Ga naar inhoud

Systeem loopt vast


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\r\n\r\nIk heb een probleem met de pc van mijn ouders. Het is een Dell inspiron 530 met een intel celeron dualcore processor en draaid op windows Vista Home Premium.\r\n\r\nTelkens wanneer de pc draaid, loopt hij na een tijdje vast, tenminste het programma wat dan open staat zegt \"reageert niet\". Start menu is wel te openen. De processor geeft geen extreem hoge belasting weer.\r\n\r\nWat heb ik al gedaan:\r\n- Virus scanner\r\n- Mbam scanner\r\n- Register Ccleaner\r\n- Fan bij processor gecontroleerd en schoongemaakt (ivm warmte)\r\n- In veilige modus opgestart (dan gebeurt het dus niet)\r\n- Alle Dell testen (F12 bij opstart) gedaan. Hardware geeft geen fouten.\r\n\r\nHet maakt niet uit welk programma ik start. Na een tijdje stopt alles. Ik kan wel gewoon op start afsluiten klikken en dan begint hij uiteindelijk met afsluiten.\r\n\r\nEr staan meerdere accounts op deze pc. Op alle accounts treed dit probleem op. \r\n\r\nDe pc staat nu gewoon aan, zonder iets te starten. Kijken of hij dan ook vast loopt\r\n\r\nIk ben over het algemeen vrij handig met computer problemen, maar hier weet ik toch niet waar ik het moet zoeken. Tenminste ik denk in de services, maar hoe vind ik welke.\r\n\r\nIn taakbeheer zie ik ook niet een proces wat veel geheugen of processor opeist.\r\n\r\nMet een nieuwe installatie zal het ook wel verdwijnen, maar dat is de uiterste oplossing en minder uitdaging.\r\n\r\nWie helpt me op weg?\r\n\r\nGroetjes Erik.
Link naar reactie
die uitdaging speel je dan maar meteen door.....;)\r\nals er in veilige modus niets gebeurt kan je warmte als oorzaak eigenlijk uitsluiten.\r\ntoch ook maar eens checken of de voeding(-fan) wel oké is.\r\niets doet me vermoeden dat je de hd en het geheugen ander aan de tand moet voelen.\r\nik weet niet wat er bij die dell-hardwarecontrole gebeurt, maar probeer het eens met een diagnosetool van de hd-fabrikant, resp met memtest86
Link naar reactie
Ik ben nog ff doorgegaan met expirimenteren. \r\nAlle services uitgeschakeld en zo opgestart. Toen bleef het weg. Vervolgens via een lijst op internet met welke services ingeschakeld zouden moeten zijn in Vista, één voor één de service aangezet en gestart. \r\n\r\nToen ik bij de virus scanner kwam (F-secure) en deze startte, begon er weer wat te rommelen. Daarna F-secure eraf gehaald en lijstje met services afgemaakt. Daarna zonder F-secure opgestart. Geen problemen meer.\r\n\r\nHeb F-secure opnieuw geinstalleerd. Nu lijkt alles weer ok.\r\n\r\nDus probleem lijkt opgelost.\r\n\r\nNog bedankt voor je reactie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...