Ga naar inhoud

Computer sluit af en start op, ongewild.


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Mijn p.c. heeft al geruime tijd de irritante gewoonte ongewild af te sluiten en opnieuw op te starten. Dat is bijzonder vervelend, wanneer ik met werkzaamheden op de p.c. bezig ben. Wat ik dan verricht heb, ben ik kwijt. Windows repareren d.m.v. de installatie-c.d. lukt niet, omdat ik bij het plaatsen van de c.d. in de c.d.-speler de boodschap krijg dat de geinstalleerde Windows XP (Home Edition) nieuwer is dan de Windows XP op de c.d. Weet iemand hoe ik die ellende kan elimineren?
Link naar reactie
[QUOTE=Noud;602763]Wellicht helpt deze tip.\nAutomatische herstart bij fouten uitschakelen gaat als volgt:\nKlik met rechts op deze computer, kies eigenschappen - geavanceerd - opstart en her instellingen en schakel \n\"de computer automatisch opnieuw opstarten\" uit.\nSucces[/QUOTE]\nDeze tip zal het probleem niet direct oplossen, maar zorgt ervoor dat je het \"Blauwe Scherm\" met de foutcode te zien krijgt, zodat je die kan opzoeken of hier op het forum posten, dan kan er gericht naar een oplossing gezocht worden.
Link naar reactie
Zoals al eerder gezegd kunnen hier meerdere oorzaken zijn. Een van de eerste dingen waar ik aan dacht is stof in de computer waardoor de warmte niet weg kan. Onderdelen in de computer worden naar gelang de belasting van de computer warm. Wanneer onderdelen te warm worden, schakelt de computer zich zelf uit en weer terug aan. Omdat je aangeeft dat het afsluiten willekeurig gebeurd en vaak op het moment dat je zit te werken zou dit best de oorzaak kunnen zijn. \n\nMijn advies:\nEven de stekker uit het stroomnet en de kap van de kast afhalen om te zien hoe het met het stof gesteld is. Indien er veel stof in de kast zit, geef het het dan aan zodat ik je wat stappen kan geven over het schoonmaken van je computer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...