Ga naar inhoud

2 hdd's onder één serienummer in bios


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Heb hier een scaleo desktop (OS: Win7 ultimate) met 2 harde schijven (elk 160GB van Seagate, waarbij zij opgemerkt dat ze beiden jumpervrij zijn) . In bios zie ik ze staan onder SATA 1 en SATA 2, echter met hetzelfde serienummer.SATA 3 en 4: none Daarboven staat : Primary IDE master: NEC DVD RW ND4, Primary IDE slave: None.\r\nComputer heeft last van bsod\'s en andere opstartproblemen. Hoe kan het dat beide sata\'s onder hetzelfde serienummer in het bios staan?:confused:
Link naar reactie
Falstring, je hebt helemaal gelijk. Ik verwar serie en typenummer. Dan is dat opgelost. En Hans, het is prettig te weten dat sata schijven geen master/slave instellingen hebben.Ik vermoed dat de bsod\'s enz. het gevolg zijn van het (voor deze pc té moderne) OS,win 7. Deze scaleo wordt standaard geleverd met xp home. \r\nGa dat er maar eens opzetten en hopen dat alle problemen daarmee zijn verholpen. Bedankt beiden voor het meedenken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...