Ga naar inhoud

Traaaage PC


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hoi,\r\n\r\nBij het opstarten van bepaalde programma\'s is de computer héél traag. Eigenlijk bij allemaal, behalve bij Chrome, Windows Live Mail en IE. \'t Lijkt wel of enkel de internetgerelateerde spullen werken...\r\n\r\nZelfs nog maar simpel \"Deze Computer\" openen duurt bijna een minuut.\r\n\r\nWat heb ik al gedaan om dit mogelijk te verhelpen :\r\n\r\n-Mal- en andere warescan met Advanced System Care 4\r\n-Registers opgeschoond met hetzelfde programma\r\n-Alle cookies en internetcache verwijderd met CCleaner (was bijna 1 Gig !)\r\n-Defragmentatie met Smart Defrag (was amper 1% gefragmenteerd)\r\n-Norton een volledige systeemscan laten uitvoeren\r\n\r\nMaar geen enkele verbetering... :(\r\n\r\nVoor wie een Speccy snapshot van m\'n PC wil bestuderen :\r\n\r\n[url]http://speccy.piriform.com/results/5WkChLjrwXpkMudWdx5UKJQ[/url]\r\n\r\nWeet iemand van jullie raad ?\r\nAlvast bedankt voor de reacties !
Link naar reactie
Defragmenteren is met W7 en Vista overbodig. Die doen dat zelf 1 keer per week al.\n\nVerder zie ik veel handel draaien van Apple, Blackberry. Indien nodig oke, maar Bonjour van Apple heb ik vaker voor problemen zien zorgen op Windows pc\'s. Vaak lag dit overigens aan foutjes tijdens de installatie. \n\nDit bevalt me niet zo:\n22/02/2012 21:45;: \nGoogleUpdateTaskMachineUA\n22/02/2012 21:45;: \nGoogleUpdateTaskUserS-1-5-21-3977435860-3031932681-990377046-1001Core\n22/02/2012 21:45;: \nGoogleUpdateTaskUserS-1-5-21-3977435860-3031932681-990377046-1001UA\n23/02/2012 17:03;: \n[B]DealPlyUpdate[/B]\n23/02/2012 17:45;: \nGoogleUpdateTaskMachineCore\nExpress Files Updater\n[B]Start Registry Reviver[/B]\n\nDie hele handel draait bij mij sowieso niet. Maar vooral de vet gedrukte zou je naar moeten kijken, om die uit te schakelen. \nDealplyUpdate is overigens iets van Apple volgens mij.\n\nHeb je weleens een schijfcontrole gedaan met bijvoorbeeld HDTune? \n\nNiek
Link naar reactie
Dingen die niet nodig zijn om op te starten inderdaad uitzetten.\n\nIn kan in je specs zien dat je de harde schijf in 2 partities hebt opgedeeld. Zit die van 15gb niet te vol? Op C:\\ heb je nog genoeg ruimte. Meer dan genoeg;)\nJe harde schijf is wel aan de warme kant, maar niet te warm. Heb je voldoende koeling in je kast? Je processor is gek genoeg kouder dan je harde schijf. Als je processor te warm wordt, gaat hij zichzelf onderklokken en wordt je pc langzamer. Even in de gaten houden.\n\nDeze updates: Windows-programma voor het verwijderen van schadelijke software voor x64-systemen, doen hun werk, maar al die updates blijven op je pc staan en maken hem traag. Updates automatisch installeren is sowieso geen goed idee. Zo krijgt je een gigantische hoeveelheid onnodige updates op je pc.\n\nAls je Norton hebt is windows defender niet per se nodig. Werkt een beetje dubbelop. Het is zelfs vaak zo dat als je allebei aan hebt dat ze elkaar in de weg gaan lopen en als gevolg je pc snelheid drastisch verminderd wordt. Vaak krijg je van je virusprogramma hierover een melding als je deze voor het eerst installeert. Mijn advies, zet windows defender uit. Norton doet al dat werk en zelfs meer. Norton zelf is ook erg log en stond (vroeger) bekend als \'traagmaker\'. Persoonlijk ben ik erg tevreden met Avira-antivir.\n\nAls je bij je advanced power options gaat kijken, kan je zien dat hij staat op Home/Office Desk. Zet hem op High performance. Hierdoor gaat je processor altijd op volle kracht werken. Dit heeft weinig effect op de warmteproductie, het is vooral handig voor laptops zodat je batterij niet in ene keer leeg is. Je pc krijgt wel een boost en vooral de windows verkenner en explorer werken sneller (bureaublad, mappen etc).\n\n\nEen ding viel me op: bij je netwerkspecs kon ik zien dat de map C:\\Users is gedeeld. Is niet handig. Als iemand in je netwerk komt kan diegene bij al je persoonlijke bestanden.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;603111]\r\nVerder zie ik veel handel draaien van Apple, Blackberry. Indien nodig oke, maar Bonjour van Apple heb ik vaker voor problemen zien zorgen op Windows pc\'s. Vaak lag dit overigens aan foutjes tijdens de installatie. \r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nIk zie Apple wel draaien, maar Blackberry niet. Heb je niet per ongeluk gekeken bij de toegelaten programma\'s bij de Windows firewall?\r\n\r\nbtw die Google update is waarschijnlijk zijn browser Google Chrome.\r\n\r\n-edit- De bonjour service is waarschijnlijk voor zijn printer, maar ik geef toe, bonjour kan voor nare problemen zorgen. Mijn ervaring, als dit programma raar gaat doen mag hij überhaupt blij zijn dat zijn pc opstart, niet dat hij langzamer wordt.
Link naar reactie
Zou kunnen Jeroen. \nHij heeft overigens alleen Norton Antivirus en mij is niet bekend of daar ook een firewall bij zit, dus zou defender nog enig nut kunnen hebben. Maar ik ben het grotendeels met je eerste verhaal eens.\nOverigens die temp van die i3 neem ik met een grote korrel zout. Speccy zit daar vaker naast, omdat sensoren niet altijd juist meten. \n\nEn 15 GB voor Windows 7 is aan de krappe kant ja. Op een schijf waar Windows op draait moet minimaal 15 % echt vrij blijven. Ik dit geval zou dat minimaal 1,5 Gb zijn. \nIs deze vrije ruimte er niet, dan kan dit al een verklaring zijn voor het trage systeem.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;603125]\r\nEn 15 GB voor Windows 7 is aan de krappe kant ja. Op een schijf waar Windows op draait moet minimaal 15 % echt vrij blijven. Ik dit geval zou dat minimaal 1,5 Gb zijn. \r\nIs deze vrije ruimte er niet, dan kan dit al een verklaring zijn voor het trage systeem.\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nHet besturingssysteem is geïnstalleerd op C:\\. Ik vraag me af, wordt D:\\ dan gebruikt voor persoonlijke bestanden, zoals documenten en foto\'s, en games? Dat zou de slome verkenner kunnen verklaren en andere programma\'s die wel snel opstarten. Die staan dan op C:\\ en die is wel groot.\r\n\r\nIk zie dat de Windows indexing service aanstaat. Tenzij je regelmatig de zoekfunctie gebruikt, zou ik deze uitzetten voor beide partities. Dat scheel veel ruimte.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...