Ga naar inhoud

boot-volgorde


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik zit hier met een (samengestelde configuratie) desktop ( mobo Asus p5gc-mx) (huidig OS Win 7 starter)met in het bios de volgende bootvolgorde:\r\n\r\nPrimary IDE Master not detected\r\nPrimary IDE Slave not detected\r\nThird IDE Master ST3160316cs\r\nThird IDE Slave Maxtor stm3082011as\r\nFourth IDE Master DVDRW Sata20x20\r\nFourth IDE Slave not detected\r\n\r\nVan deze volgorde snap ik weliswaar weinig tot helemaal niets ( het zijn blijkbaar 2 harde schijven met een soort \'kermisjumpingsetting\') maar heb dvdrw als eerste boot aangemerkt en legale bootable opstartcd-rom er in gedaan. De set up verloopt goed tot het moment dat hij \"bezig is met onderzoeken van schijf van 76317 mb, 0 met id 1 op bus 0 atapi.\". Dit duurt nu al een uur.\r\nIemand enig idee wat hier aan de hand is?(chkdsk/r geeft geen fouten aan) HDD health geeft als conditie excellent aan:confused:
Link naar reactie
De Master is 160 GB en de slave is 500GB. (Als ik naar de typenummers kijk). Dan waren er dus al partities, anders ziet hij nu geen schijf van 80 GB. \nIk zou in het menu, net voor het punt waar je nu zit, even alle partities verwijderen en opnieuw aanmaken. Wel zorgen dat data op de schijven gebackupped is. \nKijk verder of je schijven wel op de eerste twee sata poorten zitten. \nHang er desnoods eerst 1 schijf in, waar Windows op moet komen en sluit de andere pas later aan. (pc wel uit zetten).\nHoe staat de sata configuratie in je bios?\n\nNiek
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...