Ga naar inhoud

Computer start traag op


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\n\nMijn computer heeft al een tijd lang moeite met opstarten. Hiermee bedoel ik dat de gemiddelde opstart tijd varieert tussen de 3 en de 5 minuten.\n\nOp zich is hier niks mis mee; het gebeurt immers wel vaker dat de computer wat trager wordt na verloop van tijd. Nu heb ik vandaag de computer opnieuw geïnstalleerd in de hoop dat hij weer wat sneller opstartte maar dit is niet het geval. \"Vroeger\" (een jaar geleden) deed de computer er nog één minuut over om op te starten maar dat is nu wel anders.\n\n[I]Nou vraag ik mij af; waardoor is mijn computer nu zo traag met opstarten (zelfs na een nieuwe installatie) en eerst niet?[/I]\n\n[U]Kanttekening: [/U]Ik heb 1TB schijfruimte; verdeeld over 2 partities (300gb/700gb). Bij de nieuwe installatie heb ik de (bijna) volle 2e partitie behouden en windows geïnstalleerd op de eerste partitie. Zou defragmentatie een helpende hand bieden?\n\n[I]Besturingssysteem: Windows 7 Professional x64[/I]
Link naar reactie
Die opstarttijd lijkt me niet abnormaal.\nHOE heb je precies W7 opnieuw geïnstalleerd? Heb je C: geformatteerd? Dan hoef je voorlopig niet te defragmenteren.\nHoe en wanneer meet je de opstarttijd? Vóór of na installatie van virusscanner? Vóór of na het updaten door de virusscanner? Ik noem maar wat...Je kan alleen maar enigszins behoorlijk vergelijken als je in beide situaties een volledig kale W7 had/hebt.\nWelke progs starten er (mede) op? Met Autoruns \n[url]http://computertotaal.nl/software/787-autoruns-9-40.html[/url] \n[url]http://computertotaal.nl/software/21318-autoruns-for-windows-10-02.html[/url]\nkun je dat bekijken en evt uitschakelen. Wel even een herstelpunt maken
Link naar reactie
Een beetje pc moet binnen 1 a 2 minuten toch gewoon \"up\" zijn. Dit is natuurlijk afhankelijk van de specs. Helaas vermeld TS niet welke cpu en hoeveel geheugen er aanwezig is. Ik zou om te beginnen, beide partities van de harde schijf eens grondig controleren met een programma als Seatools van Seagate en kijken of de hd alle testen door komt. \n\nNa een verse installatie van W7 incliusief de juiste drivers voor alle hardware moet dat veel beter kunnen.\nOverigens doet Windows 7 volledig automatisch elke week (na woensdag 24.00 uur) defragmenteren\n\nNiek
Link naar reactie
Defragmentatie heb ik gisteravond uitgevoerd. 8% van de C schijf was gefragmenteerd. Defragmentatie leverde (naar mijn idee) geen extra snelheid op.\r\n\r\nMijn specs:\r\nAmd quad core processor ~3,4GHz\r\n4GB memory\r\nATI Radion HD6850 Videokaart\r\n\r\nIk zal vanmiddag Autoruns en Seatools van Seagate proberen.\r\n\r\n@xangadix: Nee, ik heb hem nog nooit stofvrij gemaakt. Wat moet ik precies stofvrij maken en hoe doe ik dat het beste?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...