Ga naar inhoud

Ik mis in W7 wat ik in Vista wel had


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo Forum\r\n\r\nIk ben een heavy user geweest met XP en Vista en heb nooit een enkel probleem gehad.\r\nMaar nu met mijn nieuwe PC met W7, niets dan ellende en ik mis een aantal makkelijke opties.\r\n\r\nIk heb altijd een directe link gehad naar de muis om de snelhied van de aanwijzer aan te passen, met 1 klik deed ik dat in XP en Vista, nu moet ik verschillende schermen door.\r\nIk zoek gewoon een snelkoppeling daar naar toe.\r\nIk moet vrij regelmatig de snelheid aanpassen ivm foto\'s bewerken, en dat duurd nu gewoon te lang.\r\n\r\nVerder ben ik gewend om in een map foto\'s te sorteren dat is nu niet meer mogelijk, waarom niet, doe ik iets fout.\r\nIk zie alleen een verbodsbordje als aanwijzer, dit is zeer irritant, vooral als je een paar duizend foto\'s uit wil zoeken en verdelen over mappen.\r\nNormaal sleep ik de doelmap mee naar beneden en drop alle foto\'s die erin moeten er onderweg in.\r\nNu moet ik echt alles 1 voor 1 soorteren, dit is een kwelling, en ik wil het niet via een programma doen, het was mogelijk in een map.\r\nIk wil het niet via de bibliotheek doen is veel te omslachtig.\r\n\r\nEn verder ben ik gewend dat pdf files een miniatuur afbeelding in de map tonen, dat is bij w7 ook niet meer, wat kan ik daar aan doen, ik zie nu alleen PDF.\r\n\r\nVoorlopig is w7 voor mij geen vooruitgang maar een beetje terug naar w98.\r\nZeker omdat ook om de haverklap het bureaublad vast staat en er niets meer werkt.\r\nHet enige dat dan werkt is reset, en opnieuw opstarten.\r\n\r\nIk hoop dat iemand een oplossing voor mij heeft, anders ga ik toch terug naar Vista\r\n\r\nIk heb w7 Homepremium\r\n\r\nBij voorbaat dank.\r\n\r\nMarchel
Link naar reactie
Ik weet niet hoelang je 7 al gebruikt, maar volgens mij is voor elk van jou problemen een simpele oplossing. Ze zijn echter in W7 soms net even iets anders \"weggestopt\". Ik heb nog geen enkel voordeel van Vista kunnen vinden ten opzichte van W7, maar zoiets is ook persoonlijk. \nWat bedoel je met een \"map foto\'s sorteren\" .? \nWaarom geen snelkoppeling op je bureaublad van de muis instellingen op het bureaublad vanuit je configuratiescherm?\n\nNiek
Link naar reactie
Al deze problemen hebben mijns inziens niets met Windows 7 ZELF te maken.....\r\nDe werking en instellingen van de muis is exact hetzelfde als onder XP en Vista.\r\nJe kan vanuit het configuratiescherm eventueel een snelkoppeling van de muis-instellingen naar het buroblad maken.\r\nHet verhaal over die foto\'s begrijp ik niet, dus daar kan ik geen antwoord op geven.\r\nDat over die pdf-formulieren, die zou je gewoon moeten zien als kleine afbeeldingen als je Adobe Reader op de pc hebt staan.
Link naar reactie
Wat betreft het probleem van de foto\'s:\n\n\"Vroeger\" kon je mappen en bestanden zelf op een bepaalde volgorde slepen (zonder garantie dat die werd onthouden). Sinds Windows 7 wordt de inhoud van mappen direct automatisch op alfabetische volgorde gesorteerd. \n\nEen alternatieve methode, die misschien nog wel makkelijker is:\nOpen twee verkenner-vensters, één met de map met originele foto\'s en één met de map waar de foto\'s in moeten komen, en zet deze naast elkaar op je beeldscherm. Dan kun je eenvoudig van de ene naar de andere map slepen. En dat zonder steeds ook nog een map te moeten verzetten.\n\n\nWat betreft de snelheid van de muis moet je eens kijken naar een wat luxere muis. Logitech heeft bijvoorbeeld muizen met knoppen erop waarmee je direct op de muis de gevoeligheid in drie niveau\'s kunt instellen. Zelf heb ik een MX518 waar dat mee kan, maar die is sinds kort opgevolgd door een ander model. Actuele modellen van Logitech met die functie zijn de G400, G500 en G9x. Mogelijk hebben andere merken ook muizen met zo\'n functie.\n\nHet vastlopen van je bureaublad heeft in principe niks met Windows zelf te maken, maar kan duiden op ontbrekende drivers voor chipset of grafische kaart, of op hardwarematige problemen.
Link naar reactie
Dank voor de antwoorden.\r\nDe muis had ik al gevonden door het vele zoeken om instellingen aan te passen had ik die over het hoofd gezien.\r\nIk gebruik trouwens een trackbal zijn niet zoveel opties voor met de hardware, en software matig wil ik geen logitech meer gebruiken.\r\n\r\nDat met 2 vensters werken is geen optie, het gaat om ruim 100000 foto\'s, die bewerk ik voor websites, en ten dele worden daar pdf documenten van gemaakt, andere zijn gewoon jpg voorbereid voor plaatsing.\r\nAcrobat reeder heb ik is ook al verwijderd en opnieuw geinstalleerd, werk niet.\r\nGisteren nog de laatste versie gedownload en geinstalleerd maar probleem blijft hetzelfde.\r\nDus de ruim 1000 gemaakte pdf moet ik nu 1 voor 1 openen om te kijken welke ik moet hebben\r\n\r\nOok is het erg lastig dat minimaliseren en maximaliseren van paigina\'s niet meer wordt getoond in de taakbalk als je op een map of internet pagina rechtsklikt.\r\nDat gebruikt ik voornamelijk omdat alles in een eigen venster moet openen, ik heb ook gemiddeld 10 tot 15 pagina\'s tegelijk open staan, kan ik snel en makkelijk omschakelen, zonder dat ik door gegroepeerde knoppen hoef te zoeken.\r\nHet enige wat ik nog heb is sluiten, recent, verkenner en vastmaken aan de taakbalk.\r\n\r\nIk ben geen beginneling op pc gebied, W98/ XP en Vista kan ik geheel ontleden, maar volgens mij mis ik nu gewoon dood normale opties.\r\nMijn bestanden staan nooit op de C schijf maar altijd op een 2e of een externe, maar dat mag en kan het probleem niet zijn, heeft onder W98/ XP en Vista ook altijd gewerkt.\r\nEn is makkelijk als de C schijf weer eens onderuit gaat, dan gewoon format C DVD erin en opnieuw installeren, en met een uur of 4 was alles weer werkend, en er is niets weg.\r\nDat was vooral bij W98 een vaak terug komend probleem.\r\n\r\nMarchel
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;585673]Wat betreft de snelheid van de muis moet je eens kijken naar een wat luxere muis. Logitech heeft bijvoorbeeld muizen met knoppen erop waarmee je direct op de muis de gevoeligheid in drie niveau\'s kunt instellen. Zelf heb ik een MX518 waar dat mee kan, maar die is sinds kort opgevolgd door een ander model. Actuele modellen van Logitech met die functie zijn de G400, G500 en G9x. Mogelijk hebben andere merken ook muizen met zo\'n functie.[/QUOTE]\r\n\r\nJe vergeet de G700, heb ik dus zelf...;)
Link naar reactie
Ik zag geen G700 in het lijstje staan op de logitech website. Misschien over het hoofd gezien, maar goede aanvulling!\n\n[QUOTE=Sweany;585680]en software matig wil ik geen logitech meer gebruiken.[/QUOTE]Hoeft niet. Die dpi-functie is hardwarematig en werkt ook zonder de logitech-drivers (altans bij mijn MX518 ). Ik wens zelf ook geen logitech-drivers te gebruiken, want daar gaat m\'n touchpad stuk van (of niet echt stuk, maar de speciale functies ervan werken niet meer).\n\nDat van die twee vensters moet je je dan toch maar aanwennen, want dat is naar mijn idee de enige mogelijkheid ;)\nUiteraard hoeft het tweede venster niet heel groot te zijn en hoeft daarmee niet heel veel van je scherm in beslag te nemen. Wel iets meer dan een los mapje natuurlijk.\n\nVensters: aanklikken vanuit de taakbalk opent het venster zoals het was. Als het voorheen gemaximaliseerd was, krijg je het gemaximaliseerd terug. Dubbelklik in de titelbalk van een klein venster om het te maximaliseren, of sleep het tegen de bovenkant van het scherm.\nIk ga zelf gigantisch vaak heen en weer tussen browser, Dreamweaver en Verkenner, maar heb het hele minimaliseren/maximaliseren niet nodig. Ik klik gewoon het venster op de taakbalk aan wat ik wil hebben. Heb wel ingesteld dat de taakbalk van die \"ouderwetsche\" brede knoppen heeft, met titel ernaast (zoals ook in XP) en m\'n taakbalk is standaard twee rijen hoog. \n\nPersoonlijke bestanden staan hier ook op de D-partitie.\n\nZie dit overigens niet als kritiek op hoe jij windows wilt gebruiken, maar als suggesties hoe het anders kan binnen Windows 7. Of je daar iets mee wilt doen is aan jezelf.\nPersoonlijk vind ik het schuiven van een map binnen de Verkenner en rechtsklikken op taakbalkknoppen erg omslachtig, maar als jij dat zo gewend bent is het natuurlijk moeilijk om dat anders aan te leren. Zo kon ik in het begin \"bureaublad weergeven\" ook nooit vinden aan de rechterkant. Maar als ik nu op XP zit kan ik het juist daar niet meer vinden en zit ik iedere keer de klok te openen...
Link naar reactie
Betreffend PDF files, dit schijnt een W7/64 bit probleem/bug te zijn. De workaround is: In Acrobat \"openen\" en dan bladeren naar de subdirectory van keuze. Dan heb je WEL een icon-preview.\r\n\r\n[url]http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-desktop/windows-desktop-icon-previews-for-pdfs/010cdeb6-8ddb-4da5-9522-3c9b69d5ebfd[/url]
Link naar reactie
Dank weer voor de antwoorden, dat had ik inmiddels ook gevonden, probleem is adobe, bij de thumbnails, deze is 32bit, ja ik had moeten vermelden dat ik een 64bit heb.\r\nAdobe heeft nog steeds geen update voor een compatible 64bit reeder, het meeste werkt wel maar dat dus net weer niet, was in 2009 al bekend en is nog niet opgelost.\r\n\r\nHet schuiven in de mappen met foto\'s schijnt in de pro versie van W7 wel te werken?\r\nKan iemand dat bevestigen, dan zou het inhouden dat Homepremium alleen maar een uitgekleede versie is.\r\n\r\nVerder lijkt het erop dat IE9 ervoor zorgt dat mijn bureaublad vastloopt, maar nog geen tijd gehad om dat verder uit te zoeken.\r\nHet gebeurd een keer of 10 per dag, en is alleen op te lossen door opnieuw opstarten.\r\n\r\nGroetjes Marchel
Link naar reactie
Ja klopt gisteren avond bij een kennis met pro hetzelfde gezien, kan niet meer.\r\n\r\nOké dus ik kan met W7 minder als met Vista, waar ik mijn PC dus voornamelijk voor gebruik gaat een boel meer tijd kosten.\r\n\r\nBlijft alleen over dat mijn bureaublad telkens vast staat en ik opnieuw op moet starten.\r\nHet gebeurd als ik in IE9 een webpagina in een nieuw venster open.\r\nDan wacht hij een minuut voor hij opend en dan staat gelijk het bureaublad vast en kan ik niets meer aanklikken.\r\nAlle fout rapporten gisteren avond nog doorgespit en een instelling gewijzigd, hij blijft nog steeds hangen maar na een even wachten kan ik het bureaublad weer gebruiken.\r\nProbleem is niet opgelost, maar kan nu worden hersteld.\r\n\r\nZie de fout melding oplossing hieronder, komt een paar honderd keer in,\r\n\r\nEvent Details\r\n\r\nProduct:Windows Operating System\r\nID:3012\r\nSource:Microsoft-Windows-LoadPerf\r\nVersion:6.1\r\nSymbolic Name:LDPRFMSG_REGISTRY_BASEINDEX_CORRUPT\r\nMessage:\r\n\r\nThe performance strings in the Performance registry value is corrupted when process %1!s! extension counter provider. The BaseIndex value from the Performance registry is the first DWORD in the Data section, LastCounter value is the second DWORD in the Data section, and LastHelp value is the third DWORD in the Data section.\r\n\r\n\r\nResolve\r\n\r\nRebuild the list of available counters\r\n\r\nMembership in the local Administrators group is required to complete this procedure.\r\n\r\nTo rebuild the list of counters in the registry: \r\n1.Click Start, expand All Programs, and expand Accessories.\r\n2.Right-click Command Prompt, and then click Run as administrator.\r\n3.At the command prompt, type lodctr /r, and then press ENTER.\r\n\r\nHij loopt nu wel maar is niet opgelost.\r\n\r\nGroetjes Marchel
Link naar reactie
En dat: \n[QUOTE]To rebuild the list of counters in the registry:\n1.Click Start, expand All Programs, and expand Accessories.\n2.Right-click Command Prompt, and then click Run as administrator.\n3.At the command prompt, type lodctr /r, and then press ENTER.[/QUOTE]\nHeb je neem ik aan gedaan?\n\nAnders staat er hier [url]http://support.microsoft.com/kb/300956[/url] nog een verhaal in \"Dutch\" over.\n\nNiek
Link naar reactie
Ja dat heb ik gedaan, en het lijkt nu onder controle.\r\nBureau blad heeft niet meer vast gestaan, hij blijft nog wel af en toe hangen bij het openen van een web pagina, maar dat ben ik gewend, had ik bij Vista ook wel last van.\r\n\r\nVooral Marktplaats en Ebay vertonen nog heel veel problemen.\r\nHij opend de pagina niet of maar een deel, meest alleen een leeg wit scherm.\r\nDenk daarom dat, dat niet specifiek uit mijn PC komt maar meer de plugins van dat miljarden bedrijf zijn.\r\nPagina bouwd op maar wordt pas aktief als hun reclame geheel geladen is.\r\n\r\nGroetjes Marchel
Link naar reactie
Hallo Allemaal\r\n\r\nHier nog een kleine aanvulling.\r\nVoor een ieder die dezelde problemen heeft als ik heb in mijn mappen.\r\nDan kun je dit installeren lost het probleem op, als het geinstalleerd is kun je hierna het automatisch schikken uit zetten even toepassen op alle mappen en je hebt weer controle over al je mappen.\r\n\r\n[url]http://free-sk.t-com.hr/T800/software/FolderOptions.htm[/url]\r\n\r\nNog 3 problemen te gaan.\r\n\r\nIk vind het onderschrift van qpc wel leuk maar heeft niet de oplossingen, en ze zitten bij mij dus niet tussen het toetsenbord en de rugleuning.\r\nHeb je al een antwoord op IE9 problemen bij w7 64bit, ik wel word door explorer veroorzaakt(niet Internet Explorer).\r\nHeb nog geen bug fix gevonden, maar ik blijf zoeken.\r\nMeld me wel weer als het werkt.\r\n\r\nGroetjes Marchel
Link naar reactie
[QUOTE=Sweany;587041]Hallo Allemaal\r\n\r\nHier nog een kleine aanvulling.\r\nVoor een ieder die dezelde problemen heeft als ik heb in mijn mappen.\r\nDan kun je dit installeren lost het probleem op, als het geinstalleerd is kun je hierna het automatisch schikken uit zetten even toepassen op alle mappen en je hebt weer controle over al je mappen.\r\n\r\n[url]http://free-sk.t-com.hr/T800/software/FolderOptions.htm[/url]\r\n\r\nNog 3 problemen te gaan.\r\n\r\nIk vind het onderschrift van qpc wel leuk maar heeft niet de oplossingen, en ze zitten bij mij dus niet tussen het toetsenbord en de rugleuning.\r\nHeb je al een antwoord op IE9 problemen bij w7 64bit, ik wel word door explorer veroorzaakt(niet Internet Explorer).\r\nHeb nog geen bug fix gevonden, maar ik blijf zoeken.\r\nMeld me wel weer als het werkt.\r\n\r\nGroetjes Marchel[/QUOTE]\r\n\r\nIk werk altijd met de 64-bit versie van IE9 en ondervind niet de problemen die jij ondervind. Er moet bij jou toch wel iets vreemds aan de hand zijn dat het probleem in de \'explore\' zit, want dat heeft niet direct met IE te maken, dat is oa de \'shell\' van Windows zelf om het zo maar eens te zeggen.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Ik heb ook een probleem met Win.7\r\nIn Vista zat Win.Mail en kon je de Broncode veranderen om je mail een kleurtje te geven en kon je ook via achtergrond geluid, een Midi muziek bestandje in je mail verwerken ,dat kan dus niet meer met Win.7 Life Mail. Dit is mijn enige bezwaar,voor de rest vind ik Win.7 stabieler snel en prettig.\r\nIk heb geprobeerd de Win.Mail van Vista in Win.7 te installeren maar dat werkt niet. Wie het weet mag het zeggen.\r\nRicardo38
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...