Ga naar inhoud

BSOD's na installeren Windows 7


Aanbevolen berichten

  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Even testen: Je schakelt via apparaatbeheer de Realtek netwerkkaart uit, door er met rechts op te klikken en dat te kiezen. Je start opnieuw op en opent IE of een andere browser. Je krijgt dan natuurlijk geen verbinding, maar de vraag is of je dan ook een BSOD krijgt.? \nKrijg je het BSOD dan niet, dan zou het de moeite waard kunnen zijn om voor 15 euro een pci insteekkaartje te kopen en dat in te bouwen (Gesteld dat je een pci slot vrij hebt in de kast). \nTenzij je nog iets kunt lenen (of hebt liggen), zoals een usb wifi stick en die kan installeren. (Eerst cd installeren en dan pas usb stick plaatsen)\n\nDe foutmeldingen hebben zo te zien echt allemaal te maken met die ene realtek kaart. Zit dat ding op het moederbord, of is het een losse pci-kaart?\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE]Probeer eens de Repair/Herstel functie met de Win 7 DVD.[/QUOTE] \nHeb ik gedaan maar na lang denken kreeg ik de melding dat het niet was gelukt om automatisch Win7 te repareren en na het opnieuw opstarten kreeg ik alleen maar een zwart scherm met midden onderin de tekst \"Windows 7 Ultimate\", linksboven een iccontje van het toetsenbord, linksonder een icoontje van easy access en rechtsonder een rode knop waarmee ik kan afsluiten of opnieuw opstarten. De rest is dus zwart...\nIk heb een paar keer opnieuw opgestart, maar kreeg iedere keer hetzelfde.\n\nUiteindelijk heb ik maar besloten om Win7 opnieuw te installeren en meteen de win7 driver (die van stroke33: Win7 32/64 Auto Installation Program (SID:1428413) erop te zetten want toen ging het heel even goed.\nTot nu toe lijkt alles goed te verlopen...ik kijk het even aan en je hoort nog van me.\n\nNiekie 30: als ik geen verbinding heb gaat het goed. Als ik wel verbinding heb en ik open een browser gaat het ook nog goed maar als ik een andere pagina oproep gaat het (meestal meteen) mis. Dat wijst dus wel op de ethernetkaart. Misschien idd maar een nieuwe aanschaffen. Draadloos is geen optie omdat de PC op zolder komt te staan en daar het signaal (te) zwak is. De kabel naar zolder ligt er al dus liever gedraad aansluiten.
Link naar reactie
Hoi,\r\n\r\nWeer eens even een update van alles wat ik gedaan heb:\r\nIk heb Windows 7 opnieuw geïnstalleerd, maar omdat hij ingesteld stond dat hij automatisch updates download en installeert, liep vast op het installeren van de updates. Bij het opstarten kreeg ik dan Windows Repair te zien en soms lukte het wel om alles te herstellen maar soms ook niet. Dus na heel wat geklooi heb in Windows 7 er maar WEER opnieuw opgezet. Deze keer heb ik goed op de instellingen gelet en nog GEEN updates gedaan. Ik heb er ook een andere netwerkkaart ingezet (dat was een goeie tip Niekie30!), een Intel(R) PRO/100+ PCI Adapter. Ik wist helemaal niet of je die zo wel kon overzetten, maar de PC herkende hem in ieder geval. Ik heb de driver ervan gedownload via Windows update. Alles lijkt goed te gaan, ik kan internetten en heb nog geen BSOD gehad. Nu ben ik bezig om één voor één de updates te installeren en kijken wat er gebeurt. Wat ik wel soms heb is dat ik een melding krijg dat IE niet meer werkt en afgesloten moet worden, misschien dat dit zichzelf oplost na het installeren van alle updates... we wachten af. Ik hou jullie op de hoogte!
Link naar reactie
Dat is voorlopig goed nieuws!!!! En inderdaad, met IE moet je rustig aan doen met de updates. je krijgt op een gegeven moment een vrij groot wit scherm, met tekst waarin gevraagd wordt of je ZEKER weet dat je met internet verbonden bent. Daar kan je op OK klikken. Dan lijkt er 1 of 2 minuten soms niets te gebeuren, maar later gaat tie dan toch verder, dus intussen even een bakkie zetten.:-)\n\nNiek
Link naar reactie
Hmm, maar nog wel wat vlekjes bij het één en ander.\n\nGelezen van devengroen ( bericht #18 ) zou ik nu zeker een nachtje een geheugentest doen.\n\nGeheugentest op CDr branden (ISO), en daarmee de computer opstarten. Eerst in het BIOS aangeven dat je van CD/DVD wilt opstarten (\'[I]First bootdevice[/I]\')\n[url]http://www.memtest86.com/[/url]\n\n(Windows 7 heeft trouwens in zijn F8 boot-keuzemenu een geheugentest, maar de memtest86 schijnt wel degelijker.)
Link naar reactie
Hoi Erik,\r\n\r\nIk heb vandaag de memory test laten draaien (zo\'n 10 en een half uur) en er komen 0 errors uit. Dat lijkt me goed :)\r\n\r\nGisterenavond had ik toch weer ineens een BSOD met de nieuwe netwerkkaart. Ik had wel vlak daarvoor een aantal updates en Firefox geïnstalleerd, toen ik die uit wilde testen verscheen de BSOD. Nu weet ik dus niet of het aan FF ligt of aan de updates. Ik ga dus alle updates die ik gisteren geïnstalleerd heb verwijderen en dan kijken of FF het goed blijft doen. Trouwens ook IE sloot regelmatig spontaan af...\r\nTo be continued...
Link naar reactie
Netjes zo\'n test, lang genoeg om daar wat zekerheid over te geven.\r\n\r\nIk begin een beetje aan het idee van Niek te denken (en jou zelf, zoals je in je allereerste paragraaf al schreef) dat het een probleem is met je netwerkadapter zelf, en dat het proberen van een insteekkaartje wel eens een oplossing kan zijn.\r\n\r\n(Leen er ander even eentje[B];[/B] sommige winkels staan daar wel eens voor open :) )
Link naar reactie
Zit de Computer op een Wandcontactdoos met randaarde aangesloten?nee! even een verlengsnoer naar een Wandcontactdoos met randaarde.\r\n\r\nHoe zien het koelblok van de processor koeler en de fan\'s van de voeding eruit stoffig? Schoonmaken.\r\nJe zegt hier,\r\n\r\n\"Alles leek goed te gaan totdat hij een blue screen liet zien en opnieuw opstartte. Het bleef ook niet bij één keer, maar hij crasht een paar keer per dag. Ik heb het idee dat hij steeds crasht als ik op internet ga.\"\r\n\r\nEen computer is net een stofzuiger dus een nieuwe is, na een halfjaar in een schone nette kamer echt vies vanbinnen.\r\nHet kan zijn dat er iets te heet word, overigens zijn de op het moederbord aanwezige Elco\'s plaatje: Zoals je ziet zit er op de bovenkant een soort van kruisje in het geval van die op het plaatje is de verdeling in 3 vlakjes, nu kan het gebeuren dat zo\'n Elco dik word ofwel de bovenkant bol gaat staan of zelfs helemaal knapt, wat betekend dat hij slecht werkt of helemaal niet meer en omdat een Elco functioneert als een soort batterij ofwel spanning vasthoud kan dit voor vreemde spanningen en stromen resulteren en omdat de spanningen in een processor heel klein zijn kan een spanningspiek als bij het inschakelen van een van de periferieën ontstaan niet word opgevangen en dus voor en BSOD zorgt.\r\nIk kom hier op omdat ik een decennium geleden op een 486 MB 4 van deze kapotte Elco\'s rond de processor had en ook continu BSOD\'s kreeg.
Link naar reactie
Hoi,\r\nEven een korte update. Alles leek goed te gaan, maar na het installeren van alle updates (behalve SP1 want die mislukt nog steeds) krijg ik toch weer BSOD\'s. Ook start hij na zo\'n BSOD op in een andere resolutie. Ik ben erachter dat de driver van de videokaart niet altijd werkt. In apparaatbeheer zie ik dan een geel driehoekje met uitroepteken.\r\nDe BSOD\'s die ik vanmorgen heb gehad (en dat zijn er al weer 4!) zijn:\r\n2x DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL ( tcpip.sys) \r\n1x MEMORY_MANAGEMENT (ntkrnlpa.exe) en\r\n1x UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP (tcpip.sys)\r\nIk vermoed dat de driver van de nieuwe ethernetkaart ook niet goed werkt onder windows 7. Deze kaart komt ook uit een heel oude PC. Ik heb een nieuwe driver gezocht voor W7, maar niet gevonden.\r\nIk denk dat het probleem misschien opgelost zou kunnen zijn met een nieuwe videokaart en een nieuwe ethernetkaart. Maar omdat de PC al vrij oud is (2006) weet ik niet of ik de nieuwste spullen zomaar erin kan prikken, geeft dat geen problemen met het moederbord ofzo?\r\n\r\nNa al deze ellende neig ik er toch naar om gewoon weer XP erop te zetten. In principe kan mijn zoontje daar goed mee werken, dus ik denk dat dat de makkelijkste (en goedkoopste) oplossing is.\r\n\r\nStroke33, ik zal eens een stopcontact met randaarde zoeken, maar mijn laptop zit op hetzelfde stopcontact en draait prima dus ik denk niet dat het daaraan ligt. Ook is de kast schoon van binnen en de elco\'s zien er prima uit.
Link naar reactie
[QUOTE=Debby72;585008]Hoi,\nEven een korte update. Alles leek goed te gaan, maar na het installeren van alle updates (behalve SP1 want die mislukt nog steeds) krijg ik toch weer BSOD\'s. Ook start hij na zo\'n BSOD op in een andere resolutie. Ik ben erachter dat de driver van de videokaart niet altijd werkt. In apparaatbeheer zie ik dan een geel driehoekje met uitroepteken.\nDe BSOD\'s die ik vanmorgen heb gehad (en dat zijn er al weer 4!) zijn:\n2x DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL ( tcpip.sys) \n1x MEMORY_MANAGEMENT (ntkrnlpa.exe) en\n1x UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP (tcpip.sys)\nIk vermoed dat de driver van de nieuwe ethernetkaart ook niet goed werkt onder windows 7. Deze kaart komt ook uit een heel oude PC. Ik heb een nieuwe driver gezocht voor W7, maar niet gevonden.\nIk denk dat het probleem misschien opgelost zou kunnen zijn met een nieuwe videokaart en een nieuwe ethernetkaart. Maar omdat de PC al vrij oud is (2006) weet ik niet of ik de nieuwste spullen zomaar erin kan prikken, geeft dat geen problemen met het moederbord ofzo?\n\nNa al deze ellende neig ik er toch naar om gewoon weer XP erop te zetten. In principe kan mijn zoontje daar goed mee werken, dus ik denk dat dat de makkelijkste (en goedkoopste) oplossing is.\n\nStroke33, ik zal eens een stopcontact met randaarde zoeken, maar mijn laptop zit op hetzelfde stopcontact en draait prima dus ik denk niet dat het daaraan ligt. Ook is de kast schoon van binnen en de elco\'s zien er prima uit.[/QUOTE]\n\nEen laptop is iets heel anders dan een Desktop computer wat elektrische aansluiting betreft.\nEen laptop heeft een externe beschermde voeding met één spanning meestal zo\'n 19V.\n\nDit zijn overigens geen software gerelateerde fouten meer maar hardware fouten.\nMaar probeer XP te installeren misschien lukt dat wel, hoewel ik vermoed dat het dezelfde problemen geeft.\nGewoon omdat het eigenlijk steeds andere fouten zijn denk ik dat het moederbord stuk is of de voeding.
Link naar reactie
[QUOTE] Gewoon omdat het eigenlijk steeds [B]andere fouten[/B] zijn denk [B]ik[/B] dat .... [/QUOTE]\nOnzin. Zie hier :\n[QUOTE] De PC is in totaal nu 12 keer gecrasht in 3 dagen.\nDe Bug Check String is bij [B]alle 12 hetzelfde[/B] nl. [B]DRIVER_IQRL_NOT_LESS_OR_EQUAL[/B]\nDe Bug Check Code is [B]ook bij alle 12 hetzelfde[/B] nl. [B]0x000000d1[/B]\nCaused bij driver is bij 1 geval NETIO.SYS en bij [B]de overige 11 tcpip.sys [/B] [/QUOTE]\n[QUOTE] De BSOD\'s die ik vanmorgen heb gehad (en dat zijn er al weer 4!) zijn:\n[B]2x[/B] [B]DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL[/B] [B] ( tcpip.sys)[/B] \n1x MEMORY_MANAGEMENT (ntkrnlpa.exe) en\n1x UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP [B](tcpip.sys)[/B] [/QUOTE]\n\nDe [B] \'andere fouten\'[/B] zijn duidelijk gerelateerd aan het internetprotocol ([B]TCP/IP[/B])
Link naar reactie
Ach je probeert iemand te helpen daarom reageer ik en niet om belerend te worden toegesproken, de melding [URL=\"http://www.geekstogo.com/forum/topic/237853-blue-screen-random-shutdown-tcpipsys-problemhelp/\"]tcpip.sys[/URL] kan namelijk van meerdere problemen afkomen en DRIVER_IQRL_NOT_LESS_OR_EQUAL staat altijd in een BSOD.\nMaar misschien is de link die ik nu heb meegegeven een oplossing voor TS.\n\nOverigens is een Windows XP Computer niet ingericht (wel grotendeels backwards compatible) voor Windows 7.\n\nEn mocht de Windows7 een van het internet geplukte versie zijn (daar ga ik overigens niet vanuit) dan kunnen er in de loop van de tijd nog meer problemen ontstaan.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;585080]DRIVER_IQRL_NOT_LESS_OR_EQUAL staat altijd in een BSOD.[/QUOTE]\nNiet waar hoor, dit hoort specifiek bij de stopfout: STOP: ox000000D1\n\nEn zo zijn er heel wat:\n[url]http://aumha.org/a/stop.htm[/url]\n\n\nNatuurlijk probeer je iemand te helpen, geen twijfel daaraan, maar niemand weet alles, dat is wat ik [I]minsten[/I]s weet :)
Link naar reactie
[QUOTE] .... niet om [B]belerend[/B] te worden toegesproken [/QUOTE]\n\nHet is helemaal niet mijn bedoeling geweest om je \'belerend\' toe te spreken.\nWél is het de bedoeling geweest om je te wijzen op de feiten :\n\n[B]*[/B] [B]16 x BSOD\'s[/B]\n[B]*[/B] [B]14 x DRIVER_IQRL_NOT_LESS_OR_EQUAL[/B]\n[B]*[/B] [B]13 x tcpip.sys[/B]\n[B]*[/B] zeker [B]12 x \"Stop 0x000000D1\" [/B] - Error Message in [B]Tcpip.sys[/B]\n\n[B]Tcpip.sys[/B] : [url]http://www.google.nl/search?q=Tcpip.sys[/url]\n\nHet ligt dan toch voor de hand, dat je richting [B]Netwerkkaart[/B] gaat denken ?\n\nEn dan :\n[QUOTE] .... denk ik dat het [B]moederbord[/B] stuk is of de [B]voeding[/B]. [/QUOTE]\n\nVind je het vreemd, dat ik, zonder belerend te willen zijn, daar m\'n [B]vraagtekens[/B] bij zet ?\nMaar, mogelijk leidt jouw inzicht tot een oplossing.
Link naar reactie
Wil je eens proberen een dagje te werken zonder virtueel geheugen ? Geen grote dingen doen dan, zoals foto- of videobewerking, of veel programma\'s openen, maar alleen een beetje Internet.\n\nOm virtueel geheugen uit te zetten:\nrechtsklik \'[I]Deze computer[/I]\', kies \'[I]Eigenschappen - Geavanceerd - Prestaties, Instellingen - Geavanceerd - Virtueel geheugen[/I]\', en kies voor \'[I]Geen wisselbestand[/I]\'. Klik OK op alle vervolg, en herstart de PC.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...