Ga naar inhoud

Partitie onzichtbaar


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nHeb onlangs een poging gedaan om een multiboot systeem op te zetten. Dit is in eerste instantie gelukt, echter wilde mijn 1e configuratie niet meer starten en kon ik dus alleen nog op het \"nieuwe\" systeem. Ik had hiervoor een partitie van 30GB aangemaakt.\r\n\r\nProbleem op dit moment is dat mijn laptop de originele partitie niet meer ziet, en hij gaat ook niet naar de recoveryschijf. Ik heb de schijf van 30 GB weer geformatteerd en ik wil er eigenlijk geen gebruik meer van maken. \r\n\r\nMijn vraag is: Hoe kan ik mijn originele schijf weer zichtbaar maken voor mijn laptop? Ik heb zo\'n apparaatje waarmee je de harde schijf kan uitlezen en ik kan alle gegevens op die schijf wel gewoon zien als ik die harde schijf aan mijn vaste pc hang. Heb de belangrijkste data er ook al afgehaald.\r\n\r\nKan iemand mij helpen?
Link naar reactie
[QUOTE=Markvw;584931]Bedankt voor je reactie.\r\n\r\nProbleem is alleen dat ik een Dell laptop heb waar zo\'n recovery schijf in zit. Ik heb dus geen Windows 7 DVD. Zijn er nog andere mogelijkheden?[/QUOTE]\r\n\r\nEn je hebt neem ik aan wel de recover dvd\'s gebrand, waar je bericht van krijgt, zodra je de laptop de pre install hebt laten doen? \r\nDe eerste van die dvd\'s geeft vaak de kans op systeemherstel bij het van die dvd opstarten.\r\nWel goed lezen tijdens dat gebeuren, voor je al je data kwijt bent.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
bedankt voor alle reacties.\n\nIk ben nu zover dat ik op de partitie van 30 GB weer een Engelstalige versie van Windows 7 heb staan, heb een dvd geleend. Als ik dan naar computerbeheer ga, zie ik 3 werkende partities, de 1e is een OEM schijf, de 2e is de recovery schijf ( waar ik overigens geen bestanden op zie staan ), de 3e is de schijf die onzichtbaar is en de 4e is de schijf waar deze versie van Windows op draait.\n\nProbleem is nu dat ik elke keer een foutmelding krijg als ik de eigenschappen van de onzichtbare schijf wil bekijken, of als ik een schijfletter wil toewijzen. Als ik de harde schijf uit de laptop haal en ik verbind hem via een adapter aan mijn vaste pc, dan kan ik de onzichtbare schijf wel gewoon benaderen. Opstartherstel werkt niet, omdat mijn laptop de schijf gewoon niet ziet. Heeft iemand een idee hoe ik van deze onzichtbare partitie weer een werkende systeemschijf krijg?
Link naar reactie
Je zou als het goed is, en er een werkende Windows op de PC staat, met de installatie van de nieuwe Windows 7, de vraag gehad moeten hebben dat er een oudere c/q andere Windows geïnstalleerd was op deze computer, en of je deze wilde updaten/vervangen of de nieuwe er naast wilt plaatsen, waarna de oude Windows map de naam Windowsoud krijgt.\n\nDe eerste schijf is een kleine schijf ongeveer 1,5 Gb de tweede een schijf van ongeveer 15 Gb en de derde en vierde schijf is het restant van het geheel gedeeld door 2.\n\nHeb je geprobeerd om met CTRL + F11 de recovery te starten?
Link naar reactie
Ctrl F11 werkt niet, ik kan wel in de recovery modus komen, maar omdat de schijf onzichtbaar is voor de laptop, valt er niets te herstellen. Ik heb inmiddels alle belangrijke bestanden van de schijf afgehaald via de adapter. Ik zit eraan te denken om de onzichtbare schijf te formatteren en dan hoop ik dat de recovery schijf weer zn werk doet.
Link naar reactie
Een update...\n\nIk heb de harde schijf uiteindelijk geformatteerd en ik heb vanuit de recovery schijf een herinstallatie kunnen doen. Nog steeds kon ik niet booten vanaf die schijf, dus kwam ik nog steeds in de Engelse versie van Windows terecht. Ik heb toen EasyBCD geïnstalleerd en heb ik een bcd gecreëerd op de harde schijf waarop ik de herinstallatie heb gedaan. Nadat ik de computer opnieuw had gestart, kwam ik eindelijk in de herstelde versie van Windows terecht. Loon na werken. Nadat ik de setup had afgerond werden er vanuit Windows een aantal updates gedaan en werd mij gevraagd te herstarten. Nu krijg ik na het Del logo, alleen nog een knipperende cursor links bovenin :-(, ik snap er niks meer van, iemand tips?
Link naar reactie
Leen een W7 dvd. Gebruik de serial die op de sticker van Microsoft staat onder op de laptop en installeer W7 opnieuw. Als je schijfbeheer krijgt verwijder je ALLE partities. Daarna kies je NIEUW en bepaalt de grote van de C: partitie, daarna laat je W7 gewoon formatteren en installeren. Vergeet niet daarna de drivers op te halen op de site van de fabrikant van je laptop. IN schijfbeheer van Windows kan je later de andere partities aanmaken.\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...