Ga naar inhoud

2 SSD's samenvoegen?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Heb hier een mini laptop Asus Eee 901 met 2 SSD\'s, resp. 4 en 8 GB (OS: xp home incl sp3) Besturingssysteem staat uiteraard op de (4GB) C partitie waarop nog maar 60 mb. beschikbaar is. Op de D partitie( schijf 2 groot 8 GB) is echter nog bijna 6GB beschikbaar.\r\nIs er een manier om schijf C te vergroten, of wellicht de 2 schijven samen te voegen zodat windows ze als één schijf ziet. Zoja, is dat een ingewikkelde toestand?\r\n(om een voorbeeld te geven: zelfs bij het laden van de laatste beveiligingsupdates krijg ik al het bericht dat er te weinig schijfruimte is):confused:\r\n\r\nToevoeging: bij een schone herinstallatie via usb of extern cdrom-station hou ik natuurlijk hetzelfde probleem. Namelijk: slechts 4 GB voor het OS. Beste oplossing is m.i. dan ook dat windows de twee schijven als één partitie ziet, als dat tenminste kan,
Link naar reactie
In de specs staat dat er 1 schijf inzit van 12 GB, dus ik vermoed dat de ssd gewoon in 2 partities is verdeeld.\nBij een nieuwe installatie kan je dan alle partities eerst verwijderen en er 1 schijf van maken van 12 GB. \nZo simpel zou het moeten zijn.\nWel eerst de data backuppen.\n\nWil je zeker weten of het 1 schijf is met 2 partities: Klik met rechts op deze computer. Kies > Beheren > kies > schijfbeheer. Als de 2 partities op 1 regel staan (horizontaal) is het 1 schijf.\n\n(In een eepc passen vaak geen 2 ssd\'s. )\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=robglanerbrug;595139]met behulp van pc wizard: 2 ssd\'s met verschillende grootte, resp 4 en 8 GB. In schijfbeheer 2 aparte regels voor schijf 1 en 2. (en inderdaad, in de specs wordt slechts (1x?) 12 GB genoemd.[/QUOTE]\r\n\r\nEn in de linker kolom staat daar 2 keer dezelfde schijf. Want ik kijk bij schijfbeheer in Windows 7 en volgens mij zit jij met XP Rob\r\n\r\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...