Ga naar inhoud

Laptop "vergeet" instellingen


Aanbevolen berichten

Sinds enige tijd kamp ik met het volgende probleem; na het volledig afsluiten van de laptop en het daarna weer opnieuw opstarten dan gebeurt er het volgende:\r\nWindows (7 home premium) start normaal op tot en met het bureaublad maar dan gaat het fout, de resolutie verandert naar een kleinere waarde, de geluidsinstellingen zijn niet onthouden en ook in Mozilla Firefox zijn de tabbladen niet onthouden.\r\nIk heb de volgende dingen al geprobeerd; backup batterij van het moederbord vervangen, in het BIOS de systeemtijd opnieuw ingesteld en de driver voor mijn videokaart gedownload van de site van de fabrikant en opnieuw geïnstalleerd, niets helpt.\r\nDe Laptop is een Asus van 2 jaar oud.\r\nWie kan me met dit lastige probleem verder helpen?\r\n\r\nBij voorbaat dank!
Link naar reactie
Zouden dit niet toevallig drie verschillende problemen kunnen zijn ?\nWil je daarom kijken in Firefox bij: \n\'[I]Extra - Opties - tab Algemeen - Opstarten[/I]\', en daar kijken bij \'[I]Als Firefox start: Mijn vensters en tabbladen van de vorige keer tonen[/I]\' of dat er ook zo ingesteld staat ?\n\nWat wordt er bij het geluid niet onthouden ?
Link naar reactie
@ erikdenhouter: Firefox staat ingesteld op tabbladen van de laatste sessie onthouden. Voor wat het geluid betreft; ik maak gebruik van een dockingstation wat ook geluid weer kan geven, dit stel ik steeds in om via dit medium het geluid weer te geven maar na afsluiten en weer opnieuw opstarten staan de geluidsinstellingen weer op de speakertjes van de laptop.\r\n\r\n@ dutch-online; helaas geen garantie meer+o(
Link naar reactie
@ Nieki 30; het batterijtje op het moederbord heb ik vervangen en daarna heb ik de tijd goedgezet in het bios. Die tijd heb ik vanmiddag nog even gecheckt en dat was allemaal OK.\r\nIk ben helemaal met je eens dat het een heel vreemd probleem is, ik ben ook al enige tijd op zoek naar de oorza(a)k(en).\r\n\r\nMaarre het garantieverhaal kan ik vergeten, ietwat ouder dan twee jaar.
Link naar reactie
Tjonge.. ook toevallig.\nBij een kennis onlangs gehad met een vrij nieuwe Asus laptop. Hield geen tijd vast. Nieuwe oplader gekregen en later nog eens een nieuw moederbord en toch werd het probleem niet verholpen. Als de datum niet goed staat, kun je dus ook Windows niet updaten. Na veel stampij een nieuwe laptop (ander merk) meegekregen, want de laptop gaf na een maand of 4 al de eerste problemen.
Link naar reactie
Hoe gedraagt de laptop zich als je het hele docking station niet gebruikt, tussen 2 stops?\n\nZelf heb ik ook Windows 7 en ook bij mij verspringt de resolutie wel eens, maar dat schijnt een vaker voorkomend probleempje te zijn. Sinds ik de resolutie heb ingesteld via de configuratie van Nvidea (en niet via de beeld instellingen van W7) lijkt het goed te gaan. \nHet geluid zou misschien te maken kunnen hebben met het docking station waar normaal het geluid heen gaat. Stel dat de laptop bij het opstarten, dat docking station te laat detecteert, dan lijkt het me logisch, dat in dat geval de eigen speakers weer mee gaan spelen.\n\nAndere vraag: Sinds wanneer laat de laptop deze verschijnselen zien?\nHeb je systeemherstel nog geprobeerd?\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;596599]Hoe gedraagt de laptop zich als je het hele docking station niet gebruikt, tussen 2 stops?\r\n\r\nZelf heb ik ook Windows 7 en ook bij mij verspringt de resolutie wel eens, maar dat schijnt een vaker voorkomend probleempje te zijn. Sinds ik de resolutie heb ingesteld via de configuratie van Nvidea (en niet via de beeld instellingen van W7) lijkt het goed te gaan. \r\nHet geluid zou misschien te maken kunnen hebben met het docking station waar normaal het geluid heen gaat. Stel dat de laptop bij het opstarten, dat docking station te laat detecteert, dan lijkt het me logisch, dat in dat geval de eigen speakers weer mee gaan spelen.\r\n\r\nAndere vraag: Sinds wanneer laat de laptop deze verschijnselen zien?\r\nHeb je systeemherstel nog geprobeerd?\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nAls ik het dockingstation loskoppel tussen 2 sessies verandert er niets, dat had ik al enkele malen geprobeerd.\r\n\r\nAls je een instelling veranderd en daarna toepast, mag hij niet meer veranderen als het dockingstation te laat gedetecteerd wordt, volgens mij doet je geluid het dan gewoon niet en/of krijg je een foutmelding.
Link naar reactie
Naar aanleiding van de vraag van joman; er zijn geen virussen gevonden wel 3 trackingcookies en die zijn verwijderd.\r\n\r\nEr draait geen Google desktop op mijn systeem.\r\n\r\nIk heb het vermoeden dat er wellicht een registerverwijzing niet in orde is.\r\nHet punt is dat als alles eenmaal goed gezet is dat het systeem dan feilloos blijft werken, dus ook als ik de sluimerstand gebruik.\r\n\r\nWie o wie heeft nog andere suggesties?:confused:
Link naar reactie
Hmm, alleen \'suggestie\' n.a.v. een gevonden probleem/oplossing met XP...\n\nStart in \'[I]Start - Uitvoeren[/I]\' het MSCONFIG programma (type MSCONFIG en druk Enter), en onder de tab \'[I]Opstarten[/I]\' zet je de helft uit, en kijkt of dit iets oplost. Je zal natuurlijk wat functionaliteit missen hierdoor, maar het is als test. \nAls die stap niets oplost dan zet je alles weer aan, en zet de andere helft uit, en probeert opnieuw.\n(Gebruik voor de veiligheid eerst een helft waarbij dingen gerelateerd aan beveiliging niet zitten.)\n\nNa een wijziging in MSCONFIG wel opnieuw opstarten...\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...