Ga naar inhoud

w7 sp1


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Zo, weer terug na een jaar :p good to be back\r\n\r\nok laat ik dan maar beginnen,\r\n\r\nik probeer windows 7 sp1 op mijn laptop te zetten (i5,4gb, 500gb hdd, nvidia 310m).\r\n\r\nservice pack 1 heb ik zelf maar gedownload want via windows update wilde het niet, ok fijn, installeren dan maar, na ongeveer een uur krijg ik de melding: \"installatie mislukt, error sxs assembly missing(0x80073701)\", service pack gaf me een link waarmee ik verder zou moeten komen. deze dus\r\n\r\n[URL=\"http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/troubleshoot-problems-installing-service-pack\"]http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/troubleshoot-problems-installing-service-pack[/URL]\r\n\r\nde 3 tips gegeven:\r\n1: beveiligingssoftware uitschakelen, werkte niet\r\n2: probleem oplossers voor windows update, 2 dingen gefixed maar het werkte nog niet. (hierna heb ik via cmd [CODE]sfc /scannow[/CODE] gedaan, maar niets gevonden aan problemen.\r\n3: System Update Readiness Tool, gedownload, laten runnen, vond 1 update die hij zou willen instaleren, maar die mislukte. code ervan opgezocht: \"KB947821\" , deze gegoogled, windows 7 versie ervan, gedownload en laten runnen. alleen hierbij kreeg ik de melding: \"de update geldt niet voor uw computer\"\r\n\r\nwaarschijnlijk zal ik iets vergeten zijn, of microsoft zit me van het kastje naar de muur en terug te sturen, maar ik ben nu toch wel een beetje op het eind komen op eigen ideeën met wat ik nu moet doen,\r\n\r\nis er iemand die hier ervaring mee heeft, of een oplossing weet? iedere tip ga ik gebruiken,\r\n\r\nextra info: MBAM & MS security essentials geven pc veilig zonder virus zooi. laptop hdd word eens in de 2 weken gedefragmenteerd. prestatieindex: 6.9 cpu, 5.9 ram, 4.1 grafish, 5.8 games, 5.9 hdd\r\n\r\nalvast bedankt
Link naar reactie
hmm vergeten te vermelden, maar ik heb dit ook geprobeerd, maar wat het is met dat iso bestand is, het is niets anders dan de 32 bit/64bit/ia64 versie op een cd met een setup die even kijkt welke versie je windows is, en dan de goede installeerd.\n\nik had gehoopt dat dit een bootable cd zou zijn zodat ik vanuit daar zou kunnen installeren, maar helaas.
Link naar reactie
ja, dat heb ik gedaan, via de dvd installeren lukte gister niet, en als ik mn pc wil booten vanaf de cd (om te hopen dat ik dan via windows installer te kunnen instaleren buiten windows zelf) maar hij vond het niet leuk om dat zo te doen, als in, \"druk op een key om te booten vanaf dvd\" *drukt key*, en dan krijg ik dezelfde vraag weer.\n\nof ik heb iets fout gedaan, of mijn pc is oerstom :p
Link naar reactie
Ik vermoed dat je bent vergeten dat de moederbord drivers ook opnieuw moeten worden geïnstalleerd als je een nieuwe verse Windows installatie doet.\n\nDus Windows 7 64bit of 32 bit installeren.\nDe moederbord drivers installeren staan onder het model nummer op de site van je laptop en de rest van de drivers.\nDaarna alle updates van Windows pas installeren.\nDan pas de virusscanner en andere software installeren.\n\nAls je deze volgorde aanhoud krijg je geen problemen.
Link naar reactie
[QUOTE=Evolutionman;582432]@stroke33, ik heb op deze pc windows 7 al staan, sorry dat ik het niet vermeld had. Ik heb de 64 bit versie van het service pack gedownload, dus daar zit het hem niet in.[/QUOTE]\r\n\r\nDownload nogmaals de bovenste uit het rijtje en brand deze met bijvoorbeeld Nero op een DVD, de iso is wel degelijk een zelf startende DVD vanuit het BIOS.\r\n\r\nIk vermoed dat je één van de files daaronder hebt gedownload met 64bit erachter, maar je moest dus de bovenste iso hebben met alle onderstaande files erin.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;582446]Ai, dan zal het sp1 dus niet bootable zijn. Normaal is een iso dat, dacht ik. \nZelf stop ik het image met SP1 gewoon in de pc en ik voer de setup.exe uit.\n[/QUOTE]\nEen ISO is gewoon een bite voor bite disk-inhoud, dus inclusief bestandssysteem e.d., om in één onafgebroken datastroom door het brandprogramma op disk te worden geplaatst. Zo vermijdt je het tijdens het branden bij elkaar zoeken van de bestanden vanaf de harde schijf, en tussendoor ook nog het vormen van het bestandssysteem. Dat helpt buffer-leegte voorkomen waardoor het branden (de laser) kort onderbroken zou moeten worden, en hierdoor de kans op fouten toeneemt.\n\n\'Bootable\' is dus geen must, het kan net zo goed alleen een fotootje bevatten (+het bestandssysteem waar dat fotootje in staat).\n\nWat betreft een Service Pack ISO, er staat na branden gewoon een executable op die schijf welke uitgevoerd moet worden.
Link naar reactie
Met twijfel er omheen in andere berichten zoals dit:\n[quote=Niekie30]Ai, dan zal het sp1 dus niet bootable zijn. Normaal is een iso dat, dacht ik. [/quote]\nen... dat de schijf bootable zal zijn:\n[quote=Niekie30]...Daarna in de bios de opstart op dvd zetten en dan de dvd plaatsen en herstarten. [/quote]\nwat het dus niet is.\n\nDus ik dacht het maar samen te vatten.
Link naar reactie
[QUOTE=Evolutionman;582540]Helaas werkte dat ook niet, ik heb ondertussen contact opgenomen met microsoft, maar tot dusver nog geen \'goed\' resultaat.[/QUOTE]\r\nKrijg je een foutmelding ? Of werkt er iets nog niet aan de disk ?\r\n[QUOTE=Niekie30;582525]\r\nIk verkeerde inderdaad in de veronderstelling dat een iso altijd een opstartbaar medium was en dat is duidelijk niet zo.\r\nSorry[/QUOTE]\r\nSorry niet nodig hoor, ik begrijp de gedachte[B];[/B] de meeste ISO\'s die helpers zien zijn juist wel opstartbaar, om één simpele rede[B]:[/B] een disk opstartbaar maken is moeilijker, en de meeste mensen zijn daar niet in thuis, dus allerlei diagnostische disks zijn door de makers al opstartbaar uitgevoerd, en daarna als ISO verpakt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...