Ga naar inhoud

Reboot and select proper boot device


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Je zit daar in de herstelconsole van XP:\n[url]http://support.microsoft.com/kb/314058/nl[/url]\n\nProbeer de opdrachten [B]fixboot c:[/B] en [B]fixmbr[/B].\n\n[B]! [/B]Voor de goede orde, Microsoft adviseert wel eerst een virusscan te doen.\n\nDat zou kunnen met een virusscanner op een self-bootable CD (Hiren\'s BootCD) van hier b.v., [url]http://www.schoonepc.nl/instal/bootcd.html[/url]\n\nOf deze Avira rescue disk:\n[url]http://forum.avira.com/wbb/index.php?page=Thread&threadID=82163[/url]
Link naar reactie
De opdrachten fixboot c en fixmbr hebben niks uitgehaald. Ik was toch al van plan om mijn pc opnieuw te installeren. Mijn harde schijf is in meerde partitie`s verdeeld dus dan kan op de C partitie windows installeren. En zodoende de bestanden op partitie D en E behouden toch?\n\nIn een eerdere post las ik dat het mogelijk is dat de HDD overleden is, maar hoe kom je hier achter?
Link naar reactie
Je kan in diezelfde herstelconsole met de opdracht\n[CODE]chkdsk C: /r[/CODE]\nde schijf laten controleren en misschien herstellen.\n\nEn/of je download een tooltje van de fabrikant van de harddisk.\n\nOok te proberen is van de link [url]http://www.schoonepc.nl/instal/bootcd.html[/url] die ik gaf de \'[I]Ultimate Boot CD[/I]\' op CD te branden, daarmee de PC op te starten, en [I]Testdisk [/I]te gebruiken ( [url=http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Step_By_Step][U]Uitleg Testdisk[/U][/url] ). Alleen heb je daar wat inzicht voor nodig.
Link naar reactie
hij geeft het volgende aan bij chkdsk :\r\nhet volume lijkt een of meer onherstelbare problemen te hebben\r\n\r\nen bij fixboot spatie c: (als dat goed is ingevoerd) geeft hij de volgende melding\r\nfixboot kan het systeemstation niet vinden of het opgegeven station is ongeldig \r\n\r\nmaar het opnieuw installeren van de computer heeft dat nog zin?
Link naar reactie
Bij \'onherstelbare problemen\' wordt niet duidelijk of dat om het bestandssysteem gaat (het format, de aangelegde structuur) of dat het om een defect van de schijf gaat.\r\n\r\nDe enige manier (als je geen methoden als Testdisk of een programma van de fabrikant weet te gebruiken) is om het installeren te proberen. Installatieschijf erin, opstarten van CD/DVD drive, en voor \'Installeren\' kiezen.\r\n\r\n[url=http://www.ehow.com/how_6026_format-hard-drive.html][U]Hier[/U][/url] wordt onder \"[I]Formatting and Installing from the Windows XP CD[/I]\" beschreven hoe je de C: partitie opnieuw kan formatteren (alleen C: uiteraard !) en XP kan installeren. (Ik hoop dat het Engels lukt, anders kan iemand het hier wel in het Nederlands uitleggen.)\r\n\r\nMaar het kan zijn dat de partitie opnieuw gemaakt moet worden voordat het bruikbaar wordt om opnieuw te installeren, dat dus de hele schijf opnieuw moet worden ingedeeld (eerst [B]alle[/B] partities verwijderen dus, en opnieuw aanmaken) maar dan moet je toch echt met een programma als Testdisk of Recuva eerst de data van die andere twee partities op een andere schijf zetten om geen data kwijt te raken. Dit is misschien alleen mogelijk als je de schijf er uit haalt, en aan een ander systeem hangt.\r\n\r\n\r\nDus:\r\nals je op je C: partitie geen data meer hebt staan wat je nodig hebt, en hebt besloten dat daar een nieuwe XP op moet, dan kan je als eerste proberen een normale installatie uit te voeren, en onderweg te kiezen voor de C: partitie, en voor formatteren. Dan zal blijken of het alleen een defect in het format is (het bestandssysteem) of ook aan de partitie.\r\n\r\nAls dat niet lukt, dan moet je de data van [I]de andere partities[/I] eerst veilig stellen, nogmaals voor installeren kiezen, maar daarbij eerst [I]alle[/I] partities verwijderen, en daarna opnieuw aanmaken, en dan zien of XP op C: wil installeren.\r\n\r\nAls dat foutmeldingen geeft kan de schijf wel eens defect zijn.
Link naar reactie
[QUOTE]het volume lijkt een of meer onherstelbare problemen te hebben[/QUOTE]\nVolgens mij wil deze melding zo veel zeggen: \nRedt als de \"bliksem\" je data en zet de hamer erop. Door rommelen met deze HD zal in de toekomst alleen maar meer problemen geven.\nAlleen de nieuwe zijn zo verschrikkelijk duur momenteel, door het water in Thailand.\nZe zijn nu bijna 3 keer over de kop gegaan vwb prijs bij sommige leveranciers.\n\nNiek
Link naar reactie
Windows opnieuw geïnstalleerd, maar bij het begin van de installatie hoor je normaal de verschillende partities te zien en info over de grote van de HD . Maar er is helemaal niks te zien en geeft hierna een foutmelding (blauw beeld). De computer herkent als het ware de HD niet. Hieruit kan ik concluderen dat de HD is overleden?\n\nik wil graag binnen afzienbare tijd weer aan het werk met de computer, is het het beste om een nieuwe HD aan te schaffen? en de date van de kapotte HD via programma `s als Testdisk of Recuva eraf te halen??
Link naar reactie
Nee hoeft geen cd te zijn.\n\nOm XP op een pc/laptop te zetten die voorzien is van een Sata hd, zijn er een aantal mogelijkheden: \n1) Je kunt in de bios de sata instellingen op IDE zetten. (Dit is bij de diverse biossen anders vermeld. Soms ziet XP de schijf dan wel en lukt het.\n2) Anders moet je naar de site van de fabrikant van Moederboard of laptop om daar een Sata, of sataraid driver bestandje op te halen. Vaak staat daar een mapje in met \"floppy\" en kan je een floppy met sata drivers maken. Heeft je pc geen floppy station dan zit je de bestandjes in de root van een usb stick en plaatst die.\nJe start opnieuw vanaf cd op en drukt F6 als dat onderin beeld staat. Enige tijd later krijg je gelegenheid om de sata driver te laten zoeken op je flop of usb stick.\n\nMaar ik zou eerst een nieuwe HD gaan kopen. (Deze is onherstelbaar beschadigd was de melding) Het kan zomaar zijn dat de hd daardoor niet wordt gezien. \n\nAls je hier het exacte merk en type van laptop of moederbord plaatst, zoekt iemand die sata driver voor je op. \n\nNiek
Link naar reactie
Ik heb naar een nieuwe HD gekeken op alternate (de prijzen zijn inderdaad flink gestegen). De oude HD is een 500 gb seagate SATA 2. Deze leek het het er meeste op. [url]http://www.alternate.nl/html/product/Harddisks_3,5_inch_SATA/Seagate/ST3750525AS/519005/?tn=HARDWARE&l1=Harddisks&l2=Serial-ATA[/url]\n\nIk heb er niet heel veel verstand raden jullie mij een ander aan?? De HD moet minstens zo goed zijn als de oude en minimaal 500 gb.\n\nSysteem gegevens\nHarde schijf\n500 gb seagate SATA 2 32 mb Cache (Barracude 7200.11)\nMoederbord\nASUS P5K-VM, s775, PCIe, mATX, iG33, 4DDR2m, VGA
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...