Ga naar inhoud

Spraakherkenning Inloggen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Zoals de title al zegt wil ik zorgen dat mijn pc met daarom win XP inlogt als ik de hiervoor ingestelde zin uitspreek.\r\nIk heb al gewerkt met Dragon NaturallySpeaking 9.0 maar dat is volgens mij meer voor de besturing van de pc zelf, en niet voor het inloggen nadat de pc is opgestart.\r\n\r\nHet idee samengevat is:\r\n(bijv drie gebruikers: Sander, Jack, Tanisha)\r\nIk wil inloggen (Sander) \r\nen vervolgens zeg ik met mijn stem bijv: Log in\r\nwaarnaar hij mijn stem herkend en de ingesproken zin (Log in)\r\nLogt hij mij in.\r\n\r\nMijn vraag is, is dit mogelijk en zo ja hoe? Zo nee zijn er nog vergelijkbare mogelijkheden?\r\nAlvast heel erg bedankt, ik doe dit voor de veiligheid van mijn bestanden, maar ik wordt er een beetje \"gek\" van om telkens mijn wachtwoord van 17 toetsen in te vullen.\r\n\r\nGroet Sander\r\np.s. Ik zit met maar een gebruiker achter deze pc, dus hoeft er maar een in log zin te zijn.
Link naar reactie
Oke. Ik heb gezocht in het configuratiescherm bij Toegankelijkheids opties, maar echte spraakherkenning daarvoor is niet beschikbaar voor (mijn) dutch versie van Windows 7. Nou weet ik wel dat Microsoft op dit moment vrijwilligers werft om aan de spraakherkenning in het Nederlands te werken: [url]http://tweakers.net/nieuws/77903/microsoft-werkt-aan-nederlandstalige-spraakherkenning.html[/url]\n\nOok via Google kon ik niets vinden over het met spraak inloggen.\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...