Ga naar inhoud

Windows (8) disk scan


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,\r\n\r\nIk werk momenteel met windows developer preview. Alleen laatst liep deze vast. Na een kwartier wachten en heel veel Ctrl+Alt+Del reageerde het nog niet. Ik heb mijn laptop toen met het knopje uitgedaan. Als ik hem nu opstart, geeft ie aan dat ie moet controleren op hardeschijf fouten. En dat het meer dan een uur kan duren. Hoe lang gaat het waarschijnlijk duren? Hij staat al namelijk een tijdeje aan. Ik heb een harde schijf van 320gb een pentium processor van 2.30 gigahertz en 3gb werkgeheugen. Kan ik het ook bijvoorbeeld met de DVD-rom oplossen. Het ziet er naar uit dat er niks verder gaat gebeuren. \r\n\r\nMVG Nathan Taal
Link naar reactie
Een schijfcontrole van een dergelijke laptop mag niet langer duren dan ongeveer 2 uur. Hoewel ik wat schijfcontroles betreft, nog geen ervaring heb met Windows 8. \nVista is altijd het traagst geweest met schijf controles. W7 is iets sneller. \nNatuurlijk is de snelheid altijd afhankelijk van de grote van de schijf en de specs van de laptop.\nIk vermoed dan ook dat het vastlopen van W8 te maken heeft gehad met een mankement aan je harde schijf. \nJa hoe te handelen?. \nIk zou de laptop inderdaad weer uitschakelen met de knop. \nDaarna via een andere pc/laptop een opstartbare cd maken. Zie bijv. [url]http://www.nu2.nu/bootcd/[/url]\nDaarvan opstarten en kijken of je eerst je data kunt redden.\nDaarna kan je naar de dos prompt en daar op de C: schijf van je laptop het commando chkdsk /r geven. De schijf wordt dan gecontroleerd en zo mogelijk (tijdelijk) hersteld. (Beschadigde clusters van een schijf zijn niet te repareren, maar wel buiten gebruik te zetten. \nAls er beschadigingen worden gevonden, zou ik de schijf vervangen.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=nathan-96;593471]Okee, bij opstarten geet ie ff laden en dan zet ie de pc vanzelf weer uit. Ik heb ook al het mogelijke met de dvd geprobeerd. Disk check, refresh, ook commando\'s. Niks werkt.[/QUOTE]\r\nHeb je via F8 geprobeerd in Veilige modus op te starten ? \r\nOf andere opties in dat menu, zoals \' [I]Opnieuw opstarten bij fouten uitschakelen[/I]\' zodat er misschien een foutmelding te zien is ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...