Ga naar inhoud

Herstelbeheer start elke keer op


Aanbevolen berichten

Beste mensen, \n\nSinds gisteren heb ik problemen met mijn externe harde schijf. Na een beetje zoeken op Internet ben ik erachter gekomen dat er corrupte files op staan (denk ik) wat ervoor zorgt dat ik de harde schijf niet tot nauwelijks kan openen. Ik denk dat dit gekomen is nadat ik per ongeluk de USB eruit getrokken heb zonder de externe harde schijf uit te zetten. \n\n Ik heb de volledige harde schijf getest met het programma TestDisk, na een analyse moest de computer opnieuw opgestart worden en opent gelijk het Herstelbeheer van Windows waarin ik de computer kan \"resetten\" naar de fabrieksinstellingen (wat ik absoluut niet wil want met de computer is niks aan de hand) of de harde schijven nogmaals kan controleren. \n\nIk heb nogmaals de schijven gecontroleerd en kreeg hier de melding dat van mijn harde schijf de [B]USB Device[/B] niet werkt. Maar nu wil ik herstarten en blijft die steeds dat Herstelbeheer openen, veilige modus gaat niet want bij F8 gaat de computer gelijk weer naar Herstelbeheer. Dit een aantal keer geprobeerd maar elke keer wordt het Herstelbeheer geopend. \n\n[B]Iemand een idee hoe ik weer normaal de computer kan opstarten?\n\nEn iemand een idee om mijn corrupte externe harde schijf kan herstellen of in ieder geval de bestanden/files terug krijgen? Het gaat hier om een 1TB harde schijf die voor 800GB vol zit met werk bestanden (eigen bedrijf) dus heel belangrijk. Harde schijf is trouwens al getest in andere laptops/pc\'s maar ook hier wordt de externe harde schijf niet tot nauwelijk geopend. [/B]
Link naar reactie
  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Weet je zeker, dat je de externe harde schijf hebt getest met Test Disk en niet je interne hd? \nWil de pc ook niet normaal opstarten als de extrene schijf niet is aangekoppeld?\n\nEen stuk gaande externe hd kan je proberen te recoveren met het gratis programma Recuva. : [url]http://www.piriform.com/recuva[/url]\n\nMaar laat die externe hd even rusten en zorg eerst dat je pc weer goed opstart. Wil dit echt niet lukken, kan je proberen met een Windows dvd met jou besturing systeem erop in de pc op te starten. En te kiezen voor herstel.\nIn het bios moet je dan instellen dat je van dvd wil opstarten.\nHet bios kan je bereiken door direct bij het aanzetten van de pc herhaaldelijk te drukken op F1, F2 of DEL . Een van die drie moet je in het bios brengen. Daat kijk je bij Boot sequence.\n\nNiek
Link naar reactie
Aanvulling op Niek, trek even de USB stekker van de externe harde schijf eruit als je opstart, en kijk of de Computer wel gewoon doorstart.\n\nAanvulling, als je computer zonder de externe harde schijf wel gewoon opstart, [URL=\"http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/Check-a-drive-for-errors\"]controleer en repareer dan de de externe harde schijf onder Windows[/URL].
Link naar reactie
Hoi Nienke, \n\nHet klopt dat ik de externe harde schijf getest hebt met Test Disk, dit is namelijk de enige die bijna vol zit en de computer is nagenoeg leeg qua opslag. \n\nMijn pc moet eerst weer werken inderdaad. Ik vind het gek dat elke keer als ik de pc opstart het Herstelbeheer geopend wordt en dit is niet de bedoeling, als ik de externe harde schijf uit zet en los koppelt dan opent de pc nog het Herstelbeheer. Als ik het Herstelbeheer af wilt sluiten wordt er om een bevestiging gevraagd of ik het Beheer wil afsluiten en de computer opnieuw wil opstarten, wat helaas weer resulteert in dat Herstelbeheer weer osptart.\n\nIk hoop eigenlijk dat ik met iets ervoor kan zorgen dat die Herstelbeheer niet meer opent maar Windows weer opstart aangezien er met de PC niks aan de hand is, ik heb namelijk geen versie van Windows 7 hier liggen om alles te herstellen. Want op de PC staan ook wat essentiële bestanden die bewaard moeten blijven.\n\n@Stroke\n\nIk heb geprobeerd de PC terug op te starten zonder dat de externe harde schijf gekoppeld is. Dan nog opent Herstelbeheer helaas.\n\n\n----------------------------\n\nSoort PC: HP\nInterne Harde schijf: Hitachi HDS721010CLA332\n\nWat ik heb geprobeerd: \n\n* Alle 2 de harde schijven losgekoppeld en daarna de PC terug opgestart. Resulteert in het openen van Herstelbeheer. \n\n* Alle scans voor de vaste harde schijf van de PC doorlopen met in Herstelbeheer Diagnotische hulpprogramma voor hardeware (Powered by PC-Doctor). Alle tests zijn Geslaagd! Maar na het afsluiten van Herstelbeheer wordt weer opnieuw dit geopend. \n\n* Via F8 geprobeerd in veilige modus Windows op te starten maar wordt direct doorgestuurd naar Herstelbeheer. \n\nHet lijkt wel of er iets blijft hangen waardoor elke keer Herstelbeheer geopend wordt.\n\nHet Herstebeheer is trouwens van Cyberlink (HP).
Link naar reactie
Als je deze link opent, [url]http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c01393700.pdf[/url] krijg je een handleiding van cyberlink. Als je in dat document gaat staan met je muispijltje en je druk CTRL+F krijg je rechtsboven een klein schermpje waar je een zoekterm in kunt tikken. \nTik daar in:\" herstel \" en klik op het pijltje naar omlaag, daar vlak naast. \nLees de tekst rond het herstel beheer een door. \n\nIk vermoed dat als je herstelbeheer door laat lopen op je pc, je sowieso nog waarschuwingen krijgt dat al je data verloren gaat, maar dat je [B]daarvoor[/B], nog een mogelijkheid krijgt om je pc met systeemherstel terug te zetten naar een datum, dat het nog wel goed werkte.\n\nMocht tijdens het proces worden gevraagd of je gebruik wilt maken van Windows systeem herstel, kies dan die mogelijkheid. Je krijgt dan kans om de pc naar de situatie van een aantal dagen/weken terug te zetten.\n\nHet mooiste is wel als je eerst je persoonlijke data backupped door op te starten met een livecd bijvoorbeeld hier: [url]http://www.nu2.nu/pebuilder/[/url]\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;607375]Het herstarten van Herstelbeheer kan misschien ook worden opgelost, door een systeem herstel te doen naar een datum voordat het probleem begon, een week eerder bijvoorbeeld, toen er nog geen problemen waren.[/QUOTE]\r\n\r\nMaar daar krijgt TS nog geen kans voor. De pc start gelijk op met herstelbeheer en komt (nog) niet aan Windows toe.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Ik heb de pc inmiddels weer aan de gang gekregen gelukkig. Er zat een recovery schijf op mijn pc waarmee ik de huidige staat van de website terug kon zetten naar fabrieksinstellingen. Documenten/ afbeeldingen ect. die op de pc stonden heb ik een backup van kunnen maken en die staan er gelukkig nog. \n\nRest mij voor het hoofdstuk De PC alleen nog mijn programma\'s terug zetten, dat is niet een probleem. \n\nHoofdstuk \"De externe Harde schijf\" ga ik morgen/maandag weer mee aan de slag om te kijken of ik de bestanden / files terug kan krijgen. \n\nIk hoop dat jullie mij kunnen helpen, of in ieder geval op weg helpen, om iets te doen aan mijn externe harde schijf. Het liefst proberen de harde schijf te herstellen maar als dit niet mogelijk is dan de bestanden te kopieren direct op mijn pc zodat ik het later naar een nieuwe schijf kan schrijven. \n\nHier staan namelijk alle administratie en werkzaamheden voor mijn bedrijf op, dus essentieel dat dit veilig terug komt. Het is nu 1u \'s nachts en net de hele avond gespendeerd aan de pc terug werkend te krijgen dus heb de externe harde schijf nog niet aangesloten om te kijken hoe de pc erop reageerde. Maar wel in een andere laptop waar de schijf ofwel niet zichtbaar is ofwel heel traag (grootte inhoud, soms wel 10 minuten) voordat die weer gegeven wordt. \n\nPrettig weekend en bedankt tot dusver!
Link naar reactie
Doe zo weinig mogelijk met de schijf. \nInstalleer een goed recovery programma. Het beste resultaat behaal ik met Easeus Datarecovery Prof. Dat is echter niet gratis. Ook R. Studio 5.1 is goed, maar weet niet of dat wel gratis is.\n\nElke opstart van de schijf kan deze verder beschadigen. Dus zorg dat je heel veel ruimte vrij hebt op je pc (Je kunt ongeveer anderhalf keer zoveel ruimte nodig hebben, als de totale grote van de schijf omdat ook ooit gewiste bestanden kunnen worden terug gevonden (Althans de naam en de (ooit) gebruikte schijfruimte.\nAls je in de buurt van Westland woont kan ik je er misschien mee helpen. Stuur dan een persoonlijk berichtje. Ik heb nl de beschikking over Easeus rec. pro. \n\nSla absoluut geen bestanden meer op, op de te onderzoeken schijf.\n\nNiek
Link naar reactie
Je zou als alles weer werkt, de harde schijf uit de behuizing kunnen halen en in een nieuwe behuizing stoppen, ik heb namelijk al eens eerder meegemaakt dat nadat ik een schijf had overgezet in een andere behuizing er met de schijf zelf niets aan de hand bleek te zijn,\nIk heb sinds die tijd [URL=\"http://tweakers.net/pricewatch/248949/sharkoon-quickport-combo.html\"]zoiets [/URL] maar dan van een ander merk, één IDE en één Sata met aan/uit schakelaar erop, je stopt de schijf in de gleuf en zet de schakelaar op aan en de computer herkent de schijf als een externe schijf.\n\nAls je zoals je al schreef in je eerste reactie de USB er te snel uittrekt gaat de harde schijf zelden stuk maar de chip op het printje van de behuizing kan wel hele rare kuren krijgen, ik heb er inmiddels al wel een stuk of 6 liggen waar ik de schijf heb uitgehaald, en die schijven opzich het nog perfect doen.
Link naar reactie
Momenteel heb ik mijn harde schijf uit de behuizing gehaald. Ik heb daarnaast even mijn pc open geschroefd. Ik zie hoe mijn huidige vaste schijf zit vastgeschroefd en zie naast de SATA kabel nog een plek vrij voor een SATA kabel. Aan mijn vaste harde schijf zit nog een kabel vast (weet de naam even niet) die in mijn externe schijf past. \n\nZou ik nu als ik een SATA kabel koop de externe schijf intern kunnen plaatsen door die 2 kabels te koppelen en dan de PC aan te zetten ? \n\n(Als dat geen oplossing is dan zal ik voor jullie recovery alternatieven gaan kijken).
Link naar reactie
Ja dat kan zonder meer met SATA. Elke Sata schijf heeft 2 kabels nodig. Een data kabel (de smalle die van je moederbord komt (die printplaat op de rechter of linker zijkant van je pc) en een voedingskabel (wat breder) die bij je voeding vandaan komt. \nHet wel van belang dat je de data kabel van je eigen vaste schijf niet verwisseld met die je aan de externe schijf gaat koppelen. En als je zo\'n losse schijf een beetje ondersteunt met iets, hoef je hem echt niet vast te schroeven in je pc. \nOp je moederbord vindt je vast ik de buurt waar de kabel van je eigen interne schijf vastzit, nog een passende ingang voor een extra datakabel voor je externe schijf. \nHet past allemaal maar op 1 manier, dus veel kan er niet fout gaan.\n\nZorg er wel voor, dat je genoeg vrije schijfruimte [B]elders[/B] in of aan de pc beschikbaar hebt om gevonden data op te slaan.\n\nMaar als dan de data op de ext. hd nog niet bereikbaar is, dan zal je toch gaan proberen te recoveren neem ik aan.\nAls de schijf echt heel slecht is, kan je pc daardoor mogelijk niet of slecht heel traag opstarten. Wees geduldig. \n\nNiek
Link naar reactie
Hoi Nienke, \n\nIk heb inderdaad nog ruimte over voor een datakabel voor de externe schijf. Daarnaast zit er voor de voeding ook nog een kabel vast aan mijn huidige harde schijf (ik neem aan dat die gewoon gebruik kan worden voor een nieuwe interne schijf). \n\nMomenteel heb ik de externe harde schijf uit de behuizing gehaald en ingebouwd in de PC. Morgen rest mij dan nog een SATA kabel te halen en de harde schijf te koppelen. \n\nOp mijn PC is voldoende ruimte vrij om de data over te zetten. Maar ik neem aan als ik de PC aanzet met de [B]tweede harde schijf[/B] erin dat die alleen fungeert als [B]extra ruimte[/B], wat inhoudt (als die nog naar behoren werkt en mijn PC ook) dat ik die harde schijf kan laten zitten en gebruiken zoals ik eerst de externe harde schijf gebruikte? \n\nIk hoef verder dan niks aan de BIOS te veranderen voor de harde schijf, aangezien die dan alleen fungeert als extra ruimte? Zat net wat rond te kijken op Internet namelijk.
Link naar reactie
Ja, dat zou in principe moeten werken. Het enige wat fout kan gaan (kleine kans, maar niet onmogelijk) , is dat de computer wil gaan opstarten van de nieuw geplaatste harddisk. \n\nDan moet je in de bios even aangeven dat de oorspronkelijke harddisk de bootdisk is. \n\n[QUOTE=Golddyna;607335][B]\nHet gaat hier om een 1TB harde schijf die voor 800GB vol zit met werk bestanden (eigen bedrijf) dus heel belangrijk. [/B][/QUOTE]\n\nIk hoop voor je dat je je data kan recoveren, maar als die data zo belangrijk is waarom dan geen backups van gemaakt?\n\nAls je niet bereid bent 100 euro uit te geven voor een tweede harddisk, en daar een kopie van je bestanden op te maken, dan ben je, imho, bijzonder stom bezig. \n \nHelaas lees ik hier vaak genoeg dat mensen geen backups maken.
Link naar reactie
Backup van het belangrijkste heb ik wel, maar er staan ook duizenden andere files op die ik graag terug wil. Ik heb mijn externe harde schijf ingebouwd, SATA en voeding aangesloten daarna de PC aangezet en kreeg melding: hard disk failure is imminent . \n\nIk heb gelezen dat dit een waarschuwing is dat de harde schijf binnenkort kapot kan gaan en gebackupt moet worden en vervangen. \n\nKan ik dus via de PC op F2 drukken voor continu en dan nog bij de bestanden komen en backuppen naar mijn PC of is dat niet aan te raden? \n\n@Marc \n\nHier staan 4 harde schijven waarvan 1 volledig backup is met belangrijke bestanden. Ik wil gewoon kijken of ik de bestanden op de schijf kan redden.
Link naar reactie
Mocht je meer willen weten ( [B]![/B] NA recovery van de bestanden....) over de toestand van de disk[B]: [/B]\nde melding over het op handen zijnde falen van die disk is een interpretatie van de S.M.A.R.T. gegevens van de schijf. Daarbij wordt statistisch in- of op de schijf bijgehouden wat de schijf heeft doorgemaakt, en aan fouten heeft gegeven.\nAls je [url=http://www.almico.com/speedfan.php]Speedfan[/url] installeert, en je gaat naar de tab \'S.M.A.R.T.\', kiest de juiste schijf, en klikt op \'[I]Perform an in-depth online analysis of this harddisk[/I]\', dan krijg je op hun site een rapportje met die uitgelezen S.M.A.R.T. gegevens. Deze kan je zelf interpreteren, of hier op het forum plaatsen, en zo kunnen we misschien beter zien waar de schoen wringt voor deze disk.\n\nS.M.A.R.T. gegevens zijn gewoon ruwe statistische aantekeningen, de interpretatie is aan de lezer of het programma dat ze uitleest.
Link naar reactie
De huidige status: \r\n\r\nDe \"kapotte\" schijf zit in de computer en geeft aan dat er een fout is via S.M.A.R.T. In de BIOS wordt de schijf wel herkend. Alleen als ik een SMART Short Self-Test doet krijg ik een Unknown Error. \r\n\r\nAls ik windows wil opstarten met de schijf aangesloten krijg ik de melding: hard disk failure is imminent. Waarna ik windows wel kan opstarten maar die is dan of heel traag of blijft hangen. \r\n\r\nEen vriend van mij komt nog met het volgende als idee, weet niet goed hoe ik dit moet instellen: \"Je hebt RecoveryTools in mijn BIOS om de schijf te testen. Als die nou niet door de test komt dan moet je de schijf vervangen . Maar op dit moment kan je er nog wel alles afkrijgen of een groot gedeelte. Probeer de OS schijf in RAID 0 en de kapotte schijf later proberen op te laten starten via de BIOS\". \r\n\r\nDat laatste gedeelte snap ik niet goed van de RAID 0 en de kapotte schijf later op te laten starten. \r\n\r\nWat mij nu het logische lijkt is de harde schijf terug in de externe behuizing te doen (die is dan niet kapot) en dan mijn PC aan te zetten om vervolgens te proberen recoveren van de bestanden via een van de gegevens programma\'s. \r\n\r\nIemand nog een suggestie?
Link naar reactie
Configuratie van je systeemschijf veranderen naar RAID 0 lijkt mij echt risicovol, het deel wat gewoon OK is zou ik zeker niet gaan wijzigen. Je systeemschijf is wat mij betreft \'heilig\' in deze :!:\n\nDat Windows traag opstart is normaal met een defecte schijf, die moet een aantal time-outs door om je te vertellen dat hij er niks mee kan.\n\nIk denk dat recovery programma\'s er ook via USB iets mee kunnen, maar direct aangesloten in je PC toch iets meer ? Misschien dat Niek daar ervaring over kan delen, maar zover ik eigenlijk weet zit de interface om toegang te krijgen tot de schijf eigenlijk in de disk zelf, en dan zou het niet uitmaken.\nIn dat geval [I]kan [/I]het via USB veiliger zijn, omdat je dan niet samen op de harddisk controller met je systeemschijf zit.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...