Ga naar inhoud

Reboot and select a proper boot device.....


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo.\r\n\r\nSinds april dit jaar ben ik in het bezit van de ASUS G53JW.\r\nNu doe ik nogal veel met de machine. En kan het zodoende dus ook voorkomen dat ik eens in de zoveel tijd de recovery dvds gebruik om de machine van een schone installatie te voorzien.\r\n\r\n[U]Wat is op dit moment het geval ?[/U]\r\n\r\n\'\'Reboot and select a proper boot device or insert boot media in selected boot device and press any key\'\'.\r\n\r\nIs de melding die ik krijg na het uitvoeren van de recovery actie middels de recovery dvd\'s welke ik gemaakt heb direct bij binnenkomst van de laptop. Er is momenteel geen zee te bezeilen met het apparaat. \r\n\r\nDe 2e melding die hij geeft is dat AI Recovery niet kan worden uitgevoerd omdat er meerdere partities/harde schijven in de machine zitten.\r\n\r\nDe Recovery partitie kan ik via (Apparaatbeheer) bekijken en is volledig intact. Echter is deze niet te benaderen via F9.\r\n\r\nIk heb contact gehad met ASUS Customer Service Nederland. Deze melden dat ik het apparaat moet aanbieden ter reparatie. Want zeggen zij. \'\'Er zou een probleem zijn met de harde schijf\'\'.\r\n\r\nNu doet het geval zich voor dat ik het probleem in juli van dit jaar ook heb ervaren. Ook toen na een schone installatie. Echter ik heb toendertijd dmv een restore programmatje (freeware waar ik nu helaas de naam niet meer van heb :$ ) een hele boel data terug kunnen zetten. Hierna deden de recovery dvds het weer wel.\r\n\r\nOp dit moment heb ik een kopie van WIN7. Van mijn andere machine thuis (fabrikant die wel alles netjes erbij levert) geinstalleerd. Dit werkt gewoon helemaal prima.\r\n\r\nEchter ben ik zelf zo van dat ik het niet netjes vind dat ik op een machine van dik 1500 euro na 3 maanden geen behoorlijke restore kan uitvoeren.\r\n\r\n2 setjes restore dvds geprobeerd maar probleem blijft terugkomen.\r\n\r\nHelp Help Help.\r\n\r\nHoop dat het computer idee forum mij meer kan vertellen als de ASO uh ASUS Customer Service.\r\n\r\nMvg,\r\n\r\nKenny
Link naar reactie
Deze: \n[QUOTE]\'Reboot and select a proper boot device or insert boot media in selected boot device and press any key\'\'.[/QUOTE]\nKan veroorzaakt worden als de HD niet genoemd wordt in het bios bij de Bootsequence. In principe zou je die nu op \"First Boot\" moeten zetten.\n\nDeze:\n[QUOTE]De 2e melding die hij geeft is dat AI Recovery niet kan worden uitgevoerd omdat er meerdere partities/harde schijven in de machine zitten.[/QUOTE]\n\nKan je krijgen, als er nog een extrene HD aan de laptop aangesloten is, als je wilt recoveren.\n\nVerder zou ik soweiso de harde schijf eens aan een grondige controle onderwerpen.\n\nHeb je nog garantie? Dan advies Asus opvolgen.\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...