Ga naar inhoud

productcode wordt niet geaccepteerd


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een PC een HP Compaq 2200 waarop ik windows XP professional opnieuw wil installeren.\r\nHoewel er op de pckast een stikker zit geplakt met daarop de activeringscode kan deze niet geactiveerd worden. Bij het invoeren van de code komt een foutcode tevoorschijn. Ik kan windowsxp wel installeren met een code, ik denk van een volumelicentie maar daarna komt er geen mogelijkheid meer om de code die genoemd is op de kast in te voeren. Hoe krijg ik nu de juiste code en daarmee weer een legitieme windows xp professional. Trouwens doordat de eigenlijke code op de kast niet wordt geaccepteerd kan ik ook geen servicepacks installeren. Iemand een idee hoe ik dit moet oplossen?
Link naar reactie
Als de sticker bij de pc hoort, eerst even goed lezen, wat erop de sticker staat. Windows XP pro, of Windows XP Home, danwel Windows XP mediacenter.\nVan een zelfde versie moet je ook de installatie cd gebruiken. Dan moet het gewoon lukken.\nTenzij je heel veel hardware in de pc hebt gewijzigd. \nIn dat geval krijg je bij een poging te activeren o.a. het gratis nummer van Microsoft, waar je telefonisch kunt activeren in beeld. Trek daar 15 minuten voor uit en zorg dat het rustig om je heen, want er gaan nogal wat getallen heen er weer.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;601537]Als de sticker bij de pc hoort, eerst even goed lezen, wat erop de sticker staat. Windows XP pro, of Windows XP Home, danwel Windows XP mediacenter.\r\nVan een zelfde versie moet je ook de installatie cd gebruiken. Dan moet het gewoon lukken.\r\nTenzij je heel veel hardware in de pc hebt gewijzigd. \r\nIn dat geval krijg je bij een poging te activeren o.a. het gratis nummer van Microsoft, waar je telefonisch kunt activeren in beeld. Trek daar 15 minuten voor uit en zorg dat het rustig om je heen, want er gaan nogal wat getallen heen er weer.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nOp de sticker staat windows xp professional. Ik heb een kopiecd. De orginele kan ik op dit moment niet vinden. Deze zit in een verhuisbox
Link naar reactie
Als het een goede kopie is van de juiste taal versie, zou het moeten lukken. Heb je de 5 x 5 tekens wel juist over genomen? Een 8 lijkt heel veel op een B en een Q wordt heel makkelijk een O (die laatste wordt overigens niet gebruikt.) \nElke fout straft Microsoft af.\n\nOver het opnieuw een serial invoeren. Als je handmatig updates binnen gaat halen via Internet Explorer, menu \"extra\" en dan \"Windows update\" krijg je vanzelf de melding dat er nog niet geactiveerd is en de gelegenheid om een ander/nieuw serial in te voeren.\n\n\n\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;601543]Als het een goede kopie is van de juiste taal versie, zou het moeten lukken. Heb je de 5 x 5 tekens wel juist over genomen? Een 8 lijkt heel veel op een B en een Q wordt heel makkelijk een O (die laatste wordt overigens niet gebruikt.) \r\nElke fout straft Microsoft af.\r\n\r\nOver het opnieuw een serial invoeren. Als je handmatig updates binnen gaat halen via Internet Explorer, menu \"extra\" en dan \"Windows update\" krijg je vanzelf de melding dat er nog niet geactiveerd is en de gelegenheid om een ander/nieuw serial in te voeren.\r\n\r\n\r\n\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nProbleem is opgelost. Ik heb windows xp kunnen activeren en de servicepacks en updates kunnen installeren. Nu alleen nog even een backup maken. Dan is mijn collega die niets met de pc meer kon beginnen te vreden \r\nHartelijk dank voor alle hulp
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...