Ga naar inhoud

Windows 7 en WPA problemen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb Windows 7 Professional 32 geïnstalleerd.\r\nNu kan ik geen internetverbinding meer maken via WiFi, ik heb het volgende gedaan:\r\n- Moederbord Asus\r\n- Netwerkkaart Asus\r\n- De router (Medion) staat standaard op WPA.\r\n- Als ik de WPA uitzet (geen beveiliging meer) dan kan ik wel internetten.\r\n\r\nIk krijg wel een verbinding met het internet als ik de beveiliging uitzet, alleen met WPA actief werkt het internet niet. Kan dan wel in de router komen maar krijg geen internet verbinding.\r\nDit bericht stuur ik van een Vista Laptop , zelfde instellingen en wachtwoord, op de laptop dus geen problemen met mijn WiFi.\r\n\r\nIk verwacht dat het probleem dus uit Windows 7 komt, vandaar mijn vraag, kan ik met een andere software verbinding maken met mijn Router?\r\n\r\nKlaas
Link naar reactie
De driver is geïnstalleerd door W7.\r\nEerst was er nog een probleem, maar na een update was er geen probleem meer.\r\nHeb de kaart nu uitstaan, want als ik de kaart aanzet doet het bedrade internet het ook niet.\r\n\r\nMisschien kun je mij uitleggen waarom het de driver is, mijn gevoel zegt dat als ik onbeveiligd kan internetten de driver goed is. Maar ik kan mij zeer zeker vergissen.\r\n\r\nIk heb een afbeelding bijgevoegd vanuit het configuratie scherm.\r\nHieronder wat meer info over de WIFI-kaart (gemaakt met HWINFO32)3\r\n\r\n[I]ASUS WL-138G 802.11b/g Wireless Network Adapter \r\n[General Information] \r\n Device Name: ASUS WL-138G 802.11b/g Wireless Network Adapter \r\n Original Device Name: Marvell W8300 802.11b/g Wireless Network Adapter \r\n Device Class: Ethernet Adapter\r\n\r\nASUS WL-138G 802.11b/g Wireless Network Adapter \r\n[General information] \r\n Network Card: ASUS WL-138G 802.11b/g Wireless Network Adapter \r\n Vendor Description: Unknown \r\n MAC Address: Unknown [/I]\r\n\r\nMisschien geeft dit een wat beter beeld van wat geïnstalleerd is en wat de mogelijke oplossing is.
Link naar reactie
Site van ASUS ligt er momenteel uit, maar ik poogde van hier uit een driver te vinden: [url]http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=Vgx0aZsJGcCUz7Zz[/url]\n\nKun je in de tussentijd zelf al eens kijken als \'ie het weer doet, anders kijk ik zelf later nog wel een keer.\n\nEDIT: oh, en waarom ik aan de driver denk? Dit lijkt me een redelijk oude netwerkkaart, mogelijk eentje waarbij ondersteuning voor WPA later via een driverupdate is toegevoegd.
Link naar reactie
Kijk nog eens op eerder genoemde site (die werkt nu weer). \nGa daar naar Downloads, kies Vista 32 bit. Dan kun je bij Wireless de driver vinden. Kies bij de downloadlinks voor de tweede Global.\n\nInderdaad voor Vista, maar Vista en Win7 zijn op zich niet zo heel veel verschillend. Kans is groot dat die driver gewoon gaat werken.\n\nWEP wil je inderdaad bij voorkeur niet gebruiken, want dat is niet meer dan schijnveiligheid en eenvoudig te kraken. Als het echt niet anders kan kun je beter ook MAC adres filtering inschakelen, als je router die functie biedt.
Link naar reactie
Ook dat lijkt een driverprobleem. Ander besturingssysteem betekent namelijk andere drivers. Ubuntu bevat heel veel drivers voor heel veel apparatuur en heeft vaak ook genoeg aan generieke linux-drivers. Windows bevat alleen drivers van de meestgebruikte hardware, er zijn geen generieke windows-drivers, dus je moet meestal je eigen driver meenemen.\n\nWat dat betreft heeft Linux het veel beter op orde, maar je komt dan weer andere nadelen tegen. Oude hardware op een nieuwe Windowsversie is meestal problematisch.
Link naar reactie
Ik heb het nu ook geprobeerd met de Vista driver, maar ook hier dezelfde problemen.\r\nIk denk dat het een probleem is \"oud\" kaartje met nieuwe Windows versie.\r\n\r\nIk had ook nog de volgende site gevonden:\r\n[url]ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/[/url]\r\n\r\nMaar hier kon ik geen drivers vinden voor wireless kaarten.\r\n\r\nNogmaals bedankt voor het meedenken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...