Ga naar inhoud

Toegangsmachtigingen en bestandslocaties


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik mijn PC overgezet van Windows XP naar Windows 7 met gebruik van de Windows 7 Upgrade Advisor. \r\nIk heb drie accounts aangemaakt: Loes (administrator), en 2 personen als gebruiker.\r\nGing probleemloos.\r\nIk zie nu een heel stel groepen gebruikers in tabblad Beveiliging in Eigenschappen van mappen in de verkenner:\r\n[INDENT]Iedereen\r\nSystem\r\nLoes (mijn-PC\\Loes)\r\nAdministrators (mijn-PC\\Administrators )\r\nGebruikers (mijn-PC\\Loes)[/INDENT]\r\n\r\nAlle bestanden zijn op de D-partitie blijven staan in submappen van D:\\Documents and Settings\\Loes en de andere 2 gebruikers. Die locatie heb ik als standaard opgegeven.\r\nOp de C-schijf heb ik C:\\Users\\Loes. Diverse submappen daarvan, o.a. Mijn documenten, hebben een [B]slotje[/B]: de mappen en bestanden zie ik wel, maar ze zijn niet toegankelijk en dat krijg ik niet aangepast.\r\nProgramma\'s installeren lukt niet OF omdat het bestand niet toegankelijk is (door dat slotje) OF omdat er geen temp folder aangemaakt kan worden. Bijv. t.b.v. FoxitReader kan de map C:\\Users\\Loes\\AppData\\Local\\Temp\\is-7062D.tmp niet worden aangemaakt. Error 5: toegang geweigerd.\r\nIk heb nog een derde partitie met bestanden, volgens de beveiliging toegankelijk voor \'iedereen\'. Daar kan ik alle bestanden openen. Probeer ik FoxitReader van daaruit de installeren, dan volgt weer dezelfde melding over de temp folder.\r\n\r\nIk word aardig dol van die machtigingen en weigeringen. De eerdere topics op dit forum gaven geen oplossing en zijn al vrij oud, dus ben ik dit nieuwe topic gestart.\r\n\r\nWie helpt me uit de brand?
Link naar reactie
Het zal natuurlijk als eerste van belang zijn, onder welk account je ingelogd bent, maar daar zal je op gelet hebben.\nVerder wordt in Windows 7 de beveiliging van bestanden op NTFS nivo geregeld. In tegenstelling tot XP.\nOmdat bij de upgrade alleen de C: schijf is \"bewerkt\" staan de rechten op de andere schijven, nog op de oude users, die niet meer bestaan.\nDe user Loes die je nu hebt en denk ik niet dezelfde \"Loes\" als in XP, omdat aan een account ook nog een heel lang getal hangt, wat je normaal niet ziet.\n\nIk vermoed dat je de mappen via een rechtsklik > eigenschappen > tabblad Beveiliging > geavanceerd moet toewijzen aan de diverse gebruikers. Dit zal alleen gaan met het admin account. \nEen simpelere oplossing is: Opstarten met een cd van Ubuntu of een bootable cd van BartPE [url]http://www.nu2.nu/pebuilder/[/url] , daar alle bestanden mee wegzetten op een extren media en daarna elke gebruiker, zijn/haar bestanden terug laten halen.\n\nNiek
Link naar reactie
Waarom MS nog steeds upgrade advisors heeft, is mij een raadsel. Het geeft vaker problemen dan het problemen oplost. Het beste is om altijd vers te installeren, in plaats van een upgrade van de oude windows.\n\nWat je het beste kan doen is op je D: schijf het volgende toepassen met een administrator account. \n- rechtsklik op je D: schijf, en kies eigenschappen\n- Tabblad \"Beveiliging\"\n- klik op \"Bewerken\"\n- Klik op: \"users (pcnaam\\users)\" uit het bovenste lijstje.\n- Zet het vinkje bij \"volledig beheer\" en \"Toestaan\"\n- Klik op \"OK\"\n\nEr verschijnt een venstertje waarin je alle bestanden voorbij ziet komen. Als dat venstertje weg is, zou iedereen bij alle bestanden kunnen. \n\nKan je eens kijken welke rechten je temp folder heeft?
Link naar reactie
[QUOTE] Het beste is om altijd vers te installeren, in plaats van een upgrade van de oude windows. [/QUOTE]\r\n[B]Windows XP naar Windows 7[/B] :\r\n[QUOTE]Als u een upgrade wilt uitvoeren van Windows XP naar Windows 7 selecteert u de optie Aangepast tijdens de installatie van Windows 7. Bij een aangepaste installatie gaan uw programma\'s, bestanden en instellingen verloren. Een dergelijke installatie wordt dan ook een [B]schone installatie[/B] genoemd. [/QUOTE]\r\n[url]http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/help/upgrading-from-windows-xp-to-windows-7[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...