Ga naar inhoud

processorgebruik te hoog


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Gents,\r\n\r\n\r\nWie weet hier raad mee? Ik heb een HP-laptop (G62) met I3-processor en 4GB ram... geen super-pc maar toch wel genoeg om multitasking aan te kunnen ;-)\r\n\r\nPc heeft altijd goed gedraaid wanneer ik VMware, firefox, virusscan,.... tegelijkertijd liet draaien, zonder dat het irritant traag werd.\r\n\r\nMaar een paar dagen geleden had ik alles er even af gegooid en opnieuw de W7 ultimate (64bit) erop gezet, en sinds vandaag gaat de cpu regelmatig naar 80-100% zonder dat ik veel vraag van de cpu, soms zelfs alleen de browser die open staat!\r\n\r\nDingen die ik al geprobeerd heb:\r\n\r\nVolledige scan van hard disk (met AVG --- niet de free version)\r\nSystem scan (met AVG tune up) en alle registry errors gewist\r\n\r\nAls ik de tune up heb gedraaid gaat hij snel naar max 10% en na een tijdje gaat hij amper onder 80%\r\n\r\nKan dit te maken hebben met ontbrekende drivers of iets dergelijks? Heb hier nog geen ervaring mee dus weet niet goed wat te doen.....\r\n\r\n\r\nThx!!!
Link naar reactie
Windows 7 haalt na korte of langere tijd wel zelf wat drivers op van je systeem, maar het is wel zaak, dat je even bij de fabrikant van je pc of moederbord op de site zoekt naar drivers voor jou pc. Vooral een chipset driver is daarbij belangrijk.\nVerder heeft Windows 7 de onhebbelijke gewoonte om alle schijven te indexeren. Kort na een nieuwe installatie is het daar heel vaak mee bezig, als de pc niet, of niet zwaar gebruikt wordt. \nEvenzo is de defragmentatie op automatisch ingesteld, zodat na elke wo. avond de schijf daarop wordt nagelopen. \nZogenaamd gebeurt dit allemaal op momenten dat je er geen last van hebt, maar de praktijk wijst uit, dat je er wel last van kan hebben. \nIndexeren staat bij mij uit. (Bij eigenschappen van de schijf te vinden)\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;591105]Verder heeft Windows 7 de onhebbelijke gewoonte om alle schijven te indexeren. Kort na een nieuwe installatie is het daar heel vaak mee bezig, als de pc niet, of niet zwaar gebruikt wordt. \nEvenzo is de defragmentatie op automatisch ingesteld, zodat na elke wo. avond de schijf daarop wordt nagelopen. \nZogenaamd gebeurt dit allemaal op momenten dat je er geen last van hebt, maar de praktijk wijst uit, dat je er wel last van kan hebben. \nIndexeren staat bij mij uit. (Bij eigenschappen van de schijf te vinden)\n\nNiek[/QUOTE]\n\nKlopt, maar die dingen leggen vooral een belasting op je schijf, niet op je processor. Daar zal het dus niet in zitten.
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...