Ga naar inhoud

product key XP deels onleesbaar


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Heb hier van een kennis een desktop met XP[B] die niet op tijd is geactiveerd[/B].(inderdaad, niet handig) Dus we komen niet verder dan het welkomprogramma. Nu is de product key op de buitenkant slechts gedeeltelijk zichtbaar, helaas. (vijf karakters ontbreken)\r\nEen andere XP opnieuw installeren is uiteraard geen probleem maar hoe achterhaal ik nu de volledige oorspronkelijke key? (ik zou bijvoorbeeld de harde schijf kunnen uitlezen via USB naar IDE/sATA converter maar wat dan????) Of is er een andere oplossing?
Link naar reactie
Dat van Speccy klopt helemaal Dutch, maar ja, zoals je zelf al opmerkt, dan moet Windows wel eerst opstarten. Dat uitlezen van de harde schijf en dan het register in(?) is gewoon hardop denken mijnerzijds. Ik weet niet of dat een oplossing is en of er uberhaupt wel een oplossing is. Je vergrootglas is een leuke vondst, maar het is echt een kwestie van 5 karakters die helemaal weg zijn.
Link naar reactie
[QUOTE=robglanerbrug;582801]Ik zou de HDD dus moeten uitlezen vermoed ik en dan op een of andere manier via het register de \'versleutelde\' key moet zien te vinden. Alleen weet ik niet hoe dat werkt.[/QUOTE]\nZover ik lees moet je de harddisk aan een ander werkend systeem koppelen, waarop het programma is geïnstalleerd, en kan je zo kiezen voor de \'[I]load hive[/I]\' optie:\n\n\"[I]To use, put the hard drive in a working machine (must also be Windows 2000, XP, Vista or Windows 7) or use Windows PE (not tested, should work) and click Load Hive. Then point it to the dead Windows install.[/I]\"\n\nWindows PE (Pre-installed Environment) is een opstartbare CD, zoals ook Bart\'s PE, maar dan moet je dit programma denk ik in die disk opnemen.\nMet een andere Windows machine is waarschijnlijk het eenvoudigst.
Link naar reactie
Inderdaad, mogelijk bij beide programma\'s.\r\n\r\nBij die ProduKey v1.53 is er een command-line optie ( /windir [Windows Directory] ) waarmee een niet gestarte Windows installatie op dezelfde PC bezocht kan worden:\r\n\r\n\"[I]Load product key information from another operating system on the same computer. The [Windows Directory] specifies the base folder of Windows installation, for example: c:\\windows, c:\\winnt [/I]\"
Link naar reactie
Het beste wat je kan doen, is het volgende:\r\n\r\nCheck op je COA Certificate of Authentication (waar dus je product key opstaat) Of het nummertje aan de zijkant nog te lezen is. Is dit het geval dan kan je Microsoft bellen en daar het probleem uit leggen en aan de hand van het COA nummer, krijg je van Microsoft een nieuw stickertje voor je XP product.
Link naar reactie
Die tool van Ricky1 ziet er wel leuk uit. Alleen toen ik de zipfile uit pakte gaf mijn free AVG aan dat het een potentieel ongewenst..... etc... zou zijn. Kwam met iets van een \"hacktool\". Nou lijkt mij dat vrij logisch met zo\'n soort programma. \nAls ik hem nodig had zou ik hem ook gewoon installeren, ik bedoel je hebt nu ook een niet werkende Windows. \nIk zou hem dan wel op m\'n reserve pc\'tje zetten en daar die Windows schijf aanhangen.\n\nEn het staat ook in de readme file dus: \n[QUOTE]When running produkey.exe, Some Antivirus programs displays an alert and/or block you from running it. Click here to read more about false alerts in Antivirus programs[/QUOTE]\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...