Ga naar inhoud

geen herstelpartitie xp home


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Heb hier een laptopje Asus Eee 901. Op de (warempel-SSD))harde schijven is nergens een recovery gedeelte te zien en er is ook geen cdrom station. Hoe kun je nu een schone installatie doen? Ik heb wel een legitieme XP home op usb staan. Kan ik deze gebruiken in combinatie met de oorspronkelijke productkey van de de Asus of zijn er andere manieren?:confused:
Link naar reactie
Herstarten en F9 indrukken.\n\n\nEerst boot booster uitschakelen in je bios. Druk op F2 bij het opstarten van je computer, dan vind je de optie voor inschakelen / uitschakelen. Dan de instellingen opslaan en sluit de BIOS, als de computer herstart druk je op F9 in het eerste scherm en het terugzetten is toegankelijk.Het is even uitproberen je moet redelijk vlug zijn met F9 maar niet te vlug.
Link naar reactie
Dat f9 en booster verhaal kende ik al Stroke maar helpt niet. Dus |Asus maar even gebeld en kreeg te horen dat er inderdaad geen herstelpartitie op staat (zijn die ssd schijven te klein voor was het excuus, resp 4 en 8 gb) Dus dan maar via usb een schone windows er op maar kan ik dan nog wel gebruik maken van de oorspronkelijke productkey?\r\nBij Win 7 kan je een progje als \"token restore\" gebruiken om windows weer te activeren, bestaat er ook zoiets voor xp?
Link naar reactie
Het is inderdaad een beetje een dure grap om op een SSD een deel te blokkeren voor de recovery-partitie. SSD\'s zijn niet goedkoop, en om dan meteen een paar GB buiten gebruik te stellen, daar krijgen ze geheid klachten over.\nWel vreemd dat er dan geen andere manier is om een reinstall te doen - je zou verwachten dat er dan een alternatief is, hetzij via CD/DVD (maar dan moet dat via een extern station) of gewoon op USB.
Link naar reactie
Niek en Dutch, bedankt voor het meedenken/ Deze SSD\'s zijn inderdaad te klein voor een recovery partitie. Toch blijft het inderdaad vreemd. Het zal voor de gemiddelde pc gebruiker toch een raadsel zijn hoe te handelen bij een fatale crash. Heb via een bootable usb dezelfde versie er weer op weten te krijgen en de originele productkey werkte ook.Opgelost dus. nogmaals thanks.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...