Ga naar inhoud

Windows 7 partities


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb Windows 7 geinstalleerd (was eerst Vista). Er zijn 3 partities aangemaakt:\r\nC: 12 Gb WinRE\r\nD: 300Gb System\r\nE; 150 Gb Nieuw volume\r\nallen Eenvoudig, Dynamisch, NTFS.\r\n\r\nBij installaties (AV, MS updates) krijg ik steeds het bericht dat er niet voldoende ruimte is (op C;). Verkleinen/vergroten lukt niet als administrator en ook het verwiojdern van E: niet.\r\n\r\nIemand een suggestie? bIj voorbaat dank.\r\nHans Maring
Link naar reactie
Er is waarschijnlijk iets verkeerd gegaan bij het installeren. WinRE is volgens mij een recovery partitie, waar de installatiebestanden (of een image) van vista op staan. Deze zou geen schijfletter moeten hebben, maar verborgen moeten zijn. Ik denk niet dat dit eenvoudig te herstellen is. Ik zou een image maken van de WinRE partitie (of een kopie van de bestanden erop). Daarna alle partities verwijderen en windows 7 opnieuw installeren. Als je niet van plan bent vista ooit weer te gaan gebruiken, kun je winre ook wissen en de backup achterwege laten. Of achteraf wissen, als win7 eenmaal goed werkt.
Link naar reactie
Couch, ik denk dat de TS windows geïnstalleerd heeft in de recovery partitie, en dat die partitie bijna vol is. \n\nDus recoveren vanaf deze partitie is dan niet mogelijk.\n\nHans,\nAls windows wel op D: staat, kijk dan eens naar de temp settings in windows. \n\nopen een command prompt (in je buro-accesoires), en typ \"SET\" (zonder quotes) en druk op \"ENTER\".\nKijk dan eens naar de twee regels die beginnen met TEMP en TMP. naar welke drive verwijzen die? \n\nHoeveel ruimte is er nog vrij op C: en D: ?
Link naar reactie
In dit geval zou ik gewoon opnieuw beginnen. Tijdens de installatie kan je een keer voor \"geavanceerd\" kiezen bij de schijf opties. Verwijder alle partities en maak er 1 aan van de gewenste grootte. Het overige deel kan je later via schijfbeheer bruikbaar maken.\nDit zal vermoedelijk sneller gaan, dan vergroten van partities.\nBackup wel je data van te voren.\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...