Ga naar inhoud

BSOD's na installeren Windows 7


Aanbevolen berichten

[QUOTE=erikdenhouter;585093]Niet waar hoor, dit hoort specifiek bij de stopfout: STOP: ox000000D1\r\n\r\nEn zo zijn er heel wat:\r\n[url]http://aumha.org/a/stop.htm[/url]\r\n\r\n\r\nNatuurlijk probeer je iemand te helpen, geen twijfel daaraan, maar niemand weet alles, dat is wat ik [I]minsten[/I]s weet :)[/QUOTE]\r\n\r\nErik gezien de link die je mee geeft heb je het grootste gelijk maar het is in mijn beleving vanaf Windows 3.0 wel de meest voorkomende melding.\r\n\r\nEn dan ook meestal samenhangend uiteindelijk met pure hardware problemen, maar daar kom je pas achter als je alle software oplossingen als hebt geprobeerd, het eerste wat ik de laatste decennia eerst doe is ruiken aan en in de kast(ozon, brandlucht), daarna schoonmaken, dan een visuele inspectie waarbij speciaal word gelet bolle Elco\'s, dan pas gaat de PC aan en word er tijdens die periode gelet op wat er in de kast gebeurt o/a of de fan\'s wel draaien en of er geen vonk overslag is in de voeding.Als dat is gebeurt word er pas gekeken naar het scherm of het besturingssysteem goed opstart enz.
Link naar reactie
  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Vanmorgen toen ik de PC opstartte kreeg ik meteen een BSOD (tijdens het opstarten), het was nu deze:\r\nPFN_LIST_CORRUPT (driver ntkrnlpa.exe) :mad:\r\n\r\n[QUOTE]Hadden we deze pagina en Microsoft Fix it 50199 al gehad ?[/QUOTE]\r\nDie had ik al geprobeerd, maar hielp niks.\r\n[QUOTE]Kijk nog even op deze pagina en de Microsoft Fix it 50203[/QUOTE]\r\nOK, ik heb de Fix-It zojuist gedaan maar direct na het opstarten al weer een BSOD...DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL (driver tcpip.sys) :(\r\n\r\n\r\n[QUOTE]Maar probeer XP te installeren misschien lukt dat wel, hoewel ik vermoed dat het dezelfde problemen geeft[/QUOTE]\r\nEr heeft altijd XP gedraaid op deze PC, en dat liep vlekkeloos.\r\n[QUOTE]\r\nWil je eens proberen een dagje te werken zonder virtueel geheugen ? Geen grote dingen doen dan, zoals foto- of videobewerking, of veel programma\'s openen, maar alleen een beetje Internet.[/QUOTE]\r\nEr staat nu verder bijna nog niks op de PC, alleen office pakket en antivirus. De BSOD\'s komen steeds vaker voor, vaak al tijdens het opstarten...ik kom vaak niet eens aan internet toe :(\r\n\r\nJongens, ik geef het nu écht op, de BSOD\'s komen steeds vaker voor. Ik denk, zoals dutch-online ook al eerder zei, dat deze PC niet gechikt is voor windows 7.\r\n\r\nNogmaals hartstikke bedankt voor jullie hulp. Zonder jullie was ik nooit zo ver gekomen en ik heb weer een heleboel bijgeleerd! :p
Link naar reactie
[QUOTE=ricky1;585108][B]Ondanks \'Error Message in Tcpip.sys\' ?[/B]\nDe problemen met Internet zijn al bekend.\nEr moeten toch [B]mogelijke[/B] problemen met [B]moederbord, processor en videokaart[/B] worden opgelost ?[/QUOTE]\n\"[I][B]Ondanks[/B] \'Error Message in Tcpip.sys\'[/I] ?\" Dit snap ik niet ?\nEen aantal stopfouten wijzen mogelijk naar een geheugenprobleem, en ik dacht door het uitschakelen van het pagefile te zien of er misschien een fout bij de schijf zit.\n\n\'[I]Alleen een beetje Internet[/I]...\' is bedoeld om het systeem niet te zwaar te belasten als er geen pagefile in gebruik is, maar toch te zien of de fout weer voor komt. En als de fouten al zo vaak voor komen dan is het simpel een uurtje proberen.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;585129]Erik gezien de link die je mee geeft heb je het grootste gelijk maar het is in mijn beleving vanaf Windows 3.0 wel de meest voorkomende melding....[/QUOTE]\nSTOP: ox000000D1 --- DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL\nis denk ik niet de meest voorkomende, maar:\nSTOP: 0x0000000A --- IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL\n\nDat is wel een gokje.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;585180]STOP: ox000000D1 --- DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL\r\nis denk ik niet de meest voorkomende, maar:\r\nSTOP: 0x0000000A --- IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL\r\n\r\nDat is wel een gokje.[/QUOTE]\r\n\r\nWeet je Erik het plaatsen van Windows 7 op een XP PC is vaak ook een gok vandaar dat Windows daar ook en programmaatje voor heeft geschreven om te kijken of de PC compatible is met Windows7 daarom krijg je ook eerst fouten als je daar niet naar hebt gekeken.\r\n\r\nEn de foutmelding STOP: ox000000D1 --- DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL of STOP: 0x0000000A --- IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL of welke BSOD foutmelding dan ook is niet zo belangrijk meer, want op het moment dat een klant/Topic Starter er mee komt dan is er al zoveel fout gedaan dat er niets meer mee is te beginnen.\r\n\r\nHet beste is dan alles zorgvuldig fysiek nakijken en schoonmaken en gewoon opnieuw beginnen en dan het liefst met het installeren op dezelfde schijf in een andere directory en de oude Windows directory de naam Windows.oud te geven.\r\nZodra alle programma\'s weer zijn geïnstalleerd en je de mappen/files die bewaard moeten worden hebt veiliggesteld dan kun je de Windows.oud map of overzetten op een externe schijf of gewoon wegdoen.\r\n\r\nHet grootste Computer probleem is dat het gemeengoed is geworden net als de TV en de Telefoon iedereen heeft hem en niemand kan er wat mee, nou ja \"niemand\" laat ik het netjes houden en 80% zeggen;):rolleyes:
Link naar reactie
[B]@ stroke33[/B]\r\n[QUOTE] .... Windows 7 op een XP PC is vaak ook een gok vandaar dat Windows daar ook en programmaatje voor heeft geschreven om te kijken of de PC compatible is met Windows7 [B]daarom krijg je ook eerst fouten als je daar niet naar hebt gekeken[/B]. [/QUOTE]\r\nHiermee begon het allemaal : [B]zie minder geheugen terug dan erin zit[/B] - [url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=70966[/url]\r\n\r\nLees deze topic even door en ga daarna evt. door met je beschouwingen. :)
Link naar reactie
[QUOTE=ricky1;585198][B]@ stroke33[/B]\r\n\r\nHiermee begon het allemaal : [B]zie minder geheugen terug dan erin zit[/B] - [url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=70966[/url]\r\n\r\nLees deze topic even door en ga daarna evt. door met je beschouwingen. :)[/QUOTE]\r\n\r\nKijk dat snap ik niet dus, jij ricky1, reageert het eerst op die Topic, en dan als oudgediende met bijna 2300 berichten (ik neem niet aan dat het allemaal eigen vragen waren) niet eerst verwijzen naar [URL=\"http://www.microsoft.com/downloads/nl-nl/details.aspx?FamilyID=1b544e90-7659-4bd9-9e51-2497c146af15\"]Windows 7 Upgrade Advisor [/URL] ??;)\r\nAls je morgen naar de kerk komt kun je mijn beschouwingen horen in de preek;);););)
Link naar reactie
Ai, deze link\r\n[QUOTE=ricky1;585198][B]@ stroke33[/B]\r\n\r\nHiermee begon het allemaal : [B]zie minder geheugen terug dan erin zit[/B] - [url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=70966[/url]\r\n\r\nLees deze topic even door en ga daarna evt. door met je beschouwingen. :)[/QUOTE]\r\nkende ik niet in verband met dit topic.... Het heeft dus zeker een voorgeschiedenis, en dat had even vermeld mogen worden.\r\n\r\nDan had ik zeker ook een geheugencontrole gedaan voordat ik een nieuw OS installeer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...