Ga naar inhoud

schijfimage


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Na 3 x een nieuwe cd-rom speler en veel problemen met mijn computer, bleek er een fout in het moederbord te zitten (2 jaar oud). De cd-rom speler is losgemaakt van het moederbord en nu heb ik een externe usb cd-rom speler. Dit werkt verder goed en heb geen problemen meer.\r\nIemand heeft voor mij Windows 7 Ultimate geïnstalleerd met licentienummer. Ik heb hiervan geen dvd (wel van windows 7 Home Premium maar ik weet niet of deze gebruikt kan worden als de computer mocht crashen). Ik wil dus een schijfimage maken, maar tot nu toe is me dat niet gelukt (met Redo Backup) waarschijnlijk door de externe cd-rom speler. Ik heb ook geprobeerd de bootvolgorde in het bootmenu aan te passen naar usb, echter zonder resultaat.\r\nMijn vraag is nu: zou het lukken een schijfimage te maken op een usb-stick en met welk programma? Alvast mijn dank voor een antwoord!
Link naar reactie
[QUOTE=jeroenathome;593011]Heb je de installatie wel geprobeerd met de Home premium versie. Het staat me bij dat voor Win7 het niet uitmaakt welke DVD versie je hebt. Er wordt naar de licentiecode gekeken om te zien welke versie er geïnstalleerd moet worden.[/QUOTE]\r\n\r\nDe computerwinkel heeft eerst 3 x een nieuwe cd-speler geinstalleerd en als laatste voor mij Home premium opnieuw geinstalleerd. Daarbij kreeg ik te horen dat het aan mij lag en niet aan de computer. Zelf ben ik er achter gekomen dat de cd-speler de oorzaak was, waarna ik iemand gevraagd heb dit voor mij te controleren. Degene heeft toen Ultimate erop gezet om te kijken of dat goed ging (niet helemaal) en adviseerde om bij problemen dan maar een externe cd-speler aan te sluiten. Vandaar.\r\nDus ik zou bij een crash van Ultimate, deze eventueel met de licentiecode (die ik heb genoteerd) er weer op kunnen zetten met bv. een geleende dvd?
Link naar reactie
Als de geleende DVD een ultimate versie heeft gaat het zonder problemen. Mocht je een andere versie hebben is het even afwachten totdat de installatie om de code vraagt of het werkt.\r\n\r\nHet is zelfs mogelijk om met een gedownloade image van windows alles opnieuw te installeren. Zolang de licentiecode maar juist is.\r\n\r\nOm via USB op te starten hoef je tegenwoordig de BIOS niet meer te wijzigen. Tijdens het opstarten kan je op hetzelfde moment als wanneer je de BIOS in wilt een andere toets(vaak F10 of F12) indrukken om zelf te kiezen van waaruit de PC gestart moet worden.
Link naar reactie
[QUOTE=jeroenathome;593027]Als de geleende DVD een ultimate versie heeft gaat het zonder problemen. Mocht je een andere versie hebben is het even afwachten totdat de installatie om de code vraagt of het werkt.\r\n\r\nHet is zelfs mogelijk om met een gedownloade image van windows alles opnieuw te installeren. Zolang de licentiecode maar juist is.\r\n\r\nOm via USB op te starten hoef je tegenwoordig de BIOS niet meer te wijzigen. Tijdens het opstarten kan je op hetzelfde moment als wanneer je de BIOS in wilt een andere toets(vaak F10 of F12) indrukken om zelf te kiezen van waaruit de PC gestart moet worden.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nBedankt voor het antwoord. Ik zal dat laatste het weekend nog eens proberen of dat lukt (via F10 of F12). Anders heb ik dus gelukkig de andere mogelijkheden nog, (evt. geleende of van internet) Ultimate of mijn eigen versie Home Premium.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...