Ga naar inhoud

Schijfopruiming


Aanbevolen berichten

Hallo geacht Forum,\r\n\r\n Ik wil graag dat me laptop een beetje sneller wordt, en nu wil ik een schijfopruiming doen, maar nu weet ik niet of ik deze bestanden er wel af kunt gooien. Het gaat om :\r\n\r\n Sluimerstandbestanden\r\nDebug Dumpfiles\r\ntijdelijke bestanden\r\nminiatuur weergaven\r\nBestanden van Windows foutrapportage\r\n\r\n Als ik dat er allemaal af zou gooien komt er veel ruimte weer vrij.\r\n maar is dit wel verstandig om te doen.\r\n\r\n ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen\r\n\r\n alvast vriendelijk dank\r\n\r\n vriendelijke groet Herman
Link naar reactie
* Sluimerstandbestanden: geen nut, komt natuurlijk terug na sluimerstand... Mocht je gaan defragmenteren is het zeker wel aan te raden om die een keer te verwijderen, want dat scheelt een bestand ter grootte van je geheugen, dus minder defragmentatietijd. Tip: Zet je laptop na defragmentatie direct (als allereerste actie) een keer in sluimerstand, dan heb je een sluimerbestand vast op schijf wat aan één stuk staat, en blijft staan, dus niet gefragmenteerd raakt.\n* Debug Dumpfiles: mag, als je niet (meer) met foutoplossing bezig bent.\n* Tijdelijke bestanden: mag, daarom zijn ze tijdelijk, een soort \'systeem-kladblok\'.\n* miniatuur weergaven: zou ik laten voor wat het is.\n* Bestanden van Windows foutrapportage: mag.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;605575]* Sluimerstandbestanden: geen nut, komt natuurlijk terug na sluimerstand... Mocht je gaan defragmenteren is het zeker wel aan te raden om die een keer te verwijderen, want dat scheelt een bestand ter grootte van je geheugen, dus minder defragmentatietijd. Tip: Zet je laptop na defragmentatie direct (als allereerste actie) een keer in sluimerstand, dan heb je een sluimerbestand vast op schijf wat aan één stuk staat, en blijft staan, dus niet gefragmenteerd raakt.\n* Debug Dumpfiles: mag, als je niet (meer) met foutoplossing bezig bent.\n* Tijdelijke bestanden: mag, daarom zijn ze tijdelijk, een soort \'systeem-kladblok\'.\n* miniatuur weergaven: zou ik laten voor wat het is.\n* Bestanden van Windows foutrapportage: mag.[/QUOTE]Als er geen problemen zijn met de computer, zou ik het ook zo doen. \n\nMiniatuur weergaven weghalen werkt juist vertragend.De volgende keer dat je folders open klikt moet windows opnieuw alle thumbnails gaan genereren.
Link naar reactie
Vista en Windows 7 doen volledig automatisch defragmenteren, elke woensdag na 00.00 uur. Dus dat heeft in elk geval geen nut voor TS.\nIn plaats van schijfopruiming kan je ook Ccleaner downloaden, installeren en draaien.\nJe kiest voor Analyse en daarna voor schoonmaken. (Alles wat Ccleaner in de standaard instellingen vindt bij Analyse kan weg).\n\n[url]http://www.piriform.com/ccleaner[/url]\nEn daar zal de laptop wel sneller van worden, vooral als er Vista op draait. \n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;605647]\r\nEn daar zal de laptop wel sneller van worden, vooral als er Vista op draait. \r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nO? Vertel? Wat kan CCleaner dan doen om een pc/laptop sneller te maken?????\r\nZoals ik al schreef, het opruimen van (overbodige) bestanden heeft in het geheel geen enkele invloed op de snelheid (met opstarten) of met de prestaties, want al deze bestanden staan \'passief\' op de schijf.....\r\nDe zogenaamd \'verkeerde\' register-entry\'s die door CCleaner eventueel verweiderd worden hebben ook geen enkel merkbare invloed, want op gemiddeld zo\'n 500 tot 800.000 entry\'s in het register, merk je echt niet dat er een paar honderd verwijderd worden, zelfs niet ALS deze verwijderde entry\'s al gelezen zouden worden bij het opstarten van Windows.\r\nHet enige wat de (opstart)snelheid van de laptop of pc iets kan versnellen, is de overbodige programma\'s en services die opstarten uit te schakelen. Is ie dan nog niet snel genoeg, dan moet je de hardware vervangen voor betere componenten.
Link naar reactie
Ik vertel puur uit ervaring qpc.\nIk heb vele (vooral) Vista en XP pc\'s/laptops/pc\'s bij m\'n \"klanten\" kennissen, vrienden en buren belangrijk sneller zien worden in het gebruik, na het draaien van Ccleaner. \nIk heb het dus niet over opstart snelheid. Dat is ook niet specifiek de vraag van TS. \nProbeer het eens uit, op een niet (of slecht) onderhouden laptopje met Vista erop, waarmee een jaar of 2 is gesurft enzo. \nOpstart snelheid kan je iets versnellen, door wat programma\'s uit te schakelen die mee opstarten, maar dan heb je het over enkele, of delen van (een) seconde(n).\nAl die bestanden mogen dan passief op schijf staan, maar ik bemerk dit heel vaak in de praktijk. \nIk vermoed dat het o.a. in de Temp. dirs zit die leeg gemaakt worden, waardoor programma\'s sneller gaan reageren.\n\nAls je de opstart van een laptop (en het draaien ervan) echt wil versnellen, dan zet je er een SSD in. \n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;605701]Ik vertel puur uit ervaring qpc.\r\nIk heb vele (vooral) Vista en XP pc\'s/laptops/pc\'s bij m\'n \"klanten\" kennissen, vrienden en buren belangrijk sneller zien worden in het gebruik, na het draaien van Ccleaner. \r\nIk heb het dus niet over opstart snelheid. Dat is ook niet specifiek de vraag van TS. \r\nProbeer het eens uit, op een niet (of slecht) onderhouden laptopje met Vista erop, waarmee een jaar of 2 is gesurft enzo. \r\nOpstart snelheid kan je iets versnellen, door wat programma\'s uit te schakelen die mee opstarten, maar dan heb je het over enkele, of delen van (een) seconde(n).\r\nAl die bestanden mogen dan passief op schijf staan, maar ik bemerk dit heel vaak in de praktijk. \r\nIk vermoed dat het o.a. in de Temp. dirs zit die leeg gemaakt worden, waardoor programma\'s sneller gaan reageren.\r\n\r\nAls je de opstart van een laptop (en het draaien ervan) echt wil versnellen, dan zet je er een SSD in. \r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nIk vertel ook uit ervaring..... Er zijn GEEN programma\'s die door \'schoonmaken\' de pc sneller maken, ook CCleaner niet.... De harde schijf gaat niet sneller draaien, de processor gaat niet sneller lopen, er komt niet meer geheugen vrij, etc. etc. etc...\r\nOok volle Temp mappen hebben GEEN invloed op de snelheid van een pc, ook niet van programma\'s, want die Temp mappen worden niet gelezen als de pc op start of als er met programma\'s gewerkt wordt.\r\nAls jij andere ervaringen hebt, prima, maar kom dan eens concreet met WAT CCleaner (of een ander programma) doet om de pc te versnellen, dus welke software wijzigingen worden door CCleaner gedaan die daadwerkelijk (aantoonbaar) invloed hebben op de prestaties van de pc of van de programma\'s.\r\nIk wacht met smart af......
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;605703]\r\nAls jij andere ervaringen hebt, prima,[/QUOTE]\r\n\r\nIk zal ook een keertje quoten. \r\n\r\nEn al deze mensen hebben dan ongelijk:\r\n[url]http://www.google.nl/#hl=nl&sclient=psy-ab&q=ccleaner+niet+sneller&pbx=1&oq=ccleaner+niet+sneller&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=3&gs_upl=4157l6145l2l6738l13l12l1l0l0l0l74l643l12l13l0&gs_l=hp.3...4157l6145l2l6738l13l12l1l0l0l0l74l643l12l13l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=984c95845726b9c6&biw=1920&bih=898[/url]\r\n\r\n\"Concreet\" ga ik me er dus niet in verdiepen. \r\n\r\nEn daar wil ik het graag bij laten. \r\nDus wacht met smart op concreet bewijs. Ik moet je dan helaas teleurstellen.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;605705]Ik zal ook een keertje quoten. \r\n\r\nEn al deze mensen hebben dan ongelijk:\r\n[url]http://www.google.nl/#hl=nl&sclient=psy-ab&q=ccleaner+niet+sneller&pbx=1&oq=ccleaner+niet+sneller&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=3&gs_upl=4157l6145l2l6738l13l12l1l0l0l0l74l643l12l13l0&gs_l=hp.3...4157l6145l2l6738l13l12l1l0l0l0l74l643l12l13l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=984c95845726b9c6&biw=1920&bih=898[/url]\r\n\r\n\"Concreet\" ga ik me er dus niet in verdiepen. \r\n\r\nEn daar wil ik het graag bij laten. \r\nDus wacht met smart op concreet bewijs. Ik moet je dan helaas teleurstellen.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nBuiten het feit om dat de link niet werkt,\r\n\r\ni rest my case.......
Link naar reactie
Ik heb naar aanleiding van deze topic eergister ook eens Ccleaner van de gegeven link gedownload ,geinstalleerd ,laten analyseren en daarna laten schoonmaken . De Vista pc is wel degelijk sneller geworden !\nZelfs het internet explorer werkt veel sneller ,en ook geen meldingen meer dat er veel geheugen wordt gebruikt.\n \nDe opstart snelheid is totaal onbelangrijk ,ik zet mijn pc maar 1 keer per dag aan en dan blijft hij de hele dag aan!
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;605773]Ik heb naar aanleiding van deze topic eergister ook eens Ccleaner van de gegeven link gedownload ,geinstalleerd ,laten analyseren en daarna laten schoonmaken . De Vista pc is wel degelijk sneller geworden !\r\nZelfs het internet explorer werkt veel sneller ,en ook geen meldingen meer dat er veel geheugen wordt gebruikt.\r\n \r\nDe opstart snelheid is totaal onbelangrijk ,ik zet mijn pc maar 1 keer per dag aan en dan blijft hij de hele dag aan![/QUOTE]\r\n\r\nEn WAT is er dan sneller?? En zo ja, welke optie van CCleaner heeft dat gedaan?\r\nDat IE sneller werkt zou misschien kunnen, maar dan alleen doordat er bv extra taakbalken uitgezet zijn. Het opruimen van coocies of tijdelijke internet-bestanden kan juist vertragend werken, omdat die laatste dan juist weer opnieuw gedownload dienen te worden.\r\nEnne.... meldingen dat er veel geheugen wordt gebruikt??? welke meldingen bedoel je dan en met welke programma\'s kreeg je dat dan?\r\n\r\nIk vind het nog steeds interessant om van iemand te horen WELKE functie in CCleaner de pc versnelt en waarom.
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;605773]Ik heb naar aanleiding van deze topic eergister ook eens Ccleaner van de gegeven link gedownload ,geinstalleerd ,laten analyseren en daarna laten schoonmaken . De Vista pc is wel degelijk sneller geworden !\nZelfs het internet explorer werkt veel sneller ,en ook geen meldingen meer dat er veel geheugen wordt gebruikt.\n [/QUOTE]\n\nThnx en dat bedoelde ik dus. \nVan Dutch z\'n opmerking snap ik niets. Het programma geeft precies aan wat en hoeveel hij weg mikt.\nDat dan niet keihard kan aangetoond worden met cijfers dat de laptop sneller wordt is een ander verhaal. (We hebben het nog steeds niet over opstart snelheid, maar gebruik snelheid)\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...