Ga naar inhoud

Administrator-machtiging


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Als ik in verkenner een wijziging aanbreng en ik druk op enter, dan krijg ik de onderstaande melding:\r\n\r\n\"U dient Administrator-machtigingen op te geven om de bestandsnaam te kunnen wijzigen\".\r\nAls ik dan op Enter of op Doorgaan druk wordt de wijziging uitgevoerd.\r\n\r\nJe zou dus verwachten dat ik geen Administrator-machtigingen zou hebben. Echter ik ben de enige die op deze computer werkt. Dus kan ik alleen maar de administrator rechten hebben.\r\n\r\nWie helpt mij met dit probleem?\r\nXavier.
Link naar reactie
Niekie30,\r\nHet kan toch niet waar zijn dat Windows 7 bij ELKE wijziging die je in bijvoorbeeld verkenner maakt, je een tussenstap moet maken. \r\nDaar komt bij dat een programma als MediaMonkey hier sinds kort ook moeilijkheden mee heeft. Sinds kort, als ik in dat programma een wijziging maak in de titel van een nummer, krijg ik daar de melding: Fout bij het verplaatsen van het bestand: ....en dan de plaats waar het nummer opgeslagen is.\r\nDit is erg lastig.
Link naar reactie
Die tweede had je er gelijk bij mogen vertellen natuurlijk. Heb je beveiliging bij user accounts control zelf hoger gezet in W7.? Bij mij staat dit geheel op het laagste punt. Standaard staat tie dacht ik iets boven het midden uit m\'n hoofd.\n\nAls bovenstaande niet zo is. Controleer je account. \nAls je het ding als administrator hebt geinstalleerd en deze account staat redelijk verstopt in W7, dan kan het goed zijn, dat je huidige account niet genoeg rechten heeft. \n\nDoe anders deze eens uitvoeren om een \"super administrator\"aan te maken: \n\n[QUOTE]To turn on this \'super\' administrator account, type cmd in the search box WAIT don\'t hit enter! cmd will appear at top. Rt click on it to \'run as administrator\'. \nTo enable this account, type this command & hit Enter:\nNet user administrator /active:yes\nTo disable this account, type this command & hit Enter:\nNet user administrator /active:no\nIf you decide need a password for the administrator\'s account that you are going to activate or if you are unable to activate it with a blank password:\nNet user administrator P@$$w0rd \nNet user administrator activate:yes \nHit enter. You will get a message: The command completed successfully. \n(Where P@$$w0rd has been taken as an example password)\nSwitch user and log on using this password.[/QUOTE]\n\n\nDoe daarna eens een schijfcontrole want een bestand niet kunnen of willen verplaatsen is vreemd.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=flappie;584850]Het kan toch niet waar zijn dat Windows 7 bij ELKE wijziging die je in bijvoorbeeld verkenner maakt, je een tussenstap moet maken. [/QUOTE]\r\nIn mappen waarvan Windows de eigenaar is wel. Dat zijn met name C:\\Windows en C:\\Program Files. In mappen die wel van jezelf zijn, zoals je gebruikersmap en alle andere partities, hoor je die melding niet te krijgen.
Link naar reactie
Dat is hier ook. Heeft ermee te maken dat je Administrator moet zijn om het accounttype te wijzigen, waardoor je je eigen account niet kunt afwaarderen. Geen fout dus.\n\nMaar als je een account van het type Administrator hebt wil dat nog niet zeggen dat je ongehinderde toegang hebt tot alle mappen. Dit omdat Windows zichzelf wil beschermen.\n\nMaar C:\\Windows en C:\\Program Files heb je niks te zoeken. Ik kan me voorstellen dat je er incidenteel in moet zijn in geval van gekraakte software, maar voor de rest heb je het echt niet nodig om in die mappen te zijn. Dus als je daar in zit en daarom die melding krijgt, vind ik dat niet gek.\n\nAls je toch denkt die melding ten onrechte te krijgen, vermeld dan eens het volledige pad van zo\'n map waarbij je dat probleem hebt.
Link naar reactie
FooBar, dank je voor je reactie.\r\nHet betreft mappen die NIET in C:\\windows en/of C:\\program files staan.\r\nHet betreft mappen die op mijn externe schijf staan. \r\nDeze kan ik, in verkenner, niet wijzigen zonder dat ik de melding krijg dat ik Administrator machtigingen moet hebben. Na deze melding druk ik op enter en de wijziging wordt doorgevoerd. \r\nHet is derhalve een soort \"waarschuwing\"? Het is geen blokkade, want dan zou ik de wijziging niet kunnen uitvoeren. En dat gaat gewoon door, met een tussenstap. \r\nEn die tussenstap vind ik erg hinderlijk.
Link naar reactie
Die tussen stap moet je uit kunnen zetten in: Configuratiescherm\\Alle Configuratiescherm-onderdelen\\Gebruikersaccounts en dan \"Instellingen voor gebruikers account wijzigen.\" \nDaar kan je het balkje op z\'n laagst zetten.\nIk heb W7 pro, maar neem aan dat dit bij andere versies ook zo is.\n\nAfgezien daarvan is de melding niet normaal.\nZijn de bestanden door een andere gebruiker, of met een andere pc en account op de externe hd gezet? En hebben ze soms verborgen of versleuteld gestaan ooit? \n\nHet lijkt wel of Windows wil aangeven. Je zit aan bestanden van een ander account.\nDe fout die je krijgt bij het verplaatsen blijft wel vreemd.\n\nNiek
Link naar reactie
Niek,\r\nIk heb jouw onderstaande advies opgevolgd: \r\nConfiguratiescherm\\Alle Configuratiescherm-onderdelen\\Gebruikersaccounts en dan \"Instellingen voor gebruikers account wijzigen.\" Daar kan je het balkje op z\'n laagst zetten.\r\n\r\nDan reist bij mij de vraag, wat de functie van dit balkje is. Als je het probleemloos op de laagste stand kunt zetten. Daarnaast zie ik het verband niet echt, tussen het al dan niet of wel hebben van de juiste administrator machtigingen en dit balkje.\r\nNogmaals, voorlopig bedankt.\r\nXavier.
Link naar reactie
In het betreffende venster staat een link \"Meer informatie over de instellingen voor Gebruikersaccountbeheer\". Dat brengt je naar een helptekst die de verschillende instellingen met gevolgen voor de beveiliging van je computer uitlegt.\n\nKort gezegd komt het er op neer dat als je de beveiliging op z\'n laagst zet ook virussen en ander gespuis ongestrafte toegang hebben tot systeembestanden en deze zonder waarschuwing kunnen wijzigen.
Link naar reactie
Laten we het houden op \"zou gevaarlijk kunnen zijn\". Als je een fatsoenlijke virusscanner hebt die bedreigingen tegen houdt kan er natuurlijk weinig mis gaan.\r\nPersoonlijk zou ik dat balkje echter nooit op z\'n laagste stand zetten.\r\n\r\nOm het probleem echt op te lossen zou je eigenaar moeten worden van die mappen op de externe schijf, of bij voorkeur van de hele externe schijf.\r\nDa\'s niet heel eenvoudig, dus het beste uitgelegd met een plaatje:\r\n[ATTACH]16322[/ATTACH]\r\n\r\nDit begint allemaal met een rechtsklik op de externe schijf in Computer en aldaar kiezen voor Eigenschappen. Dan naar het tabblad Beveiliging, de pijltjes in het plaatje volgen en de getoonde instellingen overnemen van het plaatje.\r\n\r\nLet wel op dat het zo werkt in Win 7 Professional en duurder. Het zou me niet verbazen als je onder Win7 Home Premium de machtigingen niet of niet op deze manier kunt inregelen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...