Ga naar inhoud

Startup programma's optioneel starten


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nBij Taakbeheer zie ik een aantal programma\'s (die ik [U]af en toe[/U] gebruik) die er maar een beetje \"zitten te niksen\"....\r\nVraag: ik wil die programma\'s eigenlijk niet opstarten als Windows (XP) opstart.... maar.... als ik ze nodig heb wil ik op een icoon kunnen klikken zodat ze wel opstarten...... en als ik ze even later niet meer nodig heb wil ik ze met een icoon-klik weer kunnen stoppen.\r\n\r\nHoe doe ik dat?:cool:
Link naar reactie
[QUOTE=Obelix71;603901]Over wat voor soort programma\'s heb je het dan?\r\n[/QUOTE]\r\n\r\no.a. Over 4 programma\'s die opgestart worden voor de HP printer terwijl ik zelden print.....\r\nVia msconfig had ik al uitgevoerd, alleen komt er dan tijdens het opstarten steeds een melding en die wil ik eigenlijk niet (te lastig..... voor de medegebruikers).
Link naar reactie
[QUOTE=Obelix71;603989]Wees concreter.\r\nWat voor melding krijg je? Dat er opstartitems zijn uitgeschakeld? Daar kun je een vinkje plaatsen en zou de melding niet meer moeten verschijnen. Of een melding van HP?[/QUOTE]\r\n\r\nDie meldingen komen NIET van HP, die loopt dan immers niet! (na het uitschakelen in msconfig).\r\nDe meldingen komen van windows, die vraagt wat er moet gebeuren (selectief opstarten / herstarten etc....te [U]lastig [/U]voor mijn medegebruikers).\r\nMaar...... (kijkend naar de meldingen die komen bij opstarten....) begrijp ik dat als ik die programma\'s alsnog wil starten (in een systeem waar ze op dat moment NIET lopen)... ik dan toch moet [U]herstarten[/U].....? In dat geval heb ik er dus niet zoveel aan..... dat wordt te omslachtig.
Link naar reactie
[QUOTE=Gast1234;603987]o.a. Over 4 programma\'s die opgestart worden voor de HP printer terwijl ik zelden print.....\r\nVia msconfig had ik al uitgevoerd, alleen komt er dan tijdens het opstarten steeds een melding en die wil ik eigenlijk niet (te lastig..... voor de medegebruikers).[/QUOTE]Even buiten je probleem om, het is buitengewoon onverstandig om niet regelmatig een afdruk te maken, één keer per week of zo. Ik heb zelf een E-mail op het bureau staan met daarin een kleine NL vlag en wat tekst, die wekelijks word afgedrukt.\r\n\r\nDe spuitmondjes van de printerkop kunnen namelijk opdrogen en dan zorgen voor of dat er nieuwe complete koppen of zelfs een nieuwe printer moet worden aangeschaft ingeval van o/a een Canon met losse inkt patronen, het bakje waar de patronen ingaan is tevens de printkop en deze kost bij vervanging meer dan de gehele printer.
Link naar reactie
[QUOTE=Gast1234;604055]Die meldingen komen NIET van HP, die loopt dan immers niet! (na het uitschakelen in msconfig).\r\n[/QUOTE]\r\n\r\n(oa) HP kan erg hardnekkig zijn met meldingen. Had ook gekund dat er een melding kwam, juist, omdat je e.e.a hebt uitgeschakeld.\r\n\r\n[QUOTE=Gast1234;604055]\r\nDe meldingen komen van windows, die vraagt wat er moet gebeuren (selectief opstarten / herstarten etc....te [U]lastig [/U]voor mijn medegebruikers).\r\n[/QUOTE]\r\nDe melding van Windows kun je, zoals aangeven, uitschakelen.\r\n\r\n[QUOTE=Gast1234;604055]\r\nMaar...... (kijkend naar de meldingen die komen bij opstarten....) begrijp ik dat als ik die programma\'s alsnog wil starten (in een systeem waar ze op dat moment NIET lopen)... ik dan toch moet [U]herstarten[/U].....? In dat geval heb ik er dus niet zoveel aan..... dat wordt te omslachtig.[/QUOTE]\r\nNee, je hoeft niet opnieuw op te starten, je zult alleen ergens hyperlinks moeten maken om iets op te starten.
Link naar reactie
als je programma´s wilt starten doe je dat via menu start-alle programma´s, of via snelkoppelingen in je snelstartbalk of op je bureaublad.\r\nin beginsel hoeft er nooit meer mee op te starten dan je antivirus, evt software voor draadloze verbinding, en evt software voor speciale toetsen op je toetsenbord.\r\nal het andere (vooral software op printercd´s is berucht) kost onnodige geheugencapaciteit, of wil continue het internet op om je nieuwe updates aan te smeren, en wat je nodig hebt activeer je net zo snel via start.
Link naar reactie
Ik heb zelf ook een HP printer en die bleek te zorgen voor vertraging bij het afsluiten van de pc. Ik moest dan altijd 2 onderdelen handmatig afsluiten. Het ging om hpqtra08.exe (= HP Digital Imaging Monitor) en om HPWuSchd2.exe (= HP Software Update).\r\nVoor beide onderdelen heb ik daarom via msconfig aangegeven dat ze niet meer mogen opstarten. Natuurlijk krijg je de eerste keer dat je daarna de pc opstart een melding, maar zoals diverse mensen al zeiden, je hoeft dan enkel een vinkje te zetten voor \"Deze melding niet meer tonen\" of iets dergelijks, en dan krijg je die melding ook niet meer te zien.\r\nMijn pc sluit nu weer normaal af en de printer werkt nog steeds perfect. De genoemde HP onderdelen/programma\'s heb ik dus helemaal niet nodig.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...