hiermee mijn bestanden veilig terug. \n\nBedankt allemaal voor jullie uitleg !
Link naar reactie
Oke, ja zo\'n schijf zal altijd een stukje hebben, wat niet terug te halen is. Dat is dat te zwaar \"beschadigd\". \nWat ik wel eens doe in zo\'n map het gerecoverde bestanden (want vaak ontbreekt de gehele mapstructuur): Ik doe dan zoek acties met .jpg, voor alle foto\'s, .doc(x) voor Word bestanden, .pdf voor Arobat bestanden etc. De gevonden bestanden selecteer ik dan en plaats ik voor de opdrachtgever in de diverse gelijknamige mappen.\nMaar vooral als er veel gevonden zijn, kan de eenvoudige kopieeractie heel wat tijd in beslag nemen, waarbij je soms denkt dat je pc is vastgelopen. \n\nNiek
Link naar reactie
Het zoeken duurde inderdaad erg lang (duurde nachtje). De duizenden muziekbestanden erop waren/zijn niet het belangrijkste dus hebt nu eerst het hoognodige eraf gehaald en zal volgende week een nieuwe externe HD kopen om de muziek op te zetten. Dan is het wel handig om op extensie te zoeken, dan zal het zoeken ook niet zo lang duren.
Link naar reactie
Ho even.... Ik zoek niet op de kapotte schijf naar extensies. De gevonden data plaats ik in een \"hoofd\"map met submappen op een goede schijf. Op die hoofdmap (die op een goede schijf staat), doe ik de zoekacties. \nEen tweede zoekactie met hetzelfde recover programma op de kapotte schijf, zal eerder minder, als meer/andere bestanden opleveren. \nWil je de schijf nog een keer onderzoeken zou ik even zoeken naar een freeware versie van (ander) recover programma. \nMet recuva kan je bijvoorbeeld alleen op muziek of foto\'s zoeken. \n\nBesef dat de externe schijf elke keer dat je hem aanzet, meer beschadigd kan raken, tot er uiteindelijk niets meer gevonden wordt. \n\nNiek
Link naar reactie
Even een waarschuwing, je geeft aan in het begin van de topic dat: zie quote\r\n\r\n[quote]en iemand een idee om mijn corrupte externe harde schijf kan herstellen of in ieder geval de bestanden/files terug krijgen? Het gaat hier om een 1tb harde schijf die voor 800gb vol zit met werk bestanden (eigen bedrijf) dus heel belangrijk. Harde schijf is trouwens al getest in andere laptops/pc\'s maar ook hier wordt de externe harde schijf niet tot nauwelijk geopend. [/quote]\r\n\r\nHet is niet verstandig om je harde schijf zo vol te zetten met bestanden, je zit met die 800 Gb wel echt aan je max zeker als er ook nog verborgen bestanden opstaan die Windows niet laat zien.\r\n\r\nHet maximum van een harde schijf is 80%, daar zit je met 800Gb al overheen als de schijf 1 Tb is, 1 Tb is namelijk maar 931 Gb in de praktijk.\r\n\r\nAls je alle bestanden van de schijf hebt gehaald maak de schijf eens grondig schoon [URL=\"http://www.computeridee.nl/workshops/afgedankte-pc-grondig-wissen\"]zie deze link[/URL], doe daarna een schijf controle met reparatie en formatteer hem opnieuw, je hebt best kans dat je hem nog kunt gebruiken voor bijvoorbeeld het even snel iets wegzetten om op een andere pc te plaatsen.
Link naar reactie
Klopt ik besef dat de schijf bij elke keer dat ik hem aanzet meer beschadigd. Hij is rijp voor de sloop, alle belangrijke data is veilig gesteld. Inmiddels al een nieuwe interne schijf ingebouwd in mijn PC voor meer opslag voor o.a. meer backups van belangrijke mappen.\n\nBedankt Niek!\n\n@Stroke\n\nDe harde schijf zit inderdaad veel te vol. Door de drukte is hier te weinig aandacht aan besteed en daardoor heeft die de geest gegeven nu. De externe schijf was pas 1jaar oud, en stond bijna dag en nacht aan. Dus stom van mij om die zo vol te zetten. Ik zorgde er altijd voor dat mijn PC zo schoon en leeg mogelijk bleef en stampte de harde schijven helemaal vol. Momenteel een 2de interne schijf erin gebouwd van 2 TB om de data wat te gaan verdelen.
Link naar reactie
Stroke... neem me niet kwalijk, maar een data schijf mag gewoon \"vol\" gezet worden, tenzij je het ding nog wil defragmenteren.\nDe systeemschijf van Windows eist zelfs \"maar\" 15 % vrije schijfruimte om goed te kunnen blijven functioneren.\nEn in de bijlage van het SMART rapport wordt duidelijk aangegeven dat de hd aan z\'n eind is. \nEen schijf \"repareren\" kan eenvoudig weg niet. \nWat er gebeurt bij zo\'n actie is, dat de kapotte clusters/sectoren in een bestandje worden gezet, waarin staat, dat ze niet meer gebruikt mogen/kunnen worden. \nResultaat: Je hd is iets kleiner, lijkt goed te werken en stort over 3 weken (of later) helemaal in.\n\nNiek
Link naar reactie
Niek, je hebt wel gelijk, maar hier gaat nooit ook maar één harde schijf, floppy of welke data drager dan ook de deur uit, of ik heb hem eerst helemaal gesloopt.(li) dus echt uit elkaar gehaald en de platters grondig vermorzeld met een hamer.\r\n\r\nOude op de eeder aangegeven manier weer herstelde schijven gaan gewoon nog een tijdje mee als een soort USB stick, om bestandjes op te plaatsen, die later moeten worden overgezet, zoals bijvoorbeeld een PCV bestand van MozBackup, het scheelt weer het kopen van een USB stick, hoewel deze wel steeds goedkoper worden.;) zuinigheid met vleit bouwt huizen als kastelen:D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...