Ga naar inhoud

WindowsImageBackup terugzetten


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Goeie zonnige namiddag,\r\n\r\nMisschien dat u me kunt helpen? Ik heb een nieuwe harde schijf van 500 gb geplaatst in mijn laptop.Hierop wil ik de windowsimagebackup terugzetten die ik heb gemaakt van mijn huidige harddisk.Ik heb mijn externe harde schijf aangesloten op de laptop,dan opgestart en de dvd van Vista Ultimate in de dvd-lader geplaatst.De dvd start normaal op,laadt de nodige bestanden en er verschijnt een venster waarop je de taalinstellingen,tijd en valuta en het toetsenbord kunt aanduiden,daarna verschijnt een venster waarop staat aangeduid als er geen besturingssysteem is vermeld in de lijst,je de stuurprogramma\'s moet laden voor de harde schijf.Vermits ik een image terugzet is dit niet van toepassing en klik ik op volgende.Een nieuw scherm verschijnt met enkele opties en ik kies hieruit\" Uw computer herstellen\".Er komt een lijst met enige opties:ik kies hieruit \"Windows Complete PC terugzetten\".Als ik hierop klik begint een zoekactie naar de back-up.Er verschijnt een venster waarin de locatie NieuwVolume:E staat vermeld,Datum en tijd: 16-8-2011 14:34:56(GMT+1.00) en computer:PC_VAN_GEBRUIKER.Onderaan staat:Selecteer de locatie van de back-up.\r\nDe aangeduide datum en tijd 16-08-2011 is totaal mis,er staat alléen een windowsimagebackup op mijn externe schijf met de datum:31-08-2011 12:54 \r\nNergens op de hele externe harde schijf staat een windows complete backup met de datum 16-08-2011 14:34\r\nEr staat ook een optie als de backup niet juist is,je een andere kunt zoeken.Als de gewenste back-up niet wordt weergegeven,dient u dit programma af te sluiten.Sluit vervolgens de vaste schijf aan of plaats de laatste back-up dvd en probeer het terugzetten opnieuw.\r\nIk kan de verkeerde datum niet wissen en dus ook niet de juiste datum invullen in het vakje voor datum en tijd. Wat nu gedaan?\r\nHopelijk weet jij de oplossing hiervoor.\r\nGrtz\r\ngilberto :(
Link naar reactie
Interessante casus. Zou het zo zijn dat zo\'n \"complete\" Vista-backup (ook bij W7!) niet echt \"compleet\" is zonder die verborgen partitie van 100MB?\nBen benieuwd wat de echte deskundigen hiervan zeggen.\nHoe dan ook, oude schijf terugzetten en backup maken met ParagonDB, Redo (doet standaard de hele schijf), MacriumReflect e.d.
Link naar reactie
Goeiendag allemaal,\r\n\r\nDank voor uw inbreng.Jullie zullen wel gelijk hebben dat het terugzetten van de windows complete back-up niet van een leiên dakje verloopt.Ik vind het raar, na het maken van de image van mijn vista ultimate schijf verscheen er een groene balk, met de aanduiding dat de back-up was voltooid.Dus zonder problemen,want als het niet goed heeft gebackupt,komt er een rode streep.De windowsimagebackup staat ook goed aangeduid op mijn externe disk,PC_VAN_GEBRUIKER 31/08/2011 12:54\r\nAls hij dan nog een datum zou aanduiden in het vakje voor \"datum en tijd\" van een ander bestand dat zich op de externe schijf bevindt,dan zou ik het nog kunnen begrijpen,maar nee,er staat een datum 16/08/2011 14:34:56 ingevuld,een datum die in het geheel niet op mijn externe harde schijf te vinden is.\r\nWel lees ik enkel voorbeelden op het internet die beschrijven hoe de windowsimagebackup wordt teruggezet op de oude harde schijf,dus op geen nieuw geplaatste schijf,en dat deze eerst moet geformatteerd worden vanuit het besturingssysteem vooraleer het terugplaatsen kan beginnen.Ik vind nergens een beschrijving van het terugzetten van een windowsimagebackup op een verse nieuwe harde schijf.Misschien is dit de reden,dus het terugzetten van een windows complete backup kan enkel op de oude harddisk die opnieuw geformatteerd is na een crach.Ik weet het niet,op mijn zoon zijn pc heb ik een volledige back-up gemaakt met het programma Acronis true image home 2011,zonder problemen en heel snel en duidelijk.Ook het terugzetten van de image verliep uitstekend.Maar dit programma is alleen te gebruiken met één licentie per computer en ik kan daar dus geen gebruik van maken.De vraag blijft natuurlijk waarom de windowstool voor het terugplaatsen van mijn windowsimagebackup WEL de juiste complete backup kan terugvinden,maar niet de juiste datum en tijd.\r\nIk zal nog een poosje rondsnuffelen op het internet en als ik geen oplossing vindt,dan gebruik ik wel een ander back-up programma.\r\nGrtz\r\ngilberto :(
Link naar reactie
Goeienavond,\r\n\r\nGraag had ik nog wat inlichtingen gekregen over mijn vraag die ik reeds heb gesteld.\r\nHeeft er iemand van jullie ervaring met het terugzetten van een vista\'s complete backup tool? Ik zou willen weten of ik de nieuwe harde schijf van 500 gb die ik in mijn laptop heb gestopt eerst moet partitioneren en formatteren.\r\n \r\nGrtz\r\ngilberto :mad:
Link naar reactie
Probeer eens om eerst Vista compleet te installeren op de nieuwe hardeschijf en van daaruit de oude backup terug te zetten. \nVermoedelijk hoef je niet eerste alle drivers en updates op te halen om na de installatie van Vista de backup van daaruit terug te zetten.\nOver de datum: De systeemklok rechtsonder staat wel op de juiste datum en tijd?\n\nNiek
Link naar reactie
Goeienmiddag,Niekie 30, \r\n\r\nIk ga eerst mijn nieuwe harde schijf partitioneren en formatteren met het programma:Acronis disk director 11 home.\r\nDaarna laat ik het verde verloop wel weten hoe het is afgelopen.\r\nIk heb de externe harddisk aangesloten op mijn zoon zijn pc en daar zie ik dat de systeemklok juist staat.\r\nAls ik mijn harde schijf aansluit op mijn zoon zijn pc en de externe schijf open,kan ik de vermelde datum 16-8-2011 14:34:56 niet vinden\r\nAlle backups staan erop,maar met een andere datum en tijd.\r\nWat het opnieuw installeren van mijn vista ultimate betreft,dit kan niet met dit hulpprogramma van windows complete back-up terugzetten.\r\nOmdat als ik de oude vista wil terugzetten dit programma je verplicht om eerst de harde schijf te wissen en te formatteren,voor de image wordt terug geplaatst. \r\nGrtz\r\ngilberto ;)
Link naar reactie
[QUOTE=gilberto;582113]Goeienmiddag,Niekie 30, \n\nWat het opnieuw installeren van mijn vista ultimate betreft,dit kan niet met dit hulpprogramma van windows complete back-up terugzetten.\nOmdat als ik de oude vista wil terugzetten dit programma je verplicht om eerst de harde schijf te wissen en te formatteren,voor de image wordt terug geplaatst. \nGrtz\ngilberto ;)[/QUOTE]\n\nMaar dat is toch precies wat je wilt?\nJe misbruikt alleen even de install van Vista om dat image terug te zetten.\nOverigens kan je met Vista, voor de installatie ook prima partities verwijderen, aanmaken en formatteren.\nOverigens staan backups vaak in \"verborgen bestanden\" die moeten dus wel op zichtbaar staan.\n\nNiek
Link naar reactie
Goeienavond endemion,\r\n\r\nIk begrijp uw reaktie omdat je natuurlijk niet al mijn bedoelingen kunt kennen vanop afstand.\r\nVooreerst wil ik de oude harddisk behouden omdat die tiptop in orde is.\r\nHet probleem is alleen dat het c: station waarop de vista ultimate staat vol geraakt.\r\nEr is nog maar 10 gb vrije schijfrumte over.\r\nDaarom heb ik de partitie c: proberen vergroten met behulp van het programma Acronis disk director 11 home.\r\nDit lukt niet en daarom hebben de mensen van het Acronis forum me aangeraden eerst een volledige backup te maken en dan een tool te downladen dat Media Builder noemt en werkt met zowel linux en bart pe.\r\nZodat er een bootable cd kan worden gemaakt waarvan ik kan opstarten zonder het besturingssysteem te gebruiken. \r\nAls ik de raadgevingen opvolg en uitvoer zoals de mensen van Acronis me hebben medegedeeld,dan zal ik de partitie c: op mijn oude harddisk wil kunnen vergroten.\r\nDus de oude schijf mag in geen geval worden gewist en moet behouden blijven zodat ik de partitie c: kan vergroten.\r\nDe nieuwe harde schijf dient als noodopslag indien de bewerking met het acronis progje niet zou lukken en er eventueel een systeem crash kan voorkomen.\r\nZiezo, nu heb je een beter inzicht over mijn werkwijze die ik wel toepassen.\r\nGrtz\r\ngilberto :)
Link naar reactie
Jawel, maar ik vind het veruit de moeilijkste weg. \nIk doe zo\'n 5 tot 10 pc\'s/laptops per week opnieuw installeren. \nBij aanvang rammel ik (met copy en paste) de gebruikers data, mail, accounts, contactpersonen en favorieten even in een map op een externe disk.\nDaarna doe ik een frisse install (op de groter gemaakte partitie), met XP. Vista, W7 of wat erop moet. Ik installeer de drivers voor de hardware en zet de data terug, Installeer het email programma en importeer alles daar in.\nDaarna mag de gebruiker zijn programma\'s weer installeren.\n\nResultaat: Een super schoon en snel systeem wat er weer een paar jaar tegen kan.\nOp het forum lees ik niet anders dan problemen met totall backups en het terug zetten ervan. \nBovendien zet je een \"vuile\" Windows installatie terug op een grotere harddisk. behalve meer ruimte, schiet je er eigenlijk weinig mee op. \n\nEn als ik hoogste zelden een complete schijf wegzet, doe ik altijd ongecomprimeerd, zodat de files door elk programma gelezen kunnen worden,\n\nNiek
Link naar reactie
Goeiendag Niekie30,\r\n\r\nBedankt voor de goede raadgevingen.\r\nJe hebt natuurlijk gelijk wat betreft de vele problemen met het terugzetten van volledige back-ups.\r\nJouw manier van werken is de zuiverste en meest effectieve manier om een besturingssysteem goed opnieuw te installeren.\r\nMaar ik heb de programma\'s van Acronis niet voor niets gekocht en betaald.\r\nIk wil me eerst vergewissen van de mogelijkheden die daar mee kunnen worden gedaan om een nieuwe harde schijf te partitioneren en formatteren.\r\nIk wil ook de juiste werking kennen van de complete windows pc back-up module en wat ik daar mee kan bereiken om een image terug te plaatsen.\r\nIk heb ook kontakt opgenomen met Microsoft Answers.\r\nDie hebben geantwoord dat de misleidende datum en tijd van de image komt doordat dit een vhd-bestand is en je alleen kunt terugvinden door dit te mounten. \r\nHier de uitleg::\r\n Men kan een stuurprogramma toevoegen aan de herstelomgeving om niet herkende harde schijven te kunnen gebruiken. Dat is alleen relevant wanneer deze schijven op een SATA- of RAID-controller zijn aangesloten met eigen stuurprogramma\'s die niet al in de setup van Windows zijn opgenomen. Wanneer u gewoon uw harde schijven kunt benaderen zal dit voor u niet relevant zijn.\r\n\r\nWat betreft de datum en tijd van de backup: er zijn feitelijk twee verschillende manieren waarop Windows Backup backups kan maken van uw systeem. De eerste is een volledige systeemkopie, waarbij een vhd-bestand wordt gemaakt met een complete kopie van een systeemschijf. Dat is de backup die bij u wordt herkend door de herstelomgeving. De datum die wordt aangegeven is de systeemdatum op die vhd zelf. Deze kunt u terugvinden door bijvoorbeeld de vhd te mounten op een andere Windows 7-computer.\r\n\r\nDe andere mogelijkheid is het maken van een backup van specifiek geselecteerde locaties. Dat is meestal de backupoptie die wordt gekozen als u een backupschema instelt voor automatisch maken van backups. Deze backups (overigens gewoon zip-bestanden) kunt u niet vanuit de herstelomgeving terugzetten, maar alleen vanuit Windows zelf.\r\nBlijkbaar is de datum en tijd dan toch wel juist en kan ik de image terugplaatsen na het vergroten van mijn c: partitie op de nieuwe harddisk.\r\nJe hoort nog wel van mij.\r\nGrtz\r\ngilberto ;)\r\n-------------------------------------------------------------------------------------------
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Hello Niekie30,\r\n\r\nZoals beloofd kom ik je zeggen dat het terugzetten van mijn image met het hulpprogramma van Vista Ultimate :\"Windows Complete PC Back-up terugzetten\" is gelukt.\r\nWeliswaar na lang aarzelen en opnieuw proberen voordat ik alles goed begreep. \r\nIk heb eerst de nieuwe harde schijf van 500 gb met Acronis disk director 11 home gepartitioneerd e geformatteerd.\r\nDe c: partitie 240 gb en de rest 225,8gb is niet- toegewezen vrije ruimte.\r\nDaarna heb ik de image teuggelaatst zonder problemen.\r\nDe partitionering van Acronis is niet behouden en de image is teruggezet met de originele partities van de oude schijf.De rest is niet-toegewezen vrije ruimte geworden.\r\nDit vind ik een minpunt.Want nu moet ik toch de c:partitie weer vergroten vermits die maar 11 gb vrije ruimte meer heeft.\r\nIk weet nu ook dat je de c:partitie kunt vergroten met Windows Schijfbheer als de rest van de harde schijf vrije ruimte bevat;\r\nIk zal nu proberen om de c: partitie te increasen met de cd Acronis disk director 11\r\nhome.\r\nIk laat je het vervolg wel weten.\r\nGrtz\r\ngilberto :)
Link naar reactie
Hi dutch-online,\r\nDat is heel juist.Dit kun je doen met behulp van Windows Schijfbeheer.\r\nHoud er wel rekening mee dat je dan twee harde schijven moet aansluiten,zodat je van de ene schijf kunt opstarten naar \"Schijfbeheer\" en van daaruit de tweede schijf kunt benaderen en partitioneren.\r\nDit geldt natuurlijk als je een nieuwe harde\r\nschijf wilt aansluiten met een groter volume.\r\nIn mijn laptop is er maar 1 aansluiting voorzien voor de harddisk.\r\nIk heb nog een vraagje.MIisschien kun je helpen hierbij.\r\n\r\nIk heb een image teruggezet op een nieuwe harde schijf.\r\n[B]Kan ik dezelfde image nogmaals terugzetten of is dit niet meer mogelijk[/B]?\r\nGrtz\r\ngilberto ;)
Link naar reactie
Telkens als je dat Image terug zet, zal de C: partitie weer even klein worden aangemaakt helaas.Lees post 11 nog eens door.\nTijdens de installatie van een nieuwe, verse, schone Windows XP, Vista en W7 krijg je gelegenheid op in ieder geval de grootte van de C: partitie zelf te bepalen. \n\nOmdat nu gebeurt wat je beschrijft (weer een te kleine C; partitie, gebruik in zeer zelden een speciaal programma voor de backup.\n\n\nNiek
Link naar reactie
Goeienmiddag Niekie30,dutch- online,\r\n\r\nDank voor de reaktie op mijn vragen.\r\nHet staat vast dat een verse install van windows vista ultimate de beste oplossing is.\r\nMaar vermits ik over de programma\'s Acronis disk director 11 home en het hulpprogramma van Windows Complete PC Back-up beschik, vind ik het logisch om die eens uit te proberen.\r\nZo merk je de verschillen die er optreden tijdens de bewerkingen voor een volledige back-up. \r\nHet heeft ook een tijd geduurd voor ik besefte dat je met de tool \"Schijfbeheer\" de systeempartitie dus meestal c: alleen kunt vergroten als de rest op de schijf niet- toegewezen vrije ruimte is.\r\nTelkens heb ik gelezen op de forums dat het verkleinen geen problemen gaf, maar éénmaal het er op aan kwam om de c;partitie te vergroten liep het mis.\r\nAls ik de partitie c: heb proberen vergroten met de cd Acronis disk director 11 home laat ik jullie weten wat het resultaat is.\r\nGrtz\r\ngilberto :)
Link naar reactie
Hello \r\n\r\nVoor dutch-online,\r\nIk weet natuurlijk niet of de gegevens die ik lees op het internet altijd correct zijn.\r\nMaar ik heb gezien op een Dell computer site dat je de bestaande partities kunt verkleinen en alleen de systeempartitie kunt vergroten als de rest bestaat uit vrije niet-toegewezen ruimte.\r\nZelf heb ik deze bewerking nog niet uitgevoerd in Windows Schijfbeheer.\r\nGezien het risico dat je alle gegevens op jouw systeempartitie kunt verliezen bij zo een bewerking.\r\nMIsschien hebt u reeds deze bewerkingen in Windows Schijfbeheer uitgevoerd en beschikt u over ervaring.\r\nDan zul je wel gelijk hebben.\r\nVoor Niekie30,\r\n \r\n \r\nOndertussen heb ik met de Acronis cd disk director 11 home de systeempartitie c: vergroot\r\n[B]zonder problemen[/B].\r\nDaarna een nieuwe partitie met stationsletter D: aangemmaakt vanuit Windows schijfbeheer.\r\nDus mijn nieuwe harde schijf van 500 GB is in orde..\r\nNu ik weet dat je met de cd van Aronis gewoon kunt opstarten en de systeempartitie vergroten zonder dat het besturingssysteem hoeft opgestart te zijn,ben ik tevreden over mijn aankoop van de cd Acronis disk director 11 home.\r\nIn de windows versie moet naast de systeempartitie alle ruimte niet-toegewezen vrije ruimte zijn om deze bewerking te kunnen uitvoeren.\r\nDit natuurlijk volgens de Dell computer site.\r\nMaar zoals reeds gezegd hierboven als u meer ervaring hebt met de bewerkingen die kunnen uitgevoerd worden in Windows Schijfbeheer,kan het dus wel om de systeempartitie te vergroten in Windows Schijfbeheer. \r\nDe vele vermeldingen over het falen om een c:partitie te vergroten met Windows Schijfbeheer versterkt natuurlijk niet het vertrouwen om zomaar lukraak een systeempartitie te vergroten.\r\nZiezo de klus is geklaard.\r\nTot nog eens.\r\nGrtz\r\ngilberto :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...